Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte att de flesta brukshundar får arbeta så mycket som de skulle vilja, det tror jag faktiskt inte.
Kan inte svara för hur andra aktiverar sina hundar såklart, men min egen promenerar med mig till jobbet, vi stannar alltid och kör lydnad på ängen utanför, sedan är hon med mig hela dagen med en promenad/eller lydnadspass på dagen, och på kvällen går vi antingen hem (några dagar i veckan) eller åker och tränar räddning.
Räddningsträningen är 1-3 vardagskvällar ca 3-4 timmar, och en helgdag 5-8 timmar. Något mindre än detta skulle hon säkert klara sig på, men hon har absolut inget emot det.
En bra början för att förstå skillnaden mellan vit herdehund och vit schäfer är nog att läsa här: http://vitherdehund.com/page2/page2.html
Men hallå, FÅR man inte registrera den vita valpen i en schäfer kull?!?!?
Låter ju helt sjukt! Alla valpar i en kull SKA ju registreras, även om den skulle vara född illgrön eller vit med rosa prickar!
Varför skulle Schäfer vara undantagen?
Däremot är det skillnad på kvantitet och kvalitet. Känner man till saker som spår och sök så är det lättare att aktivera hunden på kort tid, än om man bara känner till promenader.
.
Exakt, det påstås på vissa håll att det blandats in nån ytterligare ras för att få dem vitare men ser man på hundarna har det isåfall endast påverkat färgen och inte kroppen.Skillnad? Jag hittar ingen skillnad!
Det är hundar som fötts felfärgade, som de försöker och har(?) lyckats göra en egen ras av?!?
Ironi är svåra saker, men OM du anser att vit färg är en förkastlig defekt på en hund så kan jag nog inte göra så mycket åt det.Resten av ditt inlägg var bara barnsligt tycker jag.
Exakt, och det är väl just DET som mitt inlägg ironiserar om, eller?Men hallå, FÅR man inte registrera den vita valpen i en schäfer kull?!?!?
Låter ju helt sjukt!
Gäller nog inte bara brukshundar. Men för det kan de få fungera med andra uppgifter och kanske inte alltid det som bruksfolk håller på med.
Tala inte om eländet, jag sadlade ner till en sällskapsras eftersom jag helt enkelt inte har ork med en brukshund.
Jag råkade köpa den mest krävande hunden jag ägt hitills. Jag sliter mitt hår varje dag
Mantra
*han är söt, han är söt, han är söt*
De brukshundar jag känner skulle sannerligen inte trivas med lika mycket aktivering som Mops eller Schnauzer eller vilken sällskapsras som helst. Inte mycket till brukshund om den inte vill jobba mer.
De brukshundar jag känner skulle sannerligen inte trivas med lika mycket aktivering som Mops eller Schnauzer eller vilken sällskapsras som helst. Inte mycket till brukshund om den inte vill jobba mer.