Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ännu en sådan @Görel

"Om någon går i tankarna att betäcka i år så finns de en super trevlig welsh hingst hos mig. Är ca 127cm betäcker från stor A ponny till ca 165cm. Betäcker förhand har några platser kvar. Hans första föl föds nu i vår. Skicka pm vid frågor el ring "

Fanns en huvud bild.

O_o:cautious:

abfdfef4ad9f4f5f4591980fb4b67c12.png

Ännu en sådan @Görel

"Om någon går i tankarna att betäcka i år så finns de en super trevlig welsh hingst hos mig. Är ca 127cm betäcker från stor A ponny till ca 165cm. Betäcker förhand har några platser kvar. Hans första föl föds nu i vår. Skicka pm vid frågor el ring "

Fanns en huvud bild.

O_o:cautious:

abfdfef4ad9f4f5f4591980fb4b67c12.png

Men vad f-n?! De började låta honom betäcka som tvååring?!

Ok, det är inte något som varit standard inom de raser/kretsar jag rört mig i (har det hänt har det varit oops-föl). Mycket eftersom hingsten inte hunnit utvärderas.
Det är sant. Men en tvåårig hingst tar i alla fall mindre skada än ett sto som betäcks i samma ålder.

Flyingehingsten Karakolls mamma var tre år när han föddes.

Såg en fd travhäst till salu förra veckan. Där stod det att den inte var inriden, men att den rids i alla gångarter ute i skogen 😁
För några år sedan läste jag en artikel om en ryttare, kommer inte närmare ihåg vad den egentligen handlade om, men hon pratade bland annat om sin nya lovande häst. Den var inte inriden ännu, men hon hade suttit på den ett tjugotal gånger och ridit lite i skritt och trav.

På bilden i artikeln red hon hästen, som gick i trevlig form i trav på böjt spår.

Såg en fd travhäst till salu förra veckan. Där stod det att den inte var inriden, men att den rids i alla gångarter ute i skogen 😁
Kan tänka mig att den inte är skolad eller inriden "på riktigt" helt enkelt.. Alltså att den inte förstår skänkelhjälper till exempel. Jag har ridit många travare som inte varit inridna, man har liksom bara satt sig upp och hoppats på det bästa och för det mesta går det bra. :D

Kan tänka mig att den inte är skolad eller inriden "på riktigt" helt enkelt.. Alltså att den inte förstår skänkelhjälper till exempel. Jag har ridit många travare som inte varit inridna, man har liksom bara satt sig upp och hoppats på det bästa och för det mesta går det bra. :D
Ja, jag förstår vad annonsören avser. Men det ser ju lite roligt ut när det står att det inte är inriden men rids i alla gångarter 😄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 823
Senast: mars
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 079
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 797
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 626
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar