Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Mitt sto är ju utleasat så han är inte min. Men jag kan nog tänka mig ett yngre syskon i framtiden. ;)

Vad har Makaluhs för stam?

Är intresserad av TA Nox till ett sto till våren, roligt att veta hela stammen på den här fina fölungen!

Makaluh är dansk import e: Mistral (El Mokari x Myra) och u: Celina (Gharib x Dakhla). Hela stammen finns här:
http://www.allbreedpedigree.com/makaluh

Gröna Backa har f.ö. en Nox-dotter också u: TA Kaisza. Mkt fin men en annan "typ" än "Albin" här ovan. Sett flera fina föl e: Nox u: Tärenässton.

Senast ändrad:

Tack för svar! Ja, jag har också sett fina föl efter honom, och tycker att det verkar vara en mycket fin, förärvningssäker hingst.

Jag som har två bra ston jag vill betäcka, våndas & väntar....... Hoppas iofs på att få sålt åringen först, men marknaden e svår....

Det brukar oftast betyda att man ångrat det man skrev/svarat i fel tråd eller dylikt.:idea: Eftersom att man inte kan radera sina inlägg får man då istället redigera och lägga in en radda punkter eller dylikt (går ej att lämna tomt då ett inlägg måste innehålla minst tio tecken).

Det brukar oftast betyda att man ångrat det man skrev/svarat i fel tråd eller dylikt.:idea: Eftersom att man inte kan radera sina inlägg får man då istället redigera och lägga in en radda punkter eller dylikt (går ej att lämna tomt då ett inlägg måste innehålla minst tio tecken).

Precis!
Svarade på Bewelinn 1576 men det såg så tokigt ut och skulle ändra men blev avbruten därav punkterna.

Skrev en lång version men nu blir det en kort. Håller med Bewelinn.

Haha då vet jag. Jag trodde kanske att det var någon ny variant av "internetkodspråk" som jag var ouppdaterad på. :D

Jag är nog den sista som skulle nappa på ngt "skumt" internetkodat språk.
Alldeles för besvärligt.
Angående registraturen så har de visat tidigare att framförhållning och att förutsee olika scenarier inte riktigt är deras starka sida. Ett tag kändes det som att vi i Sverige kunde profilera vår arabhäst. Att man skulle kunna ana att den här är svenskfödd likväl som man kan se att en har amerikanskt stuk osv. osv. Klart är att aveln kommer att stagnera. Lite synd när det visades så fina ungston på riksen.
Annika L

Ja det känns som att det annars "händer" mkt med aveln nu. Mkt nya blodslinjer som kommit in senaste åren osv.

Jag var inte på riks men på Turbo Star och Blommeröd. Tyckte också det fanns fina ungston, generellt höll de mkt högre klass än grabbarna.

*KL*

Sitter och fakturerar lite på Sokrates semineringar.
Tar då ut sto-avgifterna av stoägarna. (Hingsthållarna betalar in sto-avgifterna, och tar ut det på stoägarna.)
Tur för dom att jag är medlem i SAHF, för då kostar det 450 kr. Hade jag inte varit medlem hade de fått betala 800 kr.

Ett helt sjukt system, som knappast kan vara okey?

Det är inte ok. De är uppe för granskning. De har inte rätt att som ensam registerförande förening/bolag göra skillnad på de som registrerar. Så det är olagligt.
Dessutom tar tex SH bara ut en avgift på 300kr av sina rasföreninger i stoavgift o inte 450:-. Bara ytterligare en sak som ARAB vill snylta pengar av uppfödarna.

En annan sak är hur lagligt det är att ändra förutsättningarna under resans gång? Att höja registreringsavgiften i april, och låta den gälla med omedelbar verkan, ger inte de stoägare som redan hade dräktigt chansen att välja om de skulle betäcka eller inte. Om det inte är olagligt är det i alla fall mycket omoraliskt...

Carina på Silver Arabians

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 692
Senast: Ragdoll
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 040
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 615
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka