Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Starkt av dig att gå ut med det direkt!
Vi behöver fler som dig!
Lever nån av hans föräldrar? Det vore ju intressant att spåra vartifrån han har fått det tänker jag...
Ja det är nog ingen dum idé. Det är ju test för LFS på gång t ex.
Är det någon som vet hur man bör förvara tagelproven så de "håller sig"?
Hansi Heck-Melnyk på Serenity Stud chansade och gick ut och skrapade rent gamla täcken m.m. för att försöka få ihop genetiskt material för kunna testa sin bortgångne hingst Khofo. Det lyckades och han visade sig vara bärare f.ö.
Hon kom sist i sin klass (precis efter Wilza-uppfödda Nimah).
Jag såg inte henne i kvalet personligen men Andreas Nehm som visade henne sa att hon var lite stressad, svettig och ville inte visa upp sig.
Alla resultat med poäng för individuella domare m.m. finns här för den som är intresserad: http://www.jump-results.com/OPEN/arabes09.htm
Vad synd att jag inte visste att du var i Paris, då hade vi kunnat ses!! Jag hoppas att du hade en trevlig resa!
För de som vill se lite bilder på hästarna som var med kan ni titta här. Det kommer även en artikel med bilder i nästa SAM.
Vänliga hälsningar,
Anette
Serenity Khofo står förresten fortfarande med på CA-listan som bärare?
Ang. CA så tror jag vi än så länge bara ser toppen på ett isberg. Det har helt klart varit lite den trenden på internationella forum att "CA finns minsann inte bland mina hästar/blodslinjer. Oj hoppsan var en halvsyster drabbad/bärare...". Och då drar folk igång och börjar testa.
Därför tror jag att CA-listan och ett öppet erkännande av vilka hästar som bär på genen är viktigt för att folk ska inse poängen med att testa sina egna avelsdjur.
Därför blir jag lite matt av tråden på SAHF:s forum...
Därför blir jag lite matt av tråden på SAHF:s forum...