Sv: Arabavel 2009/2010 forts
Jag håller med dig i en del Annika. Det kan tyckas enkelt att kritisera utan att egentligen vara beredd att göra något åt det. Vilket ALLA kan - om man vill.
En del kanske saknar insikten, kunskapen och därmed verktygen. En del väljer att uppmärksamma problemen men överlämnar stafettpinnen åt någon annan. En del gör allt - eller som sagt inget.
Den röda lampan i detta anser jag (och det är min högst personliga åsikt) är att HM sitter på en offentlig förtroendevald post, men vill inte vara offentlig och/eller tillgänglig. Dessutom är han inte förtroendevald av oss medlemmar. Och absolut inte LÄNGRE.
Det blåser hårt vissa dagar kring sahf och ARAB. Riktigt hårt. Medlemmarna har frågor, funderingar och inte minst ideèr, men möts av tystnad och nonchalans. Då kommer spekulationer, påståenden och givetvis ifrågasätts HM:s roll i hela baletten. För att han är ordförande. För att han är dubbelpostad, bland mycket annat.
Man kan inte skicka ut sändebud som får sina skalpar naggade utan att själv ta på sig ett enda uttalande som ordförande. Det går bara inte.
Att sedan DESSUTOM vara i spetsen till en helt galen prisnivå gällande registreringen av det arabiska fullblodet...ja men du vet ju precis vad det handlar om.
Du är politiskt intresserad vad jag har förstått. Jag är ganska så säker på att du vet och förstår det politiska maktspelet och dess spelregler. Det vet HM med och jag är övertygad om att han han flyttar bara ett av sina pjäser tills det att det är ett ev.chack matt. Kanske så inser han ändå att chack inte är ett spel för honom.
Precis som jag känner inför hans position i ARAB och sahf.
Jag vet dom som kan göra det hundra gånger bättre, och kanske till och med är villiga att försöka.
Håller som sagt med dig i att man kan inte bara gnälla om man verkligen vill ha en förändring. Det håller inte.
Nåväl. Jag har tänkt att lägga in förslag till ändrade motioner i första hand denna gång. Samt att se över listan som många vågade skriva under.
Den ska göras om fast med lite justeringar. Det kommer bli mitt bidrag.
Och alla ni: glöm inte betala in medlemsavgiften i tid detta år, gör ni det så kommer ni att kunna påverka vilket håll ni nu vill. Vänster eller höger?
Säg bara inte mitten för det kan bli svårt baka en bulldeg på bara vatten