Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Packat två kassar fulla med tygpaket för postning imorgon, otroligt skönt! Hoppas att ännu mer blir sålt i dagarna. 🙌🏻
Du har inte nåt vitt eller nästan vitt småvåffelmönstrat lite stretchigt tyg? Jag ska sy upp ett innertak till en veteranbil i vinter och har letat med ljus och lykta efter ett sånt tyg.

1000003963.webp

Alltså, hur ska jag tolka det här? Jag har hela tiden tänkt lämna in senast 28:e men nu säger de senast idag (en dag). Alltså... Va?

Jag fick sålt ett par av skorna precis när jag skulle gå till posten så de fick också följa med så nu är regnbyxor, skor, nitskärp, ragggsockor (min faster har dille på att skicka raggsockor till mig så jag hade en hel låda och inga fler att ge bort raggsockor till 😅 jag får dåligt samvete, men tänker att det är bättre att sälja för en liten slant än att slänga) och ett gäng patchar skickade :bump:

Vintedfråga! När säljaren skulle packa mina varor hittades en fläck, så hen erbjöd ett lägre pris vilket jag accepterade. Nu är varorna skickade och hen undrar vilket nummer mellanskillnaden ska swishas till. Vinted varnar mig då för att lämna ut telefonnummer. Är det ett vedertaget sätt, att man swishar mellanskillnaden? Jag bryr mig egentligen inte, skulle kunna betala ursprungliga priset lika gärna.

Plan A med loppisen funkade ju helt ok så nu är plan B med försäljning av hästprylar hemma i stallet på gång. På söndag blir det av. Vi har satt upp lappar på ridskolor och ridhus i närområdet samt annonserat på fb och blocket. Hoppas verkligen att någon kommer!

Det finns cirka 25 täcken, allt från flugtäcken till tjocka vintertäcken. Minst lika många schabrak, cirka hälften är helt nya. Det är ju inte klokt!

Funkar det okej med försäljning hemma så kanske jag gör om det annars finns en plan C att packa ner och köra upp grejerna till second hand i Eskilstuna.

Vintedfråga! När säljaren skulle packa mina varor hittades en fläck, så hen erbjöd ett lägre pris vilket jag accepterade. Nu är varorna skickade och hen undrar vilket nummer mellanskillnaden ska swishas till. Vinted varnar mig då för att lämna ut telefonnummer. Är det ett vedertaget sätt, att man swishar mellanskillnaden? Jag bryr mig egentligen inte, skulle kunna betala ursprungliga priset lika gärna.
Jag TROR, med betoning på TROR, att det ska gå att reklamera en vara i en bundle.

Men annars har jag läst att många löser sånt här via swish. Smidigast.

Pratade precis med loppisen jag lämnat in en massa hästgrejer till, de har bara sålt ett fåtal grejer på tre månader. Några hundra kr bara.

Funderar på om jag ska hämta hem det som är kvar och sälja själv. Eller låta det gå en period till.

Det var visst väldigt svårt att sälja just nu, marknaden är mättad, helst för sadlar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 501
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 557
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 898
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar