Jag håller med @westernsuzie ovan. Det viktigaste för mig är inte att min eventuella sambo skulle ha exakt samma intressen som jag (det ser jag nästan som omöjligt i just mitt fall) men liknande värderingar och vilja att leva det liv jag vill ha. Jag vill bo på landet med möjlighet att ha hästarna hemma, någon som vill bo i lägenhet i stan går bort direkt. Jag vill ha häst och på det sättet jag vill ha häst så kräver det en del (jag fattar att jag inte är nästa Charlotte Dujardin, men jag vill se hur långt det är möjligt att gå på en ponny) och det vill jag inte heller prioritera bort. Vad han sen gör med sin egentid är lite mindre viktigt för mig, huvudsaken är att han vill bo på samma sätt som jag, att man har liknande värderingar och åsikter (så att han inte är rasist eller nått annat puckat) och att han har förståelse för att stallet tar tid. Om han spelar hockey eller tittar på fotboll på tv eller samlar frimärken på sin egentid spelar egentligen inte mig någon roll, bara han trivs med det. Även om hockeyn förstås hade varit lättare för mig att relatera till eftersom jag själv är intresserad av det.