Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Ja ösa dynga (förutom i boxar varje dag) har det skett i ca 20-30 år, men du kan väl läsa själv i detta forum och i SAHF´s forum och jämföra kreativiteten som flödar jämtemot kritiken som givits..år ut och år in, så har du säkert svar på din fråga.

Tja det jag sett har varit saklig kritik bl a angående hur SAHF sköter avelsvärdering av hingstar, hur man för/inte för diskussion o debatt ang. genetiska sjukdomar och testning, och nu senast denna fadäs med prislistan för registrering mm som har upprört många och som ju är föremål för granskning av Jordbruksverket som (enligt vad jag förstår) ett eventuellt lagbrott. Just den kritiken verkar vara välgrundad menar jag.

Det kanske kan vara så att eftersom jag inte varit med i 20-30 år och inte är med i någon falang och inte har några redan ömma tår, att jag förmår att se att detta faktiskt är just - saklig kritik?

Och sen hur kritik bemöts - ja vad vet jag, det kanske finns en massa ödmjukhet och självkritik hos de ledande personerna i SAHF, men jag som vanlig medlem har inte sett mycket av det.

Tja det jag sett har varit saklig kritik bl a angående hur SAHF sköter avelsvärdering av hingstar, hur man för/inte för diskussion o debatt ang. genetiska sjukdomar och testning, och nu senast denna fadäs med prislistan för registrering mm som har upprört många och som ju är föremål för granskning av Jordbruksverket som (enligt vad jag förstår) ett eventuellt lagbrott. Just den kritiken verkar vara välgrundad menar jag.

Det kanske kan vara så att eftersom jag inte varit med i 20-30 år och inte är med i någon falang och inte har några redan ömma tår, att jag förmår att se att detta faktiskt är just - saklig kritik?

Och sen hur kritik bemöts - ja vad vet jag, det kanske finns en massa ödmjukhet och självkritik hos de ledande personerna i SAHF, men jag som vanlig medlem har inte sett mycket av det.

Här håller jag med dig. Tyvärr haltar det inom avelsproblematiken men inte helt. Det är lite nytt folk i styrelsen så vi får hoppas att de tar tag mer av den biten. Det som jag tycker är mer eftersträvansvärt är att någon form av utbildning av stoägare sker. I Sverige är det inte kö till de hingstar som faktiskt är avelsvärderade och/eller väl meriterande. Buskaveln är ganska dominerande. Många bra svenska hingstar/hingsämnen kilar vidare till utlandet där de är mer eftertraktade.

SAHF handhar inte registrering av arabiska fullblod och det är således registraturen som kan vara anmäld till jordbruksverket. Hoppas att det blir någon rätsida på det.

För att nå mål gäller det fortfarande att skicka in åsikter och tankar till föreningen. Som vi läste tidigare är inkorgen TOM. Diskussioner och missnöje och den eventuellt sakliga kritiken dyker upp på forum istället för att bomba föreningens inkorg.

Tänk nya tider gott folk och bidrag med tankar och önskemål till rätt plats.
Använd eget namn och utan bananer:)

Annika Lindhöjd

Jag håller med er, på många plan.
Men för att bena lite...

Jag tvekar inte på att det finns åsikter och önskemål. Min inkorg har varit långt ifrån tom. Frågan är varför man inte vill lägga fram dem.
Jag har fått mail om funderingar på vad som skulle kunna hända med dem som skriver under listan. Typ "Hur kan det drabba mig som uppfödare och ansikte utåt".
Sådana frågor får mig att bli lite fundersam. Känner man så är det ju illa!

Det ska absolut inte kunna hända någon någonting när man driver en sakfråga i en förening. Absolut ingenting, inte så länge man är konstruktiv och målinriktad/fokuserad.

Generellt tror jag att folk är rädda att stöta sig. Men i min värld så måste man kunna skilja på sak och person! Den person jag vill köpa föl av kan jag tycka driver sina frågor fel i föreningen utan att jag för den delen anser att denne föder upp dåliga hästar. Som exempel.
Likväl så tar jag för givet att om jag driver en sakfråga så vet personer att det inte härrör till min avel. Enkelt!

