Först tänkte jag att det är väl klart man måste ha gemensamma intressen! Men sen började jag fundera på vad jag och mannen egentligen skulle ange som våra intressen och det är nog rätt få saker. Jag skulle nog säga att hästar är mitt intresse (även om det numera snarare är barnens intresse) och möjligen träning och han innebandy och köra cross (även om han sålt crossen numera).
Däremot gillar vi att göra liknande saker och gör massor tillsammans och med våra barn, allt från cykla, gå promenader, vandra, åka båt, vara ute och grilla, hälsa på folk, bjuda folk på middagar, kolla på film/serier, hitta på roliga saker med barnen, jobba på olika projekt på huset, gå ut och käka, gå på bio, inreda huset, hålla på i trädgården. Saker som jag inte skulle kalla intressen men som vi båda gärna gör tillsammans. Vi åker även ofta till stallet hela familjen en heldag och pysslar.
Så jag skulle säga att man inte behöver ha gemensamma intressen men jag skulle nog inte vilja vara i ett förhållande där man inte gillade att göra liknande saker och göra saker tillsammans.