Nej, det gör verkligen inte jag heller.
@tuaphua jag fattar inte vad du är ute efter. Det är som att en fågel försöker sjunga något för dig och du svarar den med att bröla saxofon.
@gul_zebra s första inlägg i tråden är så himla bra. Jag kopierar in en del här och lägger in hur jag uppfattar dig i rött.
"Jag blir mest beklämd av att en del verkligen tror att folk inte ser ner på tjocka och tom påstår att det är inbillning som kommer från en själv.
Det är din hälsa vi tänker på.
Vad jag vet har jag inte inbillat mig hånen från folk när jag gått ut. Det har varit ord och skratt riktade direkt mot mig, för att jag som tjock är ute och går eller cyklar eller bara existerar.
Ja, så gör en del men du kan inte blunda för hälsoaspekten.
Jag har inte inbillat mig när läkare anklagat mig för att ljuga för att jag inte äter som de tror att jag måste göra för att jag är tjock. Newsflash, man kan vara tjock utan att gilla pasta.
Ja men övervikt är också ett stort hälsoproblem.
Jag har inte inbillat mig blickarna jag får när jag går in på McDonalds även om det bara är för att sällskapa med någon som ska ha en kaffe to go.
Själv tittar jag aldrig snett på någon men det är din hälsa vi tänker på.
Jag inbillar mig inte att min kropp fetischeras och delas upp i BBW eller SSBBW som minsann bara kan gillas av fat admirers och feeders.
Så kan det vara men man kan ändå inte förtiga hälsoriskerna.
Jag inbillar mig inte att kläder i min storlek göms undan i fulhörnor i klädbutiker eller att kläderna är oformliga och fulla med paljetter.
Ja men man måste nog inse att folks reaktioner beror på hälsoriskerna.
Jag inbillar mig inte att träningskläder i större storlekar är tämligen omöjligt att hitta.
Men du måste väl hålla med om att det inte är bra att släpa på stor övervikt?"
Ser du inte att någon försöker berätta något för dig? Någon som dessutom dels uppenbart har stor erfarenhet av vad hon pratar om, dels klarsynt förmåga att sätta in det i ett sammanhang. Och istället för att lyssna så kör du bara över henne.
Samma med
@Saeta, som inte har en lika grundlig analys som
@gul_zebra men som ändå bara vill utbrista Men sluta hacka på tjocka och låt oss vara som vi vill. Du kommer farande med saxofonen där också. Och jag kan inte för mitt liv förstå varför.