Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Jag hoppas verkligen att de gör något åt priserna så att jag kan registrera 2 åringen! 10 000 lägger jag bara inte på något som inte är för hästens bästa. Hade det handlat om veterinärkostnader, sadel eller något som gynnar hästen så hade det inte varit något problem.

Men att lägga 10 000 på något för att bara jag själv vill det? Nej det ligger inte i min natur riktigt.

Fast det går fortfarande att komma in på forumet om man går genom Angloarabföreningens hemsida. Lite lustigt eftersom det står "Forumet som vi har haft tillsammans med Angloarab föreningen har på deras önskan stängts då det inte finns någon moderator där längre som kan sköta den, och de själva har inget behov av ett forum." på SAHF:s hemsida.:angel:

"Good call" Pazuzu! Hmm undrar vad sagda moderator säger om situationen? Hon tittar ju in här ibland.

Inte visste jag när jag blev intresserad av araben som ras för över 17 år sedan att det involverade en värld som skulle få den scilianska maffian att framgå som tämligen tilltalande. :angel:

*KL*

Som en utomstående "arabfantast" som seriöst funderar på att åter igen skaffa mig arab, och då hingst för avel -så undrar jag i all ödmjukhet vad det är som händer inom arabSverige? Jag är inte ett dugg insatt men läser ju här och på andra forum samt kan ju läsa mig till villkor om vad som gäller hit och dit.

Varför är det så mycket motsättningar inom arabSverige?

Som jag uppfattat det är mycket väldigt krångligt, och dyrt -tex att registrera, embryotransfer är inte godkänt (?) osv. Rätta mig gärna om jag har fel!
Men det känns som att det är många motstridiga viljor, egenintressen som styr och extremt krångligt på många sätt.

Har jag fel? Om inte, varför är det så och hur ser det ut framöver tror ni?

Hoppas ingen tar illa upp, har jag missupfattat det hela blir jag bara glad! :)

Så vitt jag tror så har moderatorn INTE sagt upp sig själv.
Men styrelsen vill väl själva sortera inläggen, gissar jag.

Maffia är bara förnamnet...

Själv kommer jag inte ens att regga årets föl förrens i sista stund, eftersom jag hoppas och tror att det blir ett slut på dessa jävla fasoner snart.

Ärligt talat. Om ens en bråkdel av vad djungeltelegrafen påstår är sant så är vi riktigt riktigt illa ute. Och gemene man borde veta att det finns något som heter skärmdumpning.

Det roligaste är att moderatorn har senast IDAG (!!!!!) gjort inlägg på forumet! Känns ju inte som att hon då skulle sagt upp sig? Även om det förvisso inte är omöjligt.

Jag gissar på att det var inlägget om Håkan Mattsson som var den utlösande faktorn!

wrangler: Just nu är det precis så stormigt som det upplevs! Men de är anmälda och många hoppas att de ska förlora tillståndet att registera hästar så att ett annat förbund kan göra det istället.

Så förhoppningsvis så är vi snart på rätt köl!
Jag sitter själv med en oregisterad 2 åring som ska registeras så fort det går för en skärlig summa!

Det roligaste är att moderatorn har senast IDAG (!!!!!) gjort inlägg på forumet! Känns ju inte som att hon då skulle sagt upp sig? Även om det förvisso inte är omöjligt.

Jag gissar på att det var inlägget om Håkan Mattsson som var den utlösande faktorn!

wrangler: Just nu är det precis så stormigt som det upplevs! Men de är anmälda och många hoppas att de ska förlora tillståndet att registera hästar så att ett annat förbund kan göra det istället.

Så förhoppningsvis så är vi snart på rätt köl!
Jag sitter själv med en oregisterad 2 åring som ska registeras så fort det går för en skärlig summa!
Det är Veronica Mann-Wernsten som är webmaster, som krävde att forumet genast skulle stängas och koderna skulle överlämnas till henne genast efter inlägg om Håkan Mattson i Ystads Allehanda. Ordföranden är ute i blåsväder ännu en gång, och i Ystad Allehanda visas flera artiklar om Håkan Matssons bravader.
Numer är det inget som förvånar mig när det gäller denna förening.

Senast ändrad:

Ja, och Ystads Allehanda fortsätter naturligtvis att skriva och publicera det de vill (och som de naturligtvis har rätt i så länge de följer yttrandefrihetslagen mm) till allmän beskådan. Vad skulle SAHF vinna på att ta bort forumet för att hindra att folk får reda på det? Är det inte att överskatta dess inflytande lite väl mycket?

Carina på Silver Arabians

Frågan är ju om de inte förlorar ännu mer prestige på det iom att diskutionerna då gärna hamnar här istället. Icke arabintresserade går säkert inte in på SAHFs sida för att leta upp ett forum men de kan nog halka in på arabtrådar här. Resultatet blir altså att idiotierna och lögnerna de kläcker ur sig sprids till fler vilket nog knappast var tanken :D. "Tänkte inte på det" :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 695
Senast: Ragdoll
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 041
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 616
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025