Är det viktigt att dela intressen med dejt/partner? Utbruten

Okej, är det fel att fråga om vad man har för intressen ? Ska jag formulera mig annorlunda för att få bättre svar ? Jag har som aldrig tänkt tanken att folk inte har intressen... Men det verkar inte helt ovanligt :).
För om hon svarar bara umgås med vänner. Det låter tråkigt i mina ögon. Man blir inte så intresserad av en sån person. Jag har ju ingen aning om hon bara "hänger i soffan" eller om hon hittar på en massa roliga saker.

Om människan svarar att umgås med vänner är ett intresse, så är det väl så. Umgänget är det viktigaste. Kan du inte smälta eller förstå det är det väl lika bra att du går vidare ändå?
Folk har ingen skyldighet att försvara sina intressen för dig.
Som sagt verkar det väl vara ett utmärkt sätt för dig att kunna sila eventuella partners på. Snabbt och enkelt!

Jag vet inte vad andra känner, men jag hade lätt kunnat dejta någon som ”bara” haft som intresse att umgås med vänner. Det är väl toppen att de har något de trivs och blir glada av.

Jamen, när man dejtar någon ? Vill man inte veta hur tiden tillsammans skulle kunna se ut ? Om din partner bara har intresse att umgås med kompisar ? Vad ska ni göra ?

Jamen, när man dejtar någon ? Vill man inte veta hur tiden tillsammans skulle kunna se ut ? Om din partner bara har intresse att umgås med kompisar ? Vad ska ni göra ?
Jag förstår inte var du vill komma riktigt. Om du inte får ett, för dig, bra svar kan du väl träffa personen och lära känna denne. Då lär du märka vad hon gillar och inte gillar att hitta på.

Jag förstår inte var du vill komma riktigt. Om du inte får ett, för dig, bra svar kan du väl träffa personen och lära känna denne. Då lär du märka vad hon gillar och inte gillar att hitta på.

Nja, jag vet inte riktigt. Bara funderar på en person som säger att ens enda intressen är att "umgås med vänner" vill göra annat än att umgås med vänner.

Vilken konstig diskussion. Om man inte vill konstant hänga med någon annans vänner så behöver man inte man kan väl hålla på med sina egna intressen och hänga med vännerna när man vill. Sen är inte intressen något statiskt heller utan om du nu har pilla på hembio som intresse och hon har vänner som intresse så är det liksom inte satt i sten att det är så det ska vara för all framtid, hon kan ju bli intresserad av hembio också eller så blir ni intresserade av något tillsammans när ni bara hänger med hennes vänner.

Ja, så du tror att det är lika bra att lägga ner tjejer som har som enda intresse att umgås med vänner ?

Det får du ju avgöra själv och tjejen i fråga får ju välja.
Om du inte vill ha mycket egentid eller umgås med folk så kanske det inte är super med en tjej som vill umgås med andra mycket.
Det kan ju bara ni avgöra hur ni vill ha det.

Jag som har fler intressen än hänga med vänner har dock behov av att få leva ut min extroverta sida. Och det gör jag gärna ihop med min man.
Precis som du gärna reser eller tränar med din partner(vilket jag och karln gör med).

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Relationer Tittar på "Married at first sight, Australien" och slås av hur mycket som handlar utseende och yta. Är det verkligen så som människor...
22 23 24
Svar
477
· Visningar
13 237
Senast: Ruffe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 144
Relationer Jag undrar varför många vill ha någon att vara ihop med. Vad är det med tvåsamhet som är så eftertraktat? Många har det ju trots allt...
25 26 27
Svar
526
· Visningar
30 935
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10