Är det viktigt att dela intressen med dejt/partner? Utbruten

Huva, slötittande pallar jag inte av. Blir bara om jag är hemma hos föräldrarna...
Tittar bara aktivt på det jag är intresserad av.

Pratar med en tjej på Tinder nu och frågade vad hon hade för intresse. "Umgås med vänner". Jag hoppas hon har fler intressen. Tycker det är ett vanligt svar från tjejer... utan att generalisera nu :p
Fast umgås med vänner kan väl folk få ha som intresse?
Speciellt för någon som är extrovert är ju det naturligt. En extrovert får ju energi av att umgås med andra vänner.

Fast umgås med vänner kan väl folk få ha som intresse?
Speciellt för någon som är extrovert är ju det naturligt. En extrovert får ju energi av att umgås med andra vänner.
Ja, men har man inga andra intressen ? Det är lite främmande för mig...

Anledningen till att jag föll för min man var för att min hund valde honom. Hon gillade inte karlar, men la sig i hans knä när jag var och hälsade på en kompis. Det hände helt enkelt aldrig.

Så, min partner behöver dela min inställning till hundar. Att de är en del av familjen och att vi arbetar kring det. Men i övrigt är vi väldigt olika. Han gillar datorer, öl - både dricka och brygga, rollspel och annat. Jag är inbiten hundnörd, tidigare hästar och nu även trädgård. Han delar en del av mitt hund intresse men inte alls lika mycket som mig. Det viktiga är att acceptera att man är olika men ändå ha gemensamma saker man gör tillsammans. Träna, promenera, resa, diskutera är sådant vi gärna gör ihop. Laga mat gillar båda så där kan vi fastna länge i. Det viktiga är att få bibehålla sina egna personligheter och sfärer men även finna de gemensamma i vardagen som man vill dela.

Ok jag vill inte heller umgås med folk hela tiden och det är inte mitt främsta intresse. Men jag kan absolut förstå att det är det för andra.

Jag förstår att alla är olika. Bara funderar på hur en introvert och extrovert fungerar som par. Om en bara vill umgås med vänner och den andra vill hitta på saker som par.

Jag funderar lite på om det inte kan vara så att jag skulle se det som viktigt att dela intressen med en eventuell partner om det inte fanns någon annan i min närhet att dela det med... Som det är nu tänker jag tex att det är helt lugnt om en partner inte vill med ut och fika på ett berg en sen kväll om det skulle locka (inte otänkbart), men jag vet också att det vore finfint att göra precis det med en av mina närmsta vänner som skulle älska att göra det precis lika mycket som mig. (och hans fru tycker det är jättebra att vi umgås, just för att han då får med sig sällskap på lite allt möjligt utan att hon behöver följa med :p )

Jag förstår att alla är olika. Bara funderar på hur en introvert och extrovert fungerar som par. Om en bara vill umgås med vänner och den andra vill hitta på saker som par.
Jag gissar att den extroverta inte bara vill umgås med vänner. Dvs den vill väl umgås med partnern också? Men visst.. en introvert får väl acceptera att en extrovert partner kanske inte vill umgås bara med partnern jämt dvs en extrovert lär ju behöva fler människor omkring att umgås med och då får väl den introverta göra annat.

Jag gissar att den extroverta inte bara vill umgås med vänner. Dvs den vill väl umgås med partnern också? Men visst.. en introvert får väl acceptera att en extrovert partner kanske inte vill umgås bara med partnern jämt dvs en extrovert lär ju behöva fler människor omkring att umgås med och då får väl den introverta göra annat.

Jo, men vill man inte göra nåt när man umgås då ? Om man inte har några andra intressen än att umgås med vänner ? Vad vill hon göra då ?

Jo, det är klart. Den extroverta måste ju acceptera att man inte vill hänga med hennes vänner hela tiden också.

Jo, men vill man inte göra nåt när man umgås då ? Om man inte har några intressen än att umgås med vänner ? Vad vill hon göra då ?

Jo, det är klart. Den extroverta måste ju acceptera att man inte vill hänga med hennes vänner hela tiden också.
Men alltså när jag umgås med vänner så gör vi ju saker tex går på någon utställning, bowlar, går på bio, äter middag, promenerar, dricker vin.
Men jag skulle aldrig säga att bowling eller vin är något intresse.

Men alltså när jag umgås med vänner så går vi ju saker tex går på någon utställning, bowlar, går på bio, äter middag.
Men jag skulle aldrig säga att bowling är något intresse.

Okej, du är inte intresserad av att bowla, gå på bio eller äta middag ? Varför kan man inte säga det ? Istället för att bara säga umgås med vänner.

Men alltså när jag umgås med vänner så gör vi ju saker tex går på någon utställning, bowlar, går på bio, äter middag, promenerar, dricker vin.
Men jag skulle aldrig säga att bowling eller vin är något intresse.
Jag tycker att det är en rätt tydlig skillnad mellan att umgås med vännet och då göra något där umgänget är poängen och precis vad man gör är underordnat. och sådant umgänge där det man gör är det centrala men det är ändå trevligt (eller nödvändigt) att man är fler än en som gör vaddetnuär.

Jag tycker att det är en rätt tydlig skillnad mellan att umgås med vännet och då göra något där umgänget är poängen och precis vad man gör är underordnat. och sådant umgänge där det man gör är det centrala men det är ändå trevligt (eller nödvändigt) att man är fler än en som gör vaddetnuär.
Ja precis. Ha ha... precis det skrev nyss.
Hade bowlingen varit centralt hade jag anmält mig till en klubb och gått på träning. Nu kan vi bowla men det är ingen katastrof om bowlingen är stängd för då kan vi lika gärna tex gå till någon pub och lyssna på musik eller något annat.

Men då blir det ju hundra saker?
Jag gör säkert hundra olika saker med vänner.
Och det viktiga är ju att träffa vännerna och inte bowlingen. Det är sekundärt.

Om det ni gör är underordnat ? Varför hänger ni inte i soffan hela dan istället då ? Måste ju bli billigare och enklare ?

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 756
Senast: Mineur
·
Relationer Tittar på "Married at first sight, Australien" och slås av hur mycket som handlar utseende och yta. Är det verkligen så som människor...
22 23 24
Svar
477
· Visningar
13 242
Senast: Ruffe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 147
Relationer Jag undrar varför många vill ha någon att vara ihop med. Vad är det med tvåsamhet som är så eftertraktat? Många har det ju trots allt...
25 26 27
Svar
526
· Visningar
30 938
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII