Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

ooops /
mvh favoritmarkören ;):p

Eller jag har försökt att sluta favoritmarkera annat än pussel för säljarna börjar bli så stressande haha. Man kollar runt, markerar några olika annonser med pepparkaksformar och inom 10 min har man ett meddelande i inkorgen " De passar bra till jul"
No shit sherlock... Eller " kan skicka idag! Ville jag det hade jag frågat om det var möjligt:confused: Vill någon skicka meddelande dagen efter med en bra rabatt, absolut köpte nyss ett plagg så men många säljare är alldeles för på. När de väl har skickat ett meddelande så kan man avmarkera favoriten hur mycket de vill, konversationen ligger kvar så säljarna kan och skriver ibland ännu mer strunt :p Nope, jag säljer inget heller... trist men att stressa kunder är ett otyg. /rantover

Tog tag i hatthyllan, löjligt att ha skjutit upp det - tog max 10 min och nu har jag en hel pappkasse med säljes/skänkes och en halv med kastas. Plus en betydligt luftigare hatthylla då förstås, skönt!
Har likadant 🙈 mösslådan är full med mina mössor och vantar. Har kollat på den många gånger under sommaren men skjutit upp det lika många gånger 😄

Har likadant 🙈 mösslådan är full med mina mössor och vantar. Har kollat på den många gånger under sommaren men skjutit upp det lika många gånger 😄
Visst är det konstigt? Liksom det tar inte ens någon tid, så varför gå och skjuta upp det i veckor?! 🤣 (eller månader i mitt fall :angel:😅)

Men jag har tagit itu med en låda med lampor, hälften behålla och hälften skänks till TaTillVara.

Samt lite försiktigt börjat kika på finskorna.. samma sak som med festklänningarna, de är inte använda på länge...

Tre par i skänkes, två par slängs.
Till att börja med.

Jag har äntligen lärt mig säga ifrån när folk frågat om jag vill ha både det ena och det andra som jag inte för stunden har nytta för så jag har gjort en stor rockad och skickat massor till både återvinning och skrot. Metallskrot är annars en riktig guldgruva nu när metallpriserna fortfarande är höga och jag får alltid lite extra bra betalt eftersom alla metaller är finsorterade. Senaste som åkte från gården var mina 2 gamla bilar som skulle blivit för dyra att reparera, 1500:- per styck tackar man inte nej till.:)

Jag la undan mina mössor och vantar inför sommaren, och halsdukar då, och nu har jag hittat halsdukarna men inte mössorna och vantarna. Alltså... jag sorterade så noga så de borde vara där halsdukarna låg! Och lägenheten är 50 kvm och städad och genomsökt... förrådet är städat och genomsökt. Hur i all sin dar kan två mössor och några par vantar bara försvinna för mig?!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 501
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 557
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 898
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar