Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar inte ta bort annonsen före varan är betald/hämtad, även om jag räknar den som såld. Det är många som aldrig betalar/dyker upp.
Aldrig varit med om det faktiskt. Men jag syftar på att en vara kan ha blivit såld för flera veckor sen men annonsören har inte tagit bort annonsen, så vilken skada gör det att fråga om den fortfarande är kvar?

Aldrig varit med om det faktiskt. Men jag syftar på att en vara kan ha blivit såld för flera veckor sen men annonsören har inte tagit bort annonsen, så vilken skada gör det att fråga om den fortfarande är kvar?
Jag har inget emot att man frågar om varan är kvar, jag brukar själv göra det. Många publicerar i många grupper på Facebook och glömmer ta bort alla annonser, så det brukar ofta redan vara sålt.

Jo men varför fråga om det inte finns någon mer följdfråga när säljaren svarat att den finns kvar. Otroligt ofta man får frågan o sen ingen mer konversation öht, mycket märkligt att undra om man ändå inte har någon mer fråga el vill se varan.

Det finns det absolut. Självklart finns det gott om folk som inte ser hältor, men nej, alla 12åriga tävlingshästar har inte hältor eller andra skador. Om jag aldrig hade träffat en skadefri 12årig häst så är det dags att fundera över vad man håller på med. Om alla hästar varit skadade vid den åldern pga tävling så är det dags att sluta tävla.
Jo så ser det ut idag tyvärr.

Har du lust att utveckla det fetade, jag hänger inte med i ditt resonemang.
Jag gissar att det handlar om att om man tror att ens häst aldrig varit sjuk eller skadad så har man förmodligen missat saker. Hästar kan fara illa när ägarna har svårt att se tecken på sjukdom eller smärta.

Sen upplever jag att folk pratar om olika saker i den här diskussionen. En del pratar om skador och sjukdomar överlag, andra bara om skador som krävt behandling, vissa bara om skador som varit allvarliga mm.

Men det är ju ganska osannolikt att det skulle finnas hästar som aldrig trampat snett och fått lite ont i en led ett tag, aldrig fått ett sår som gör ont när hästen rör sig eller annat.

Jag gissar att det handlar om att om man tror att ens häst aldrig varit sjuk eller skadad så har man förmodligen missat saker. Hästar kan fara illa när ägarna har svårt att se tecken på sjukdom eller smärta.

Sen upplever jag att folk pratar om olika saker i den här diskussionen. En del pratar om skador och sjukdomar överlag, andra bara om skador som krävt behandling, vissa bara om skador som varit allvarliga mm.

Men det är ju ganska osannolikt att det skulle finnas hästar som aldrig trampat snett och fått lite ont i en led ett tag, aldrig fått ett sår som gör ont när hästen rör sig eller annat.
Om det finns nån häst som aldrig lyckats trampa sig med brodden, vrickat sig i hagen eller dylikt vill jag gärna ha den 😆

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 823
Senast: mars
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 075
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 794
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 622
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Secret Santa 2024
  • Nyårstråden