Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
När det dyker upp en annons på Facebook med fem sex olika saker, ett par lite vanligare 'billigare' grejor och några dyra märkessaker. För Typ bortskänkes. :cautious:
Tex ett eftertraktat märkesbett för ett par hundralappar som är använt max en vecka.
Och alla bilder är tillverkarens dvs inga egna bilder alls.
Bara jag som drar öronen åt mej för sånt? :o

När det dyker upp en annons på Facebook med fem sex olika saker, ett par lite vanligare 'billigare' grejor och några dyra märkessaker. För Typ bortskänkes. :cautious:
Tex ett eftertraktat märkesbett för ett par hundralappar som är använt max en vecka.
Och alla bilder är tillverkarens dvs inga egna bilder alls.
Bara jag som drar öronen åt mej för sånt? :o
Jag kan också reagera på sådant, åtminstone om sakerna inte kan hämtas på plats. Samtidigt vet jag att många (jag själv inkluderad) inte gärna köper begagnat för priser alltför nära originalpris, även om det är märkesprylar och relativt nytt. Så fort prislappen är borta sjunker värdet, i min mening, om saken så bara är provad. "Skänkte" själv typ bort en ELT-gjord när jag köpte fel storlek på nätet och inte orkade krångla med returfrakt och ville bara ha igen de pengar jag kunde få. :p

Är det bara jag som blir omedelbart tveksam på säljes-annonser, hästar som hundar, där säljaren kräver att få komma och hälsa på djuret i dess nya hem? I min värld är liksom sålt sålt. Vill man behålla någon kontroll säljer man inte, utan lämnar ut på foder.

Jag skulle i alla fall själv aldrig acceptera att ha den förra ägaren rännande hemma i tid och otid. Jag erbjuder som köpare alltid att de gärna får komma förbi om de är i trakterna och har lust, men skulle sätta mig på tvären om det var säljaren och inte jag som lade fram det.

Är det bara jag som blir omedelbart tveksam på säljes-annonser, hästar som hundar, där säljaren kräver att få komma och hälsa på djuret i dess nya hem? I min värld är liksom sålt sålt. Vill man behålla någon kontroll säljer man inte, utan lämnar ut på foder.

Jag skulle i alla fall själv aldrig acceptera att ha den förra ägaren rännande hemma i tid och otid. Jag erbjuder som köpare alltid att de gärna får komma förbi om de är i trakterna och har lust, men skulle sätta mig på tvären om det var säljaren och inte jag som lade fram det.
Hund på foder är strikt reglerad av SKK, det handlar om avel, hunden övergår i fodervärdens ägo när avtalet löper ut.

En fyraårig hingst till salu

"Nu har jag tagit det tuffa beslutet att sälja min hingst. Han är en snygg mörkbrun skäck med full stam. Han tycker om att bli ompysslad och få uppmärksamhet, men han har samtidigt en egen vilja. Han har haft träns och sadel på sig, men han har så mycket mer att ge men jag känner att jag inte är rätt person för att ge honom det. Det måste vara en person som är orädd för annars tar han över."

Det är typ allt?

"Nu har jag tagit det tuffa beslutet att sälja min hingst. Han är en snygg mörkbrun skäck med full stam. Han tycker om att bli ompysslad och få uppmärksamhet, men han har samtidigt en egen vilja. Han har haft träns och sadel på sig, men han har så mycket mer att ge men jag känner att jag inte är rätt person för att ge honom det. Det måste vara en person som är orädd för annars tar han över."

Det är typ allt?

Jag läser: "Bufflig och ouppfostrad hingst som jag inte klarar av längre. Köptes för att producera fler fläckiga hästar." :meh:

Det är typ allt?
Han är snygg med cool färg, vad mer behöver man veta :confused:

:meh:

Han är snygg med cool färg, vad mer behöver man veta :confused:

:meh:

Hehe, får mig att tänka på den annonsen om en prickig hingst där personen skrev ngt i stil med "sätt lite färg på din häst" eller liknande.
Det värsta är att det ofta är ganska många som skriver och svarar på såna annonser med billig betäckning av icke godkända hingstar.

(Fick déjà vu av mitt eget inlägg så kan ha skrivit detta förut.):o:D

Han har haft träns och sadel på sig, men han har så mycket mer att ge men jag känner att jag inte är rätt person för att ge honom det

Kul att hon tycker att han har mer kapacitet än att ha på sig ett träns och en sadel... ;) vem vet den kanske till och med kan ta sig till nivå ridhäst en dag.

Känns verkligen som hon inte reder ut hästen och förstår inte varför hon måste ha honom som hingst? Låter ju inte direkt som att det är en hingst som kommer tas fram och bli godkänd om kapaciteten ligger på en nivå "kanske kan bli inriden".:eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 063
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 172
Senast: Lilla
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
65 66 67
Svar
1 330
· Visningar
42 386
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar