Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Jag har samlat ihop en hög med ”ska göra av med när jag pallar sortera”grejer. Tar fortfarande upp en halv låda, men innan låg det utspritt över flera lådor så lite mindre plats tar det iallafall. Har också börjat sortera ut bland pysselsakerna så nu ligger det i en hög med markerade påsar istället för bland det jag ska behålla. Sysakerna behöver också gås igenom, men det får bli ett senare projekt tror jag. En påse med köksgrejer som ska slängas också. Det går plågsamt långsamt, men jag tror att det går framåt

Har skjutit på det några år, men nu äntligen tog jag fram två lädergrimmor från älskade hästar som inte finns längre, och smorde upp dem.
Behöver göra några fler hål på ena, annars passade de bra på nuvarande hästar. Även lilla trots att hon är svår i passformen.
Har varit ett knapptryck från att köpa nya grimmor så även om det inte blev något minskande av prylar så blev det åtminstone inte fler.

Fast jo! Jag passade på att lägga ut en annan, för liten grimma på annons.

Vad har du lagt det under för kategori? Har några kassar garn att sälja. 😅
Om du har hela nystan bomullsgarn 8/4 är jag intresserad.

Här går försäljningen av hästprylar framåt. Typ hälften av shettisgrejerna som är utlagda på facebook är sålda utan att någon prutat! Lade ut 13 annonser i går på blocket på stallgrejer och fyra av de annonserna är redan bortplockade. Totalt 11 grejer bort.

Lägger bilden här :)
1730622272151.webp

Funderar på hur mycket som försvunnit, volymmässigt, sedan jag startade Vinted. Det är flera flyttkartonger i allafall! 😀🤓
För mig är det helt klart åt andra hållet när det gäller Vinted :rofl: Men så är jag väldigt tacksam över att så smidigt hittat flera klädesplagg som jag älskar :D
Vilket gjort att jag rensat ut en hel del som jag inte behöver/trasiga.

och.... någrahemtielvatusenspusselsomantagligenärproblemet:angel1:

Jag har använt en del av mitt minimala garnlager, köpt nytt men är snart i fas med tidigare :D behöver också mer garn men får väl se vad som finns på second hand. Visste inte att Vinted förbjuder garn, förklarar varför jag ser så få annonser med dessa

Mitt problem just nu verkar vara att jag bestämmer för att saker ska bort och vart men inte kommer iväg med dessa på lediga dagar :banghead: Man hamnar i limbo mellan utrensat och faktiskt få mer plats:D

Jag försöker samla kraft till att lägga ut lite klädesannonser på Vinted. Tycker just kläder tråkigt att fixa med för det är så svårt att få till vettiga bilder :p Snart ska det komma en och hämta upp en stor dammsugare dock - skönt att bli av med den!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 478
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 974
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 494
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 825
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar