Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Ja det är det och det är för mig en dubbel fråga. Man ska komma ihåg att många undviker medlemsskap just på grund av att sammansättningen ser ut som den gör.

Det finns ingen statistik som är sanningsenlig.
Men om man jämför och tänker efter kan man se att många som kanske skulle skrivit på har inte dator. Och många skriver på för att dom tycker att HM gör fel, men är inte så engagerade. Anledningen får vi aldrig veta.

Det vi kan se är att det är endast 10-12 st som skrivit på från samma IP nummer, alltså från samma familj, vilket jag visar en bra spridning.
Medlem eller ej - det är en människa bakom.

Senaste idag pratade jag med en av dem i telefon just för detta ämne, en människa jag vet har ett stort kunnande och engagemang för det arabiska fullblodet men som valt att inte vara medlem sen en tid tillbaka. Denna människa skulle kunna göra mycket gott för rasen!
Man skall inte förakta de som arbetar i bakgrunden. De personerna kan vara hela skillnaden!

Sedan så skulle jag önska om ni har några bra och genomtänkta kandidater till posten. Jag har några namn, men kom gärna med förslag för att se en röd tråd. Förslagen antar jag skall vara inne den 15 januari!

Ja det har man! Avgiften betalar man i januari.
Årsmötet är den 27:e mars denna gång i Nässjö.

Nej, det har man inte.
Jag tror det är 1 oktober året innan som är sista datum för att få rösträtt.

Citerat från sahf:s sida CK: "För att säkerställa att medlemstidningen SAM utan avbrott hamnar i din brevlåda samt för att upptas i röstlängden måste du betala senast den 31 januari 2008"

Och det borde ju vara samma i år tycker man.
Gäller det bara för redan aktiva medlemmar?

Tillägg: nu ser jag : Röstlängden är medlemsförteckningen per den 1 oktober året före mötet.
Så du hade rätt!

Senast ändrad:

Läser man stadgarna, (vilket jag gjorde nu), så står det att man, för att finnas med i röstlängden, ska vara medlem 1 oktober året innan.
Och sen betala den nya medlemsavgiften senast 31 januari, antar jag.

Och kalla mig gärna CK här.

Nej, det har man inte.
Jag tror det är 1 oktober året innan som är sista datum för att få rösträtt.

Helt rätt CK, så här står det i stadgarna:
Rösträtt må utövas av vid möten närvarande medlem som finns med i röstlängden.
Röstlängden är medlemsförteckningen per den 1 oktober året före mötet.

Vilket innebär att för att vara röstberättigad på kommande årsmöte så ska man ha varit medlem 1 oktober 2009.
Jag hoppas att så många som möjligt kan komma på årsmötet och göra sin röst hörd. Det är på årsmötet man kan göra skillnad och själv vara med och påverka vilka det är som blir invalda till styrelsen. Kom även ihåg att varje medlem får även ha med sig en röst för annan medlem som inte kan komma. I stadgarna står:
Röstberättigad medlem må även rösta för 1 icke närvarande röstberättigad medlem, förutsatt att skriftlig fullmakt företes.

Vänliga hälsningar,
Anette Mattsson

Citerat från sahf:s sida Camilla: "För att säkerställa att medlemstidningen SAM utan avbrott hamnar i din brevlåda samt för att upptas i röstlängden måste du betala senast den 31 januari 2008"

Och det borde ju vara samma i år tycker man.
Gäller det bara för redan aktiva medlemmar?

Tillägg: nu ser jag : Röstlängden är medlemsförteckningen per den 1 oktober året före mötet.
Så du hade rätt!

För att förtydliga... du måste ha varit medlem innan 1 oktober året före och du måste även vara medlem när du röstar, dvs det år som årsmötet är. Annars är du ju inte medlem. Jag hoppas att jag förklarar så att ni förstår. Annars får ni gärna kontakta mig så att jag kan göra mig förstådd :)

Mvh,
Anette Mattsson

Läser man stadgarna, (vilket jag gjorde nu), så står det att man, för att finnas med i röstlängden, ska vara medlem 1 oktober året innan.
Och sen betala den nya medlemsavgiften senast 31 januari, antar jag.

Och kalla mig gärna CK här.

Precis! :)

Mvh,
Anette, som ska dricka lite mer kaffe och rensa skallen innan jag fortsätter med min artikel. Det känns som att det behövs ;)

Jaha, då behöver jag med andra ord inte bry mig om att betala in, för jag har ändå inget att säga till om. :crazy:

Sååå ja! Nu är det ändrat CK ;) Pardon pardon.

Vad bra att vi redde ut det. Jag hade faktiskt för mig att det var januari, kanske det borde stå i annat än stadgarna på infon under sahf:s sida.

Anette, jag dricker kaffe nu med jag. Behöver det till min rapport ;)

Sååå ja! Nu är det ändrat CK ;) Pardon pardon.

Vad bra att vi redde ut det. Jag hade faktiskt för mig att det var januari, kanske det borde stå i annat än stadgarna på infon under sahf:s sida.

Anette, jag dricker kaffe nu med jag. Behöver det till min rapport ;)

Vi får titta hur informationen på hemsidan kan formuleras :)

Ja, vad vore livet utan kaffe. Efter en kopp så känner jag nu att inspirationen kom tillbaka och skrivandet går mycket lättare ;)

Anette

Hur lång tid sitter HM på? går det överhuvudtaget att rösta bort honom i år?
Anette vore väl en trevlig ordförande i SAHF :bow:
Ingela

Jag håller med. Anette till ordförande.

Med en misstroendeförklaring kan väl medlemmarna avsätta en ordförande närsom?

Tack alla för info ang rösträtt.

Hur lång tid sitter HM på? går det överhuvudtaget att rösta bort honom i år?
Anette vore väl en trevlig ordförande i SAHF :bow:
Ingela

Eller Genberg...
Om man ser vad han gjort för arabgaloppen, så vore det det perfekta valet.

KL
Det står i stadgarna att styrelsen utser ordförande o v.ord. Nu har jag inte koll på vilka som är i tur att avgå (sitter 20mil hemifrån) men om det inte är dags för omval så får man ju se till att de övriga som kommer in/finns i styrelsen har en annan kandidat att rösta på.
Jag jobbar givetvis på det nya datumet så jag får väl ge en fullmakt till någon.
// Linda

Vad vill Ni att en ordförande skall uträtta? Räcker det inte med att Håkan Mattson's arbetstid på SAHF går åt att behandla anmälningar som fortsätter hagla in efter den förra styrelsens grodor och förskingring av pengar? Tror nog att det behövs en människa med ganska starka nypor då. Vem tycker Ni skall behandla dessa ärenden, en som ens inte är medlem i SAHF för att den inte har "lust" att betala medlemsavgift på 250 kr, eller den som inte har "råd" att åka på ett årsmöte en gång per år?

Linn Tauberman

Fast alla kanske inte har råd, råd behöver ju inte handla om pengar!

Jag tex har hästarna hemma, och det finns ingen som vill hjälpa mig med dem, ingen som orkar ge dem mat/vatten eller ta in dem. Detta gör att det blir väldigt svårt att åka iväg långt, tyvärr.

Jag var ju i thailand och lämnade iväg hästarna till en tränare som skulle passa dem, detta fick jag betala massor pengar för + att märren hade ont i ryggen när hon kom hem, hade inte ätit nåt på 2 veckor och såg förjävlig ut rent ut sagt. Så till det blev det då veterinärräkningar och massor mer foder för att få upp henne i vikt igen. Hon hade dessutom föl vid sidan, så du kan ju tänka dig hur hon såg ut! :cry:

Jag har lovat den märren att jag aldrig ska göra om det mot henne, det löftet tänker jag hålla.

Då måste jag med andra ord få någon att åka hit o ta hand om dem. Med tanke på att mina föräldrar bor 25 meter från stallet, 1 meter från hagen så tycker man att det inte borde vara så svårt. Men tydligen så är det de, för varenda gång man frågar så orkar de inte, kan inte, har inte lust, what ever.

Ja, bara ett utlägg från mig, råd har som sagt inte alltid med pengar att göra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 401
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 367
Senast: Lady_S
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 193
Senast: qitis
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 050
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare