Äntligen, ÄNTLIGEN!

Så bra.
Jag menar bara att du lär väl ställa om nu när du fått din diagnos, och börja jobba med det "nya systemet" helt enkelt.
Det var väl tanken med att du ville ha diagnosen?

Ställa om vadå? Och vilket nytt system?
Anledningen till att jag ville ha diagnosen var ju att jag får tillgång till mer hjälp!

Ställa om vadå? Och vilket nytt system?
Anledningen till att jag ville ha diagnosen var ju att jag får tillgång till mer hjälp!

Jag undrar. Menar du hjälp som i hjälp att ställa om ditt tankesätt och göra saker annorlunda eller hjälp som i mer praktisk hjälp att göra saker?

Nä, förmodligen inte. Därför tänkte jag att det vore synd om det var det du tänkte dig. Så då är det bra att du inte gör det :)

Det har jag ju sagt tusen gånger i tråden. Men folk verkar snöa in sig på att jag fortfarande tror att någon annan ska göra jobbet åt mig...

vad då för hjälp?
vad kan en arbetsterapeut hjälpa npgon med add med?

Sannolikt en funktionsutredning där man t.ex. kollar på hur personen med ADD utför olika aktiviteter utifrån givna instruktioner. Syftet är att ta reda på vilka strategier och hjälpmedel som kan fungera för att få personen att klara av att utföra aktiviteterna.

@Saeta Du har inte svarat på whwycds frågor angående askaplaska. Så är det i varje tråd, du säger att du provat massor av våra tips, men du kan aldrig berätta hur länge, när, hur? Varför tog du inte morgonturen i stallet? Varför erbjuder du inte hjälp t.ex. i stallet eller i någon affär?
ts kanske inte vill redogöra för allt i tråden.
ang. morgontur: varför i hela världen skall någon med ts diagnos jobba gratis i stallet på en tid sommpassar sämst för ts? skulle det vara ett bra råd? det är väl jobb ts behöver, inte sysselsättning?
Du har nog svårt att föreställa dig hur omöjligt det är att gå upp frivilligt om man ör så trött att man lår illa och huvudet snurrar. Det enda som får mig ur sängen är adrejalinrusningen som kommer av stressen av att vara sen. Inget utom nödfall och betalning kan få mig att gå upp tidigt.

Eftersom hon efterlyste tips om att "lära sig" komma upp på morgonen, och då hon inte hade annan sysselsättning. Det var en massa tips som hon själv efterlyste, men hon antingen sket i dem helt eller ignorerade dem. Därför kändes det som någon sa tidigare, som att hon helst bara vill få höra hur synd det är om henne o.s.v.

ts kanske inte vill redogöra för allt i tråden.
ang. morgontur: varför i hela världen skall någon med ts diagnos jobba gratis i stallet på en tid sommpassar sämst för ts? skulle det vara ett bra råd? det är väl jobb ts behöver, inte sysselsättning?
Du har nog svårt att föreställa dig hur omöjligt det är att gå upp frivilligt om man ör så trött att man lår illa och huvudet snurrar. Det enda som får mig ur sängen är adrejalinrusningen som kommer av stressen av att vara sen. Inget utom nödfall och betalning kan få mig att gå upp tidigt.

För att det är så man får jobb? Man gör sig synlig, lär känna folk, blir oumbärlig, när någon blir sjuk ska de direkt tänka; jamen vi ringer Saeta, hon ställer ju upp. Det är så man får jobb!

Varför snöar de/vi in på det tror du då? Kan du ha sagt eller gjort något för att folk ska få den uppfattningen?

Det här är ju en OTROLIGT viktig bit i självinventeringen! Om alla på motorvägen kör i fel fil - är det dem eller jag som är i fel körriktning? När man tänker efter?

Om en stor andel uppfattar det jag säger som något jag egentligen inte vill ha uttryckt, vem ligger det i fatet? Dem eller mig? Mest sannolikt är det till störst nackdel för mig. Då är det ju jag som får ta en funderare på hur jag ska uppfattas tydligare, eller tydligare klargöra det jag vill få fram.

Det är ju det där med kommunikation....

Det här är ju en OTROLIGT viktig bit i självinventeringen! Om alla på motorvägen kör i fel fil - är det dem eller jag som är i fel körriktning? När man tänker efter?

Om en stor andel uppfattar det jag säger som något jag egentligen inte vill ha uttryckt, vem ligger det i fatet? Dem eller mig? Mest sannolikt är det till störst nackdel för mig. Då är det ju jag som får ta en funderare på hur jag ska uppfattas tydligare, eller tydligare klargöra det jag vill få fram.

Det är ju det där med kommunikation....

Jag som inte har läst TS andra trådar har absolut inga problem att förstå vad hon säger. Problemet verkar finnas hon dem som har läst hennes tidigare trådar och som läser in en mängd information som hon inte förmedlar denna tråds inlägg.

Jag har inga problem att läsa vad som skrivs. Däremot så framställs det (uppenbarligen) på ett sätt som genererar en viss typ av svar. Som TS inte är nöjd med.

Och nej, jag tror inte det har enbart med tidigare trådar att göra.

Nej, jag köper inte detta med att bara stryka medhårs.

TS har kommit med helt lösa antaganden (att alla skulle tycka... se tidigare diskussion) och nej, jag jamsar inte med i sånt. Det går inte att bluffa sig ur, försöka få det till något annat än det är. Nu ville TS att hela världen var emot, så var det inte. Det var ingen som sagt något ens i närheten av vad TS påstod. Det står inte oemotsagt, vill man beskylla får man också svara upp.

Nej, min situation ser inte ut som TS. INGENS situation ser ut som någon annans. I det avseendet kan ingen någonsin uttala sig om någonting. Blir inte mycket till diskussion då.
Fast du gör ju samma sak som du anklagar ts för. Hon har känslan av att folk tycker hon är lat och anser att det skrivits rakt ut. Men hon kan inte citera något utan det står mellan raderna.
Du m.fl. skriver gång på gång att hon kommer bli sin diagnos och inte vill hjälpa sig själv. Hon har inte skrivit det, men det är känslan ni får när ni summerar inläggen.
Exakt samma sak alltså. Försök själv citera ts där hon skriver nämnda saker. Det gör hon inte men ändå upplever ni att hon skrivit det. Frågan är varför det är mer ok att ni läser saker mellan raderna men inte ts.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 303
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 193
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka