Hej!
Nu blir jag nyfiken: Vadå för boll och vad är ett kedjetäcke? Det låter som ett tortyrinstrument??? Berätta gärna mer, jag har aldrig hört om det och skulle gärna vilja sova...
/Lavinia
Du har fått svar om bolltäcke.
Kedjetäcke är som namnet låter ett täcke med kedjor i sig. Kedjorna ligger insytt i långa rader i täcken. Det finns olika viktklasser och det lättaste väger 4 kg.
Googla så kommer du att hitta en massa bilder.
Men även denna arbetsterapeut kommer att kräva att man 1; kommer dit och 2; utför vad som är överenskommet. Problemet tidigare har inte varit att Saeta saknat hjälp, utan att hon inte har tagit sig dit eller låtit det rinna ut i sanden efter några besök. (Möjligen beroende på den nyligen diagnosticerade problematiken.)
Det är därför många reagerar och frågar vad hon själv ska göra annorlunda för att nu kunna få hjälp.
*knapplån*
Rent krasst, spelar det så stor roll vad många här i tråden tycker? Nu tycker Saeta att hon äntligen har fått en diagnos och blir genom den lugn och glad (iaf om jag ska utläsa vad hon skriver i tråden) och tror mer på framtiden. Är det inte det som det ska tas fasta på?
Jag tror en arbetsterapeut kan hjälpa henne en hel del med sin problematik.