Sahf är ett litet sällskap och en värld i en liten bubbla på gott och ont. Om ingen vågar eller vill sticka ut över det normala så gör man inte heller varken föreningen eller rasen en tjänst. Jag har tidigare drivit frågor som jag anser viktiga för min och allas avel, såsom röntgen, CA och placering på både årsmöte och riks.
Egentligen anser jag att de frågorna som rör röntgen är bra mycket viktigare i dagsläget än HM:s vara eller icke vara, inte för att jag förringar problemet på något vis.
Jag är fullt medveten om att HM är en viktig person som sitter med och beslutar om de saker som rör min avel, därför har jag valt att lägga krut på allt som gör HM till ett "omvalsämne". I mina ögon finns det bättre alternativ och det baserar jag på mina egna upplevelser av HM.

Bra att du benar upp Linda!¨
Kan du också bena upp varför inte viktiga diskussioner diskuteras på föreningens forum?
Kan det vara så enkelt att man är tvungen att stå med sitt namn
och stå för sin sak?

Kan du också bena upp varför inte viktiga diskussioner diskuteras på föreningens forum?
och stå för sin sak?

Jag vill bara inflika.

Viktiga diskussioner diskuteras på SAHFs forum.

Sen är det en annan sak att folk tar ett litet uppehåll i att göra en del inlägg nu precis efter ett "forumskifte". Det var ju likadant efter att SAHF gick över till att använda angloföreningens forum. Om ett tag kommer det nog fler inlägg. :)

och stå för sin sak?

Eller så är det helt enkelt så att Buke är ett så stort hästforum som innehåller mer, det är lättare att hänga här en stund, och då blir det aktivare diskussioner här. Buke är en av dom sajter som jag kollar i stort sett dagligen, och då främst arabrelaterade grejer, men jag kan inte säga att jag kollar SAHF lika ofta, jag vet inte riktigt varför. Mindre användarvänligt kanske?

Det känns att folk diskuterar lite friare här på något sätt. Ändå förekommer dom flesta med namn, och även om dom inte skriver ut namn så är det lätt att identifiera dom (som jag t ex har aldrig skrivit ut mitt eget namn här men däremot talat om vilken häst jag äger och då hittar man mig lätt via stamboken).

och stå för sin sak?

Jag känner tyvärr till flera fall där personer som har diskuterat olika "arabrelaterade fenomen" fått hot-/hatmail, hotfulla telefonsamtal osv.

Det är säkerligen en bidragande orsak.

Jag skulle just skriva svar på din fråga Annika, men alla under ditt inlägg tog upp de faktorer jag tänkte skriva in. Jag tror det är en mix av allt.
Personligen föredrar jag Bukefalos av den anledningen att det händer mer här, och jag gillar utformningen av själva forumet. Jag tycker sahf har ett grötigt och bökigt forum, med få svar och även fast man skriver ut sitt namn är det inte säkert det stämmer heller, har så skett i många fall.
Så egentligen kvittar det för mig. Jag vet att många har åsikter och många bra saker kommer ut från Bukefalos, på gott och ont.

Har hört hur det kan och brukar låta här med anonyma påhopp och det är trist såklart, inget IP nummer och ingen spårning alls.

Har lite svårt för den negativa klangen som stäms kring just Bukefalos.
Jag får många gånger känslan av att man talar medlåtande om forumet av fel anledningar - brist på kontroll från arabmänniskorna är en anledning.
Många har gått ut med sitt namn på SAHFforumet och skrivit att Bukefalos är ett fjortistillhåll och att man inte håller till på sådana oseriösa forum, men sekunden efter loggar in på anonym användare och skriver inlägg på Bukefalos ändå. Det är ju ganska pinsamt men talar ändå på nåt vis för att Bukefalos fyller en funktion. Jag vet inte.

Journalistiken har som policy att inte avslöja sina källor.
Kanske man kan se Bukefalos som en journalistiskt tilllhåll ;)

Lite KL

Säkerligen är det lättare att vara på Bukefalos. Man kan skicka bilder och prata lite vardagligt. Umgås helt enkelt. Själv tittar jag in lite då och då och tycker det är trevligt med alla bilder på arabhästarna.
Ibland dyker det då upp ganska otrevligt om araberiet som nu tex.
Min önskan är att det skall vara fridsamt och lyckligt runt det man älskar
så högt därför reagerar jag väldigt starkt när det i olika omgångar år ut och år
in ältas dåligheter runt förening och hästar. Jag vill se framåt.

Förmodligen förknippas jag med showhästar och många kanske tycks tro att
det är min grej men så är inte riktigt fallet. Jag föder upp hästar som skall
kunna brukas och därmed faller det sig naturligt att jag intresserar mig för sportdelen. Tävling eller skogsmulle lika viktigt båda två. Så ni som har tankar
och funderingar, åsikter om förbättringar osv skicka in era förslag till föreningen. Även bidrag till SAM. Sätt lite fart på styrelsen och kanske bli
lite mer aktiva inom föreningen. Ni blir inte uppätna.

Annika Lindhöjd

Sätt lite fart på styrelsen och kanske bli
lite mer aktiva inom föreningen. Ni blir inte uppätna.
Jag tror att många drar sig för att involvera sig alltför uppoffrande i SAHF som förening därför att man riskerar att inte få sin åsikt tagen på allvar. Självklart vill vi också vara med och påverka, men personligen har jag fått intrycket att Sahf som förening är ytterst rigid, toppstyrd, svårpåverkad, och har svårt att rannsaka sig själv objektivt. Det är inte direkt vad jag skulle kalla för "inbjudande"...

Detta dels för att valda delar av styrelsen uppenbarligen har lämnat en negativ bild i det de har skrivit av sig på diverse internetforum, sättet de själva har valt att hantera saker och ting, såsom kritik av alla de slag, och avsaknaden av ödmjukhet. Dessutom får jag ofta en känsla av sarkasm, ironi och spydighet i de svar de trots allt tar sig tid att svara någon mindre vetande.

Ge mig en anledning att stå på ett ben och hoppa av glädje över att aktivt få deltaga i en sådan förening?
För arabhästens bästa? Den mår bra där i hagen, och jag kan ösa min energi på annat.

Jag tror att många drar sig för att involvera sig alltför uppoffrande i SAHF som förening därför att man riskerar att inte få sin åsikt tagen på allvar. Självklart vill vi också vara med och påverka, men personligen har jag fått intrycket att Sahf som förening är ytterst rigid, toppstyrd, svårpåverkad, och har svårt att rannsaka sig själv objektivt. Det är inte direkt vad jag skulle kalla för "inbjudande"...

Detta dels för att valda delar av styrelsen uppenbarligen har lämnat en negativ bild i det de har skrivit av sig på diverse internetforum, sättet de själva har valt att hantera saker och ting, såsom kritik av alla de slag, och avsaknaden av ödmjukhet. Dessutom får jag ofta en känsla av sarkasm, ironi och spydighet i de svar de trots allt tar sig tid att svara någon mindre vetande.

Ge mig en anledning att stå på ett ben och hoppa av glädje över att aktivt få deltaga i en sådan förening?
För arabhästens bästa? Den mår bra där i hagen, och jag kan ösa min energi på annat.

Jag har läst om och om igen vad du har skrivit och jag förstår din uppfattning.
Men om vi vänder på steken. Kritik och hot från medlemmar HAR styrelsen genom alla år fått. Medlemmar har också hotat varandra. Hur skulle du vilja att sådant bemöts? Skall man ta silkesvanten eller boxhandsken på? Jag har också haft samma känsla som dig många gånger men jag har nu fått tid att sondera terrängen lite och vill omvärdera, se framåt har blivit mitt mantra.

Allt detta spy och overifierade rykten runt araberiet vill jag ha bort.
Jag önskar tex att styrelsen mer och mer skall kunna ägna sig åt att uppmuntra för en frisk avel. Anordna seminarier i dels skötsel av hästar dels
förebyggande om sjukdomar.Uppmuntra sportaktiviteter osv, osv.....
Vi har en underbar ras att värna om och ta vara på.
Med positiv inställning kan man nå mål.

Annika Lindhöjd
"Se framåt"

Skriver under.
"Signed - sealed - delivered "(vi kan ta bort Im yours, fast det låter bättre när man sjunger dock ;) )

Jag tror absolut att blicka framåt men även släppa på prestigen.
Prestige är verkligen något som genomsyrar hela föreningen enligt mig och jag har kommit på att dom jag umgås med mest är rätt prestigelösa.
Själv kan jag villigt erkänna att mina ambitioner är enbart att förbättra min egen avel och få fram sunda individer.
Då jag har mina mål klara så vill jag inte ha en styrelse som arbetar mot mig!

Kritik och hot från medlemmar HAR styrelsen genom alla år fått. Medlemmar har också hotat varandra.
Oavsett vem som hotas så är det totalt fel frågan är då varför har det blivit såhär. Jag är inte medlem och äger inte ens fullblodsarab utan har en Arab/SWB 50/50 och en Arab/SWB 75/25 men har förstått att det finns mycket gammalt groll som ligger till grund för dagens problem. Jag har svårt att tro att de människor som är involverade i Sahf och Arab AB är "sämre" än normalsvensken utan det måste finnas någon annan anledning till alla dessa stridigheter. Troligen sitter alla i nuläget inpressade i varsitt hörn och bara "skriker" i rent självförsvar. Ingen lyssnar på någon annan och alla är mer eller mindre regida.
Hur ska man då ta sig ur nuvarnade situation framförallt med den medlemmsflykt som har varit de senaste åren som har gjort att basen i föreningen blivit avsevärt mycket smalare?
Jag ser flera problem.
1. Denna idiotiska konstruktion med att lägga registraturen i ett bolag styrt av en insynsskyddad stiftelse som inte kan påverkas av arabägarna på något sätt. Tanken var som jag förstår det att ingen skulle kunna ta kontroll över registraturen. Idag ser vi att det man var rädd för blev besannat inom just det arrangemang som skulle verka preventivt. En liten klick personer har den totala makten över registraturen och gör exakt som de vill med den.
2. Att vissa personer i styrelsen behandlar frågeställare (medlemmar som icke medlemmar) som mindre vetande. Jag är övertygad om att styrelsen får ta mer skit än den är värd och det är troligen därför vissa slår över på det här sättet det är dock ett stort problem iom att medlemmar tröttnar på organisationen och att icke medlemmar drar sig kraftigt för att gå med och därmed "stödja" den regim som finns.
3. Att ordförande inte väljs av årsmötet utan av styrelsen. Det gör att ordförande hamnar i en beroendeställning till styrelsen samt att styrelsen vid val av en "dålig" ordförande riskerar att hamna i en prestigediskussion där det gäller att försvara sitt dåliga val.
Jag tror att man måste göra något drastiskt åt hela föreningen (inklusive stiftelse och AB). Det bästa vore om alla på alla poster inom dessa 3 delar avgick. Att ABet återförde registraturen till SAHF alternativt SH samt därefter lade ner sig självt samt att man ändrade reglerna för val av ordförande och kanske även la in en maxtid medlemmar kan sitta i styrelsen i sträck. Tyvärr är det ofta så att valberedningen inte ens försöker få fram nya namn utan bara frågar de gammla om de vill sitta kvar (jag undrar fortfarande varför man har en valberedning) och det tror jag är livsfarligt i en förening med så mycket slitningar som det är inom Sahf.
Givetvis ska detta offentliggöras i god tid före årsmötet så att folk kan gå med i föreningen igen samt att valberedningen får tid på sig att plocka fram förslag på ny styrelse.
Jag önskar tex att styrelsen mer och mer skall kunna ägna sig åt att uppmuntra för en frisk avel. Anordna seminarier i dels skötsel av hästar dels förebyggande om sjukdomar.Uppmuntra sportaktiviteter osv, osv.....
Det låter som en väldigt bra vission men tyvärr verkar inte denna styrelse ha möjlighet till det.
En sak som under alla år har förvånat mig inom Arab är att man säger att alla hingstar är godkända och att man enligt Waho inte får utesluta någon från avel men varför gör man trots detta inte så att en hingst som gör bra ifrån sig på avelsvärdering alt. visar god prestation får använda sig av en logga likande "rekomenderas av Sahf". Idag går det milt utryckt 20 arabhingstar på dussinet och de flesta av dem borde skurits för länge sedan.
Ja den är underbar och jag hoppas att de problem som finns blir lösta.

Jag har läst om och om igen vad du har skrivit och jag förstår din uppfattning.
Men om vi vänder på steken. Kritik och hot från medlemmar HAR styrelsen genom alla år fått. Medlemmar har också hotat varandra. Hur skulle du vilja att sådant bemöts? Skall man ta silkesvanten eller boxhandsken på? Jag har också haft samma känsla som dig många gånger men jag har nu fått tid att sondera terrängen lite och vill omvärdera, se framåt har blivit mitt mantra.

Allt detta spy och overifierade rykten runt araberiet vill jag ha bort.
Jag önskar tex att styrelsen mer och mer skall kunna ägna sig åt att uppmuntra för en frisk avel. Anordna seminarier i dels skötsel av hästar dels
förebyggande om sjukdomar.Uppmuntra sportaktiviteter osv, osv.....
Med positiv inställning kan man nå mål.

Annika Lindhöjd
"Se framåt"

Skriver under på din framtidsvision till 100%.

Men betr detta:

Hur skulle du vilja att sådant bemöts? Skall man ta silkesvanten eller boxhandsken på?

Jag har själv stor erfarenhet av föreningslivet och har suttit i styrelser samt varit ordförande för dom. Och "styrelsen jobbar häcken av sig men får ändå skit" är GIVET i föreningslivet och kan man inte ta det på rätt sätt så ska man fundera om man är rätt man/kvinna på rätt plats. Man ska kunna förklara sina beslut lugnt och sansat, och satsa på att bygga upp ett långsiktigt förtroende så att den dagen man måste göra något icke populärt/mindre begripligt har man en bra grund att stå på och goda förutsättningar för en bra dialog med medlemmarna.

Begriper man inte detta så begriper man sig inte på sin egen roll och bör ej sitta i en styrelse anser jag.

Skriver detta för att jag har suttit ibland med hakan nuddades vid skrivbordet när jag har läst vad vissa styrelsemedlemmar har vräkt ur sig på div. forum. Jag vet att du inte gillar smilies Annika men jag skriver en sån här :eek: så du förstår vad jag menar.

Varför skulle man vilja närma sig en sån styrelse, än mindre aktivera sig för att stötta den? Det blir en ond spiral ju.

Men nu säger jag inget mer, jag vill inte bli en av dom som bara gnäller. (För att jag är ingen gnällig person och jag anser att min kritik (och andras) är välgrundad och inte bara en fråga om att hacka på folk.)

Oavsett vem som hotas så är det totalt fel frågan är då varför har det blivit såhär. Jag är inte medlem och äger inte ens fullblodsarab utan har en Arab/SWB 50/50 och en Arab/SWB 75/25 men har förstått att det finns mycket gammalt groll som ligger till grund för dagens problem. Jag har svårt att tro att de människor som är involverade i Sahf och Arab AB är "sämre" än normalsvensken utan det måste finnas någon annan anledning till alla dessa stridigheter. Troligen sitter alla i nuläget inpressade i varsitt hörn och bara "skriker" i rent självförsvar. Ingen lyssnar på någon annan och alla är mer eller mindre regida.
Hur ska man då ta sig ur nuvarnade situation framförallt med den medlemmsflykt som har varit de senaste åren som har gjort att basen i föreningen blivit avsevärt mycket smalare?
Jag ser flera problem.
1. Denna idiotiska konstruktion med att lägga registraturen i ett bolag styrt av en insynsskyddad stiftelse som inte kan påverkas av arabägarna på något sätt. Tanken var som jag förstår det att ingen skulle kunna ta kontroll över registraturen. Idag ser vi att det man var rädd för blev besannat inom just det arrangemang som skulle verka preventivt. En liten klick personer har den totala makten över registraturen och gör exakt som de vill med den.
2. Att vissa personer i styrelsen behandlar frågeställare (medlemmar som icke medlemmar) som mindre vetande. Jag är övertygad om att styrelsen får ta mer skit än den är värd och det är troligen därför vissa slår över på det här sättet det är dock ett stort problem iom att medlemmar tröttnar på organisationen och att icke medlemmar drar sig kraftigt för att gå med och därmed "stödja" den regim som finns.
3. Att ordförande inte väljs av årsmötet utan av styrelsen. Det gör att ordförande hamnar i en beroendeställning till styrelsen samt att styrelsen vid val av en "dålig" ordförande riskerar att hamna i en prestigediskussion där det gäller att försvara sitt dåliga val.
Jag tror att man måste göra något drastiskt åt hela föreningen (inklusive stiftelse och AB). Det bästa vore om alla på alla poster inom dessa 3 delar avgick. Att ABet återförde registraturen till SAHF alternativt SH samt därefter lade ner sig självt samt att man ändrade reglerna för val av ordförande och kanske även la in en maxtid medlemmar kan sitta i styrelsen i sträck. Tyvärr är det ofta så att valberedningen inte ens försöker få fram nya namn utan bara frågar de gammla om de vill sitta kvar (jag undrar fortfarande varför man har en valberedning) och det tror jag är livsfarligt i en förening med så mycket slitningar som det är inom Sahf.
Givetvis ska detta offentliggöras i god tid före årsmötet så att folk kan gå med i föreningen igen samt att valberedningen får tid på sig att plocka fram förslag på ny styrelse.

Det låter som en väldigt bra vission men tyvärr verkar inte denna styrelse ha möjlighet till det.
En sak som under alla år har förvånat mig inom Arab är att man säger att alla hingstar är godkända och att man enligt Waho inte får utesluta någon från avel men varför gör man trots detta inte så att en hingst som gör bra ifrån sig på avelsvärdering alt. visar god prestation får använda sig av en logga likande "rekomenderas av Sahf". Idag går det milt utryckt 20 arabhingstar på dussinet och de flesta av dem borde skurits för länge sedan.

Ja den är underbar och jag hoppas att de problem som finns blir lösta.

Är lite lat nu och tar citatsvar.
Finns inte en enda synpunkt du har som jag ifrågasätter men vill bara tillägga
att tre-konstruktionen har många år på nacken (8-10 år tror jag) och skälen till de är omständiga. Det är föregående styrelse som står för det. Pga av tidigare styrelses tillika revisors habroverande i bokföringen så har nuvarnde styrelse försökt räta upp det hela med egna insatta pengar.

Idag är det som det är och man kan sluta nära registreringen om man så önskar. Vi kan vara efterkloka och säga fy skäms så här skulle ni ha gjort istället. För egen del har jag lagt det åt sidan och vill stötta upp föreningen
med positivitet och hoppas på att glada signaler sänder arbetslust.

Annika Lindhöjd

Är lite lat nu och tar citatsvar.
Finns inte en enda synpunkt du har som jag ifrågasätter men vill bara tillägga
att tre-konstruktionen har många år på nacken (8-10 år tror jag) och skälen till de är omständiga. Det är föregående styrelse som står för det. Pga av tidigare styrelses tillika revisors habroverande i bokföringen så har nuvarnde styrelse försökt räta upp det hela med egna insatta pengar.
Jag kanske tolkar det du skriver fel men jag läser det du skriver som att den gammla styrelsen gjorde fel och den nya försöker rätta till och är orättvist förföljd pga den gammla styrelsens inkompetens. Jag ser det som att vi ska "strunta" i vad som hände för 10 år sedan med ett konstaterande om att vi itne gör så igen. Nu måste vi lösa dagens problem och idag är det ett gigantiskt problem att Sahf inte har någon kontroll på registraturen.
Jag är övertygad om att den nya styrelsen har gjort så gott den kunnat men de kommer uppenbarligen inte längre nu och då är det dags att sätta in nytt folk. De har haft ett svårt uppdrag att lappa och laga och det ska de ha beröm för att de jobbbat med men det är dags för dem att inse att de nu inte tillför något possitivt (pga att de är impopulära pga lappandet och lagandet) längre.
Idag är det som det är och man kan sluta nära registreringen om man så önskar. Vi kan vara efterkloka och säga fy skäms så här skulle ni ha gjort istället. För egen del har jag lagt det åt sidan och vill stötta upp föreningen
med positivitet och hoppas på att glada signaler sänder arbetslust.
Tyvärr kan man inte sluta nära registraturen om man vill ha sin arab registrerad som arab. Det måste styrelsen i Arab AB vara mycket väl medvetna om och de bör är även medvetna om att en arab idag inte betingar särskilt högt värde på marknaden och att den betingar ett ännu lägre värde om den inte har "gröna" papper. Om de inte insåg detta skulle de inte sätta dessa horribla priser.

Du tolkar så rätt så. Blir så glad när någon uppfattar exakt vad jag skriver.
Jag anstränger mig verkligen för att vara tydlig men tyvärr blir det trots det många feltolkningar.

Det har kommit in lite nytt folk i styrelsen.

Intresset för bra arabiska fullblod är nog inte så stort i Sverige. Utrikes är det enligt min uppfattning och
fler med mig ett helt annat intresse för araben.

Annika Lindhöjd

Senast ändrad:

Intresset för bra arabiska fullblod är nog inte så stort i Sverige. Utrikes är det enligt min uppfattning och
fler med mig ett helt annat intresse för araben.

Annika Lindhöjd

Jag kanske drar snabba slutsatser, men lite kanske det beror på SAHF/ARAB?

*kl*

Hoten mellan styrelse och medlemmar (vilket uppenbarligen pågår åt bägge håll) och mellan medlemmar och icke medlemmar (i vissa fall potensiellt blivande medlemmar som skrämts bort) är enligt min uppfattning ett högst aktuellt och pågående problem. Inte något historiskt som kan släppas eller där man kan sticka huvudet i sanden och låtsas som om det inte finns.

Observera att jag inte nödvändigtvis tror att det var bättre förr. Snarare så frågar jag mig om SAHF och registratur någonsin fungerat någorlunda skapligt?

Jag jobbar gärna både hårt och ideellt för något jag tror på. Men där är vi inte i dagsläget. Tyvärr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 692
Senast: Ragdoll
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 041
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 616
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka