Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Var ut och kollade, och åh vad jag blir sugen på ett par av dom som var mina favoriter! 🙈 Jag har hela fullblodsserien, fram till de nyare böckerna (nr 54 är min sista)
Jag sålde alla mina polluxböcker, vilket var över 300 stycket för 300 kr men fick aldrig betalt. Känns rätt trist. Visst, 300 böcker färre att släpa 50 mil, speciellt när jag inte kunde behålla alla mina bokhyllor, men ändå. Hade ändå samlat ju.

Det dök upp nån video i mitt flöde igår om att rensa. Där tipsades det om att om man verkligen känner att man behöver minska antalet prylar man har oavsett om det är pga platsbrist eller bättre psykiskt välmående så är det en ganska dålig metod att fråga sig själv om man verkligen behöver något för man kan alltid rationalisera sig fram till varför ett behov finns. Istället ska man fråga sig om man klarar sig utan den här grejen. Jag tänkte på det lite grann och tycker faktiskt det låter rätt vettigt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 478
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 974
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 494
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 825
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar