Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

delvis KL

Jag ville bara dela med mig att mitt stos testresultat kom idag.
Gretka (Saturn PL/ Greta Garbo-Bomarc) är N/N icke bärare av CA. :)

Grattis! :)

Skicka gärna in resultatet till CA-listan i USA också om du inte redan gjort det. Det kommenterades igår på div. olika internationella forum att över 1000 hästar har blivit testade men inte ens hälften av resultaten är med på listan.

GRATTIS!
Way to go!
Jag ska skicka in på mina med, men vart och hur var det man gjorde nu då?

Jag testade och det var inga problem...? Häst född 1 mars 2009 skrivs 03/01/2009.

Carina på Silver Arabians

Ni som skickat in, hur betalade ni?

Håller på rycker hår för glatta livet på alla mina pälsklingar... :p

Tack Bewelinn och Waldorff.
Nu har jag skickat in till statuslistan.

Neywaz: Jag betalade också med kort. Man kan om man vill skicka en blankett med tagelprovet med tillstånd att dra pengar från ett betalkort, men det rekommenderar jag inte att man gör!

Mycket säkrare att betala direkt via deras hemsida, passa på nu när det är gynnsam dollarkurs ;)

*KL*

Är det nån här som vet varför inte hästarnas FA nummer finns med i nya passen?
Det vore väl lämpligt om det stod med på första uppslaget, ihop med hästens namn?

*knapp igen*

Idag röntgade jag två av mina arabston avseende cystor och båda var UA:) Vilken lättnad det var!

Grattis!!

Gud vad skönt!
Nu är det bara CA-test kvar då ;)

Jag kommer iaf testa mina ston innan jag betäcker dem igen (eller så fort jag får hem en skrivare :crazy: )

*KL*

Är det nån här som vet varför inte hästarnas FA nummer finns med i nya passen?
Det vore väl lämpligt om det stod med på första uppslaget, ihop med hästens namn?

Jag har mailat Minna på ARAB och frågat varför det inte står med i passet till mitt årsföl. Hon svarade att "FA-nr inte var med i de första passen av nya modellen, men att de finns med på de senare". Hon lovade också att fixa mitt pass för årets föl (utan kostnad) om jag skickar in det, så det har jag precis gjort. Föreslår att du mailar och kollar med Minna. Jag vill gärna ha FA-nr i passet, med tanke på ev. vet.besök m.m. (för jag släpar iaf inte runt på reg.bevisen och är inte säker på att jag kommer jag ihåg FA-nr utantill heller).
Mvh
Anne

Ja, jag misstänkte att det var så, att de helt enkelt inte var kapabla att utfärda korrekta pass.

Jag får helt enkelt återsända detta passet.

Arab erkänner att det blivit fel på de första av de nya passen och erbjuder sej att rätta till det kostnadsfritt!! Det är mänskligt att fela :) Eller???
Mvh Lena

Att avla på allt detta tror jag nog är möjligt, vi som är ganska nya i arab branchen ska försöka satsa på både skönhet prestation och allt vad araben står för, men rätta mig om jag har fel. Wadim t.ex har väl det mesta en arab kan ha.

Arab erkänner att det blivit fel på de första av de nya passen och erbjuder sej att rätta till det kostnadsfritt!! Det är mänskligt att fela :) Eller???
Mvh Lena

Ja, visst kan alla göra fel.

Men då tycker jag det är på sin plats att kontakta alla som fått felaktiga pass, och inte bara rättar de som själva kommer på att det saknas information i passet.

Tycker att du ska maila till Arab och föreslå det!! Inte säkert att dom läser avelstråden på bukefalos :-)

Mvh Lena

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 225
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 049
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 650
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025