Äntligen egen jycke!

Septicemia

Trådstartare
Igår var vi och hämtade en liten valptik. En vit schäfer, är hon inte helt bedårande?

Photo_21236_955730.JPG

Photo_21236_955731.JPG

Photo_21236_955735.JPG

Photo_21236_955736.JPG

Sv: Äntligen egen jycke!

Hon ska främst vara familjehund, men vi kommer träna en del lydnad och bruks för skojs skull. Träningen vill vi ha, men personligen är jag inte tävlingsintresserad.

Verkligen jättesöööt ! Själv har jag en svart schäfervalp , el ja nu e han åtta månader. Skall se om jag hittar något kort att lägga in senare idag. Lycka till med sötnosen.:bump:

Har beauceron och doberman varit samma ras :confused:;)

Såklart att man ska vara uppdaterad, men det har ju "varit" vit schäfer och hos vissa sitter det väl kvar bara ..

Men ärligt, det spelar väl stor roll? Det vore väl bra att folk vet vad man köper? Men visst, jag kan väl kalla min Beauceron för en långhårig dobermann. Vad spelar det för roll?

Ja de är ju precis samma sak så låt oss göra det.

Sa det mest för att jag tycker att du antingen kan säga hur det ligger till då eller låta det vara. Jag tyckte helt enkelt att kommentaren var lite fånig.

Har beauceron och doberman varit samma ras ?

Såklart man ska bara uppdaterad, men det har ju hetat vit schäfer och det sitter kvar hos endel.

Dom säger att Dobermann är inavlad i Beauceronen för många många år sedan. Så det är väl nästan samma? Men om du vill det så kan vi kalla Focus för en Briard. Det är typ samma ras.

Och det har väl aldrig funnits en ras som heter Vit Schäfer? Det är något Vita Herdehundsfolket fått för sig, iallafall en del av dom. Som prombt gjorde en "Vit-schäfer-hundklubb", där man hittar vita "schäfrar", långhåriga blandrasschäfer och hela den skaran. Mamma köpte sig nämligen en sk. "Vit schäfer". Han var inte vit någonstans, men långhårig och "reggad" i Vit-schäferhundklubb.

Ja de är ju precis samma sak så låt oss göra det.

Sa det mest för att jag tycker att du antingen kan säga hur det ligger till då eller låta det vara. Jag tyckte helt enkelt att kommentaren var lite fånig.

Och jag tycker det är fånigt att folk inte har koll på vilken hund dom har i kopplet faktiskt :eek:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 645
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Gå gärna in på Hundstallets instagram och läs - en vit blandrashund, korsning schäfer och någon polarras stals i natt vid ett inbrott...
Svar
18
· Visningar
1 592
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår...
2
Svar
37
· Visningar
4 264
Senast: Ratax
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka