Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

För ett par år sedan rensade jag ut 10 ton kullersten. En person ville köpa, vi avtalade tid och pris.
Hon kom med en.... volvo 740. Tänkte lasta stenen i bagaget.

Jag lät henne ändå köpa tre stenar, för hela grejen kändes så dum 😅
Visst att folk är allmänt konstiga, och en volvo sväljer mycket, men... det där var ändå inte vad jag hade väntat mig 😆

Sålde senare resten till nån som kom med ett riktigt traktorsläp. Det var rimligare :D
Till och mig för mig som lastat det mesta i min bil, låter det lite orimligt O_o Men tre stenar? Vad skulle människan med tre stenar till?

Men jag ska kanske hålla tyst, som fraktat det mesta mellan får och träd (stora) i min bil :angel:

Nu jädrar! Flyttade om i mina påsar som ska till second hand och lämnade in en proppfull papperskasse med mestadels kläder idag:)

Att jag kom från butiken med 3 pussel trots pusselköpsförbud behöver vi inte prata om:bag:
Jag beställde mystery box från pusselfantasten igår 🙈 999 kr, värdet i boxen är mer än man betalar, så undra hur många pussel jag får hem 🤣😬

Ska lägga ut lite mer bebisgrejer på annons. Tror jag.
En bekant ska få sitt första barn i februari, de kommer ju behöva lite grejer. Ska jag spara allt tills dess eller försöka sälja innan?
Har ingen speciell kontakt med dem, vet inte ens vad mamman heter (det är pappa jag känner lite). Så det är liksom inte så de förväntar sig nåt.

Fått lite mer sålt och skickat iväg.
Och lagt ut de sista hästloppisprylarna på annons.
Det var inte så mycket kvar faktiskt, helt hanterbart.

Är glad jag hämtade hem grejerna igen, de sålde för några hundra på tre månader och på tre dagar har jag sålt för över 1500 kr. Det har varit en utgiftstung höst så jag välkomnar alla pengar in.

En bekant ska få sitt första barn i februari, de kommer ju behöva lite grejer. Ska jag spara allt tills dess eller försöka sälja innan?
Har ingen speciell kontakt med dem, vet inte ens vad mamman heter (det är pappa jag känner lite). Så det är liksom inte så de förväntar sig nåt.
Då hade jag sålt.

Då hade jag sålt.
Jaa, det lutar nog åt det. Fast samtidigt är det ju smidigt om de köper, så slipper jag velpellar. Å andra sidan vill jag inte förvara allt för att de kanske ska köpa.
Och om jag inte gör det kanske de köper allting av någon annan.

Övertänker rejält här känner jag :D

Jag hade nog provat att sälja och sen gett bort det som blev kvar till loppis eller kanske frågat bekantingen om de ville ha det. Förmodligen har de grannar, vänner, syskon och får en del ändå.

Jag hade nog provat att sälja och sen gett bort det som blev kvar till loppis eller kanske frågat bekantingen om de ville ha det. Förmodligen har de grannar, vänner, syskon och får en del ändå.
Ungefär så hade jag gjort också...

Själv svär jag över att jag fick annat för mig sista veckan innan ǰag skulle lämna in till kyrkans barnloppis. Jaja det kommer fler gånger. Borde ta i tu med vinter ridkläder också.

Jag har fått bud på ett par byxor. Men kan inte acceptera det pga Vinteds regler om minst 11 kr. :banghead:
Borde inte systemet säga till när någon lägger bud att det understiger minimum belopp pga växelkurs eller något sådant. Hade ju underlättat...
Skrev ett meddelande till personen om att jag inte kunde acceptera pga Vinteds regler.

Och att det även ligger uppe för 11 SEK redan. Så vill hen ha kan en köpa för original priset. :D

7.70 eller 11 är ju inte så stor skillnad. Tycker jag då. :angel:

Jag fick just hundarnas FitBone sålt 😁 och vid 18 kommer det en och förhoppningsvis köper äggkokaren. Båda skrymmande så det blir skönt! Nu får vi se hur många dagar det tar innan jag glömmer och börjar sura för att det känns som att jag aldrig får något sålt 😅🤣

Fått en kartong med barnkläder, kul men också prylar in...
Men har skickat iväg två grejer idag, och 50 :- in!
Screenshot_20241111_195909_Samsung Internet.webp

:up:

Sålde en grej på Tradera i söndags morse, har fortfarande inte fått betalt. Sånt stör mig. Varför inte betala direkt?
När är det läge att skicka en påminnelse?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 483
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 990
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 518
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 849
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar