Äntligen egen jycke!

Sv: Äntligen egen jycke!

Ska väl tillägga att hunden är otroligt söt så att ingen tror jag klankar ner på den :D

Dessutom så tror jag nog att TS vet det. Det är många som fortfarande kallar dem vita schäfrar men inte tusan måste de vara så att de inte fattar vad de håller i för hund.

TS ville bara visa upp sin hund som hon var stolt över. Då tycker jag att det är tråkigt att man måste gnälla om en sån sak.

Äsch, klart man undrar om TS vet att det inte finns nått som heter vit schäfer?

Är hon medveten om det så kan hon ju kalla rasen vad hon vill, men självklart kommer folk reagera.

Likadant som om jag skulle kalla min schipperke för typ.. mini groenendael.. :D

TS, söt hund!

Är hon medveten om det så kan hon ju kalla rasen vad hon vill, men självklart kommer folk reagera.

Likadant som om jag skulle kalla min schipperke för typ.. mini groenendael.. :D

TS, söt hund!
Hade köpt det om det var så att man frågade om TS inte visste det osv

Många har ju kallat dem vit schäfer innan så det är ju ingen nyhet.
Och ärligt talat, aldrig har väl ngn kallat schipperke för mini groenendael så det är väl faktiskt inte samma sak.

Nu ska vi se om jag har rätt i det jag tror.

Vit schäfer kallas dom vita avkommor som kan ( kunde ) förekomma i samma kull som "vanliga" schäfrar.

Vit Herdehund och "vit" Schäfer är två olika raser :)

/ C som inte kan bekräfta att indormationen är rätt

Nu ska vi se om jag har rätt i det jag tror.

Vit schäfer kallas dom vita avkommor som kan ( kunde ) förekomma i samma kull som "vanliga" schäfrar.

Vit Herdehund och "vit" Schäfer är två olika raser :)

Precis så har jag också uppfattat det.

Men om det är en... vit... schäfer. Så är det väl en vit schäfer? :confused:

Och inte en vit herdehund.

Jag har fått för mig att det faktiskt föds vita schäfrar?

kl

Ja, föds det en vit schäfer så kan man försöka komma med i vit herdehund. Jag tror att man måste ansöka om det. Vet att det talades om förut i en tråd och där reddes det ut, tyvärr har jag glömt hur det var.

Ska försöka leta på den tråden...

Såg att du hittat lite men det ska finnas en tråd där det förklarades väldigt avancerat.

Men ärligt, det spelar väl stor roll? Det vore väl bra att folk vet vad man köper? Men visst, jag kan väl kalla min Beauceron för en långhårig dobermann. Vad spelar det för roll?

Haha jag måste komma med ett pinsamt erkännande :o Första gången jag såg en bild på din hund trodde jag faktiskt att det var en Dobermann-korsning :o

Men nu vet jag bättre! :D

Och det där kan ha varit den mest seriösa klubbhemsida jag sett.

Dessutom startades klubben 2002, varför tror ni?

Mindra skrev:
Det är många som fortfarande kallar dem vita schäfrar men inte tusan måste de vara så att de inte fattar vad de håller i för hund.
etc...

Vaddå inte finns något som heter vit schäfer? Vaddå fortfarande kallar dem vita schäfrar?? :confused: Vad menar du/ni att en vit schäfer heter? Vit herdehund?? Det är en helt annan ras. Det finns ingen ras som heter vit schäfer men det har ju inte TS skrivit heller. En schäfer som föds vit (av färgade eller vita föräldrar) är en schäfer likväl även om den inte kan registreras som sådan. Vad heter en vit boxer? Eller menar du att man ska säga att man har en blandras? Att det finns en möjlighet att mönstra in en vit schäfer till vit herdehund gör inte vita schäfrar automatiskt till vita herdehundar.

hon är en vit schäfer så länge hon inte är mönstrad i SKK! vilket inte kan göras innan 6 månaders ålder.

UNDERBART SÖT! Grattis till nyinköpet! vill se mer bilder!!!!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 653
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Gå gärna in på Hundstallets instagram och läs - en vit blandrashund, korsning schäfer och någon polarras stals i natt vid ett inbrott...
Svar
18
· Visningar
1 592
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår...
2
Svar
37
· Visningar
4 274
Senast: Ratax
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka