Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Pratade precis med loppisen jag lämnat in en massa hästgrejer till, de har bara sålt ett fåtal grejer på tre månader. Några hundra kr bara.

Funderar på om jag ska hämta hem det som är kvar och sälja själv. Eller låta det gå en period till.

Det var visst väldigt svårt att sälja just nu, marknaden är mättad, helst för sadlar.
Hmm det låter ju inte så bra...

Första försäljnngen hemma gick väl sådär. Kan inte påstå att det vällde in folk men det såldes grejer för 2800 kr i alla fall. En av de som var här igår kommer tillbaka idag med stallkompisar så förhoppningsvis säljs det något mer.

Lite extraaförsäljng har också skett så att säga vid sidan om... De tre tjocka Horsewaretäcken som var kvar är sålda till en tjej i Växjö som stått i samma stall som dottern när hon pluggade där.

Jag har sålt lite hästgrejer.
Inte så stora saker men lite dyrare, så 2000 kr in. Vilket var bra för jag impulsköpte en sadel till medryttaren vars nuvarande sadel inte är optimal för henne.

Nyköpet var äldre kvalitet till superlågt pris, värt att chansa på och skulle den inte passa så borde jag kunna sälja för samma pris.

Men ändå, jag har grämt mig, för jag ville verkligen inte ha mer hästgrejer -helst inte fler sadlar- ändå köpte jag en till sadel.

Skickat med en trasig svets med mammas man till tippen :banana:
Alldeles för tung för att jag skulle kunna lyfta den, så verkligen skönt att bli av med.

Ska lägga ut några småsaker till försäljning. Vet bara inte rikigt vad det är det ena så måste googla på det först :rofl: Frågan är hur man googlar på något man inte vet va det heter :D

Alldeles för tung för att jag skulle kunna lyfta den, så verkligen skönt att bli av med.

Ska lägga ut några småsaker till försäljning. Vet bara inte rikigt vad det är det ena så måste googla på det först :rofl: Frågan är hur man googlar på något man inte vet va det heter :D
En bildgoogling?
Brukar jag köra när jag inte vet vad något är/heter. :D

Städa skafferiet (igen 🙃). 3 kompostpåsar med gamla kex, kakor, och annat kastades. En hel låda proteinbars som var ett år gamla slängdes. Hej då pengar 😒
Kakor överlever inte många minuter här, men proteinbars har jag en stor låda i kylen som jag inte vill slänga just pga pengarna. Jag tvingar i mig en halv då och då, men de lär gå ut rejält i datum innan jag hinner äta upp dem 😑

Här har det stått stilla några dagar. Överväger att rensa bort allt gammalt och lämna i klädinsamling, men det tar emot lite. 😅
Samma här med allt jag inte använder, men jag är så rädd att ångra mig massor om jag lyckas gå ned i vikt igen. Och så är jag för snål 😅

Kakor överlever inte många minuter här, men proteinbars har jag en stor låda i kylen som jag inte vill slänga just pga pengarna. Jag tvingar i mig en halv då och då, men de lär gå ut rejält i datum innan jag hinner äta upp dem 😑
Jag vet med mig att jag inte kommer kunna äta upp dom när dom är gamla, hej selektiv ätstörning (jag tröttnar också lätt att äta samma vilket gör att det lätt blir kvar) 🤦🏼‍♀️

Jag vet med mig att jag inte kommer kunna äta upp dom när dom är gamla, hej selektiv ätstörning (jag tröttnar också lätt att äta samma vilket gör att det lätt blir kvar) 🤦🏼‍♀️
Typ någon form av selektiv ätstörning här också. Min kropp vill bara ha onyttiga saker och kan äta det i all oändlighet, men är det något nyttigt så räcker det med att äta för mycket en gång och sedan är det kört med att kunna äta det på evigheter även om jag egentligen tycker om det. Fast proteinbars är alltid oätbara har jag lärt mig nu efter att ha provat massor av olika märken och smaker

Sök med Google lens eller liknande?

Ni skulle ha bytt med varandra när ni tröttnat på smakerna 😄

Typ någon form av selektiv ätstörning här också. Min kropp vill bara ha onyttiga saker och kan äta det i all oändlighet, men är det något nyttigt så räcker det med att äta för mycket en gång och sedan är det kört med att kunna äta det på evigheter även om jag egentligen tycker om det. Fast proteinbars är alltid oätbara har jag lärt mig nu efter att ha provat massor av olika märken och smaker

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 501
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 557
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 898
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar