Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Ja det håller jag med om, jag vill kunna se dem uppställda och även rörelsen in momentum.

Är Kulak röntgad eller testad något av ovanstående?
Har för mig att ingen röntgen gjorts, men kan ha fel om det.

Kulak är ca och scidfri.
Röntgen vet jag ej, men med tanke på hur gammal han är borde han vara det? Det var ju obligatoriskt förr..

Jag vet inte, vet bara att ingenting stod under röntgen i hingstkatalogen..kanske måste fråga J och B...

Jag uppmanar er som inte läst forumet på SAHF's hemsida senaste dagarna att göra det.
Svireige hade en toppchans att visa upp arabens mångsidighet genom ett EM i skåne.
Tyvärr tyckte tydligen inte SAHF's styrelse detsamma...

Jag har läst, och skrivit ett inlägg tillomed!
Jag är mkt upprörd måste jag säga!
Jag förstår inte alls varför de måste sätta käppar i hjulen för alla andra?!

Om du betäcker ditt Etman-sto med Shalomon i framtiden får du en avkomma med snarlik härstamning som Janow-födda hingsten Esculap.
Både Shalomon och Esculap är efter Primo. Etman har Etruria som mor och Esculap har Etruria som mormor. Spännande kombination.

Shalom blev klassvinnare och juniorchampionhingst i Finland 2000 och 2001, samt 2:a på Blommeröds internationella B-show 2002. Shalomon har godkänts för både finsk varmblodsavel (FWB) och finsk ridponnyavel 2004. Är även godkänd för Svensk Ridponnyavel sedan 2003.

Shalomon ox RP 140
http://www.asrp.se/img/photos/hingstar/shalomon.jpg
http://www.asrp.se/img/photos/hingstar/shalomon_hopp.jpg

..............
Shalomon
e. Primo SE (e. Engano PL - u. Polka SE e. Pohaniec PL)
u. Sheba FI (e. Pomar SE - u. Soannja US e. Polak SE)

Esculap PL
e. Primo SE (e. Engano PL - u. Polka SE e. Pohaniec PL)
u. Esparceta PL (e. Fawor PL - u. Etruria PL e. Palas SU)

Etman PL
e. Gil PL (e. Probat SE - u. Gildia PL e. El Paso PL)
u. Etruria PL (e. Palas SU - u. Etna PL e. Faher PL)

FÖL
e. Shalomon FI (e. Primo SE - u. Polka SE e. Pohaniec PL)
u. M SE (e. Etman PL) (Etman är undan Etruria)

Primo SE
e. Engano PL (e. Eleuzis PL - u. Engracja PL e. Comet PL)
u. Polka SE (e. Pohaniec PL - u. Salexja SE e. Exelsjor PL)

jag har också läst någonstans att han var såld till Irland, men så mailade jag hans ägare för ett tag sen och fick svar att han står utanför Helsingfors och är tillgänglig för avel, så tydligen är han tillbaka.. Vore intressant att veta hela hans historia.. jag borde ringa och kolla upp med ägaren, men hon pratar troligen Finska :D

Anki: mm håller med om att det skulle vara en väldigt intressant kombination :)

Senast ändrad:

Men suck.
Vad kan man säga :(

Det man kan säga är att ordförande bör avgå med omedelbar verkan.
Jag kan inte förstå varför man sitter på en sån post, när man ändå inte vill hjälpa till att visa upp arabhästens mångsidighet?

Det finns nog ingen som har hört sahf's ordförande uttala sig i nåt offenligt sammanhang?

Det är inte klokt att det bara får gå till så. Inte konstigt att SAHF hela tiden har problem, att folk slutar vara medlemmar osv osv. Totalt inkompetent hantering av ett så pass stort och viktigt arrangemang. Tror att alla som vill göra något för arabrasen utöver att glänsa med en utställningsbuckla i famnen kommer springa på pumpen så länge ordföranden sitter kvar!

Det är nog dags att göra en namnlista på de som vill att ordföranden avgår, och skicka den till styrelsen.
Går att göra online..

Ja absolut det måste vi bara göra.
Vi kan börja här!

Dela detta vidare:
Alla ni som är medlemmar och anser att Håkan Matsson skall avgå, skicka ett PM till mig med ditt namn och adress. Jag skall senare göra en sammanställning och skickar in.
Ni som inget skriver antar jag anser att han bör sitta kvar, det finns inga mellanlägen.

Jag tycker det är tragiskt hur vi medlemmar blir överkörda och pissade på.

Jag blev oerhört upprörd över att forumet stängdes ned och öppnades på angloarabens forum, inte just för att det blev som det det blev utan HUR det gjordes. Ingen som helst underrättning eller röstning eller ens en uns av respekt för alla vi som skriver där. För oss medlemmar. Oerhört dåligt gjort.

Nu detta med EM. Får forumsgesten att blekan avsevärt.
Vem är det säger att det är så här det skall gå till? Tolererar vi på allvar att en enda, totalt ointressad människa för rasen skall bestämma om Sverige skall få möjligheten att representera EM?

Jag uppmanar er alla här och nu att ÄR ni inte medlemmar så bli det och ni som är - fortsätt.
Som medlem har man en chans att påverka inför nästa årsmöte. Som medlem har man en chans att höras, vi är inte ointresserade av det arabiska fullblodet och det ska vi visa dem!
INTE genom att tjura ihop om 350 kr i medlemsavgift utan genom att höja sin röst och visa vad vi vill, vad vi vill ha sagt.

Kom igen nu och skicka ett PM. Jag gör sammanställningen!

På You Tube visas hästen i rörelse i ultra rapide. Jag är misstänksam när hästar visas i ultra rapide, skulle vara bättre om han stod stilla så man kunde se hur han se ut!

Håller med faktiskt, han var vacker när han sprang där men jag tänkte hela tiden "men stå still då så jag får se hur du ser ut".

Sådär ja.
Här finner ni en namninsamling som ni får fylla i.
Har fört in dem som jag vet stad på, ni andra fyll på....
Medlem eller ej - skriv under!
ALLAS röst måste ju räknas, även dem som inte är med just för denna sakens skulle kanske?

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=4162

Ledsen att vara en "wet blanket" men man har faktiskt inte med ordförandefrågan att göra i en förening som man inte är medlem i.

Det som krävs i praktiken är väl att man nyttjar stadgarna för att få till ett extraordinarie stämma och avsätta ordförande genom en missförtroendeförklaring eller dylikt. Vet inte hur många namnunderskrifter från medlemmar som behövs?

Medlem eller ej så är det ändå ett påtryckningsmedel. Ordföranden/ styrelsen borde ju fatta och ta sitt ansvar när de ser hur många som är emot den här mannen.

Särskilt alla fd medlemmar som lämnat föreningen i protest mot honom.

Medlem eller ej så är det ändå ett påtryckningsmedel. Ordföranden/ styrelsen borde ju fatta och ta sitt ansvar när de ser hur många som är emot den här mannen.

Särskilt alla fd medlemmar som lämnat föreningen i protest mot honom.

Nej det blir inte alls nödvändigtvis ett påtryckningsmedel. Det kan bli precis tvärtom dvs att man gömmer sig bakom ursäkten att "på den där listan står det en massa folk som inte ens är medlemmar så den kan man bortse ifrån".

Ska man avsätta en ordförande i en ideell förening får man först bli medlem. Sen utnyttja stadgarna.

Ska säga att jag har förstås skrivit på namninsamlingen jag med, men jag tror inte ett dugg på den.

*KL*

Läser i SAHF:s stadgar.

Extra årsmöte måste sammakallas om minst 20% av de röstberättigade medlemmarna kräver det.

Det är enda sättet.

Antigen det eller se till att det finns en föreslagen ordförandekandidat med brett stöd inför nästa årsmöte, och gå dit och rösta på den.

Tack för infon!

Jag tror att det kommer bli bra bara folk nu skriver under.
Saker som kan irriterar mig är dessa dammråttor som gnäller bakom draperierna men gör ingenting för att förändra, så får man ingenting bättre kan jag säga.
Jag känner inte HM men kan lova ER att en man med sådan bakgrund garanterat skulle göra något åt saken om det var omvända roller.
Han kanske till och med småskrattar åt hur mesiga alla är, detta kan vara det enklaste uppdraget han stött på!!!
Man måste tänka åt båda hållen, inte vara rädd att göra sin röst hörd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 385
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 365
Senast: Lady_S
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 176
Senast: qitis
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 049
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka