Är det viktigt att dela intressen med dejt/partner? Utbruten

En dejt skrev till mig vid 22 och frågade vad jag gjorde, svarade att jag var i stallet.
Fortfarande? Du har ju varit där jättelänge.
Ej, ja? Jag var på träning, saker ska plockas in, hästen ska duschas, stövlar och övrig utrustning putsas, transport mockas, vatten fyllas på osv osv.
Så ser mitt liv ut, antingen jobbar jag kväll eller så är jag i stallet.
Därför jag inte vill ha någon sambo igen :p
En relation kan jag absolut ha men han får fan ha sin egen lägenhet.

Men vad du märker ord :p
Jag är inte intresserad av bowling men bowlar gärna med kompisar. Men vi kan lika gärna lira biljard, baja kakor, gå på bio osv. Allt blir kul eftersom vi gör det tillsammans.

Ja, men varför hänger ni inte i soffan jämt då om allt blir kul med kompisar ?

Jag menar inte det här otrevligt alls, men ifrågasätter du för ifrågasättandes skull eller förstår du verkligen inte?

Nej, förstår inte när man säger att man hittar på alla dessa saker med sina vänner som man tycker är kul och sen säger att vad vi gör kvittar ?? Jag får inte det att gå ihop. För det kvittar ju inte... ni har ju hittat på saker ni tycker är kul tillsammans ??

Allt blir ju kul sa du ju ? Ni kan lika gärna kasta sten i vattnet hela kvällen... Eller vad det nu är.. Eller banka huvudet i en vägg. Det ni gör är ju underordnat...

Förstår du vad underordnat betyder ens?

Det betyder ju sekundärt. Dvs vännen är prio 1 och sen behöver det inte vara slut där. Man kan ju ha fler saker på sin lista. Tex att man vill röra sig, mysa i lugnet i en park, dricka vin, träna, testa nya saker etc.

Förstår du vad underordnat betyder ens?

Det betyder ju sekundärt. Dvs vännen är prio 1 och sen behöver det inte vara slut där. Man kan ju ha fler saker på sin lista. Tex att man vill röra sig, mysa i lugnet i en park, dricka vin, träna, testa nya saker etc.

Ja, men om du inte ville röra på dig , mysa i lugnet i en park eller dricka vin, osv . Skulle du göra det för att din vän ville det ?

Sen varför kan man inte säga att alla dom sakerna är intressen istället för att bara säga att man umgås med kompisar ? Det säger ju ingenting.

Nej, förstår inte när man säger att man hittar på alla dessa saker med sina vänner som man tycker är kul och sen säger att vad vi gör kvittar ?? Jag får inte det att gå ihop. För det kvittar ju inte... ni har ju hittat på saker ni tycker är kul tillsammans ??
Ja? Det kvittar på så sätt att om bowlingen var stängd gör vi något annat. Något annat som också är kul.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Relationer Tittar på "Married at first sight, Australien" och slås av hur mycket som handlar utseende och yta. Är det verkligen så som människor...
22 23 24
Svar
477
· Visningar
13 237
Senast: Ruffe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 144
Relationer Jag undrar varför många vill ha någon att vara ihop med. Vad är det med tvåsamhet som är så eftertraktat? Många har det ju trots allt...
25 26 27
Svar
526
· Visningar
30 938
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010