Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Alltså jag har lokaliserat ett fenomen som är ännu mer störande än folk som prutar och sedan ändå inte köper. Nämligen folk som prutar, man accepterar, de köper inte, det går en evighet och sedan PRUTAR DE IGEN! 🤯🤬

Nej vet du vad! 🤬 Jag kontrade med att återta originalpriset. :grin: Får väl se vad hon säger om det. 😆

Tog in en kartong från förrådet innehållande sambons mycket gamla kläder. Han brukar vilja hålla kvar i princip allt, även om han inte ryms i dem längre, men - hör och häpna - bara tre plagg ska behållas från den stora kartongen. Yes! :)

Mina förvarade kläder har jag gått igenom tidigare, så där finns bara ett fåtal plagg. Plus mina favoritridbyxor - ifall jag någon gång skulle hamna i en sadel igen.

Alltså jag har lokaliserat ett fenomen som är ännu mer störande än folk som prutar och sedan ändå inte köper. Nämligen folk som prutar, man accepterar, de köper inte, det går en evighet och sedan PRUTAR DE IGEN! 🤯🤬

Nej vet du vad! 🤬 Jag kontrade med att återta originalpriset. :grin: Får väl se vad hon säger om det. 😆

Kompisen råkade ut för det. Gällnande en mc. De kom överens på telefon men på plats skulle det prutas mer varpå kompisen höjde utgångsläget. Slutade med att köparen fick betala 2000,- mer än grundutgångspriset. Så kan det gå om mna är girig :D
Fattar inte grejen om att hålla på och pruta på småsaker. Blir skogstokig

Vilket otyg!
Skulle skämmas ihjäl om jag gjorde nå liknande

Har också varit med om samma, det slutade med att jag inte sålde vagnen till personen i fråga. Först kom vi överens om ett pris, sedan ville han att vi skulle möts halvvägs vilket skulle innebära 20 mil ToR för mig. (I annonsen stod "Hämtas på plats"). När jag sa att det inte var möjligt pga brist på både släp och dragbil ville han pruta 1500:- för bensinkostnad! Då avbröt jag kontakten...

Har också varit med om samma, det slutade med att jag inte sålde vagnen till personen i fråga. Först kom vi överens om ett pris, sedan ville han att vi skulle möts halvvägs vilket skulle innebära 20 mil ToR för mig. (I annonsen stod "Hämtas på plats"). När jag sa att det inte var möjligt pga brist på både släp och dragbil ville han pruta 1500:- för bensinkostnad! Då avbröt jag kontakten...
Folk! 😩🤬

De som missade min försäljning i söndags och ville komma på måndagen handlade för 1300:- så det var ju ok.

Nu har jag, eller rättare sagt dottern, lagt ut 25 olika shettisgrejer typ täcken, benskydd, bett, träns etc i någon säljgrupp på fb. Kommer att lägga ut lite sadelkammargrejer på blocket typ sadelhängare, selhängare och täckesgalgar. Alltså man får ju ligga i om man ska bli av med grejer...

Lagt upp ett helt gäng gamla polluxböcker på Vinted. Det svider lite, men jag kan inte spara allt faktiskt. Hoppas att de kommer till någon som vill älska dem lika mycket som jag gjort! 🥹
Var ut och kollade, och åh vad jag blir sugen på ett par av dom som var mina favoriter! 🙈 Jag har hela fullblodsserien, fram till de nyare böckerna (nr 54 är min sista)

Var ut och kollade, och åh vad jag blir sugen på ett par av dom som var mina favoriter! 🙈 Jag har hela fullblodsserien, fram till de nyare böckerna (nr 54 är min sista)
Ja mina också, så de har fått flytta med mig runt hela landet. Men någon gång måste man ju sätta stopp liksom. 😅

Ny sorts scam? Har fått två liknande med kort mellanrum. Varför ska jag ha hennes adress om hon ska fixa frakten liksom? Och det finns ingen med det namnet på den adressen
IMG_2303.webp

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 501
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 557
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 898
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar