Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Hos mig ökar saker eller ja iaf böckerna? 🫣 (Och jag läser inte lika snabbt för att det ska gå jämnt ut heller….)
Ibland skulle det vara bra om Vinted hade ett sätt att dölja köpdelen så det bara går att se det jag säljer. :angel:

Annars så har jag inte sålt något på ett tag. Blir väl hemma endel pga sjukskrivning kommande veckor så när jag är hemma igen från lasarettet ska jag se om jag kan hitta något mer att rensa ut/sälja. Kanske jag får fart på mina övriga försäljningar också med fler annonser.

Mycket trevliga motorburna ynglingar har hämtat 3 (eller eventuellt 4, jag har inte varit där och kollat) gräsklippare hos mamma i helgen. De efterlyste roliga renoveringsobjekt i en Facebookgrupp och jag erbjöd dem att få alla om de bara försvann från fastigheten 😆 En är servad i våras och har nya knivar och nya remmar, men lite tveksam motor (men den går!) så jag tyckte ändå inte att jag lurade någon. Så himla skönt att bli av med! Orka köra iväg till skroten, liksom. Nu kommer de ju till någon form av glädje också.

I övrigt har jag börjat tända i kaminen med lite gamla kläder som ändå ska kastas. För jag har inga bra tändpinnar. Inte bra, kanske, men de försvinner i alla fall...

Passade på att rensa Vintedgarderoben på en massa plagg och la dem i sambons sopsäck med kläder som ska till klädinsamlingen.

Och fick då ett ryck och tog itu med min garderob. Hittade sååå mycket festkläder, herregud jag är aldrig ute och festar längre och skulle jag vara det skulle jag inte längre bära kort-kort 😄 så det rykte helt galet mycket kläder.
Orkar inte sälja så antingen åker de med i sambons påse eller så får nog Sellpy ta emot dem.

Garderoben är fortfarande full men nu går det att ta ut en galge utan att fyra till följer med 🙈

Jag plockar och plockar men det är som att det kryper grejer ut genom väggarna efterhand som jag får bort annat 😫 Jag har en proppfull Ikeakasse som ska ut på Vinted, men jag har redan så mycket som ligger där. Jag själv hatar när man måste scrolla i en hel evighet för att kolla igenom någons garderob för där är så mycket. Visst, det ger större chans att få ihop en bra bundle, men då måste man ju orka ta sig igenom hela listan först 😑

Och så håller jag på att tvätta allt som ska läggas undan för vintern och det som ska fram = ännu mer kaos än vanligt 😫

Har några paket att posta imorgon och har tre kassar att fota med blandat grejs. Har så smått börjat ta tag i pysselrummet, mest med att rensa och kasta. Så småningom kommer jag väl fram till sådant som kan säljas.

Målet är att ha minskat vårt hems innehåll till hälften till nästa sommar. (När jag i mitt huvud planerar att flytta till annat.)

Stör mig lite på att jag sålde ett par grejer för ett tag sedan som fortfarande inte hämtats. Men betalats. 🙈

Nu har jag lagt ut en hel hög nya annonser! Eller ja, igår la jag ut dem. Får se hur det går för nu är det tillbaka till jättesegt igen 😑
Ser på Facebook hur folk säljer mer än 10 grejer om dagen vecka ut och vecka in. Hur lyckas man?!

Nu har jag lagt ut en hel hög nya annonser! Eller ja, igår la jag ut dem. Får se hur det går för nu är det tillbaka till jättesegt igen 😑
Ser på Facebook hur folk säljer mer än 10 grejer om dagen vecka ut och vecka in. Hur lyckas man?!
Jag tror att de som säljer massor ofta har många hundra grejer i sin garderob konstant, och säkert skaffat sig en bunt med följare.

Kan tänka mig att många av dem säljer billiga barnkläder i populära märken.

Jag tror att de som säljer massor ofta har många hundra grejer i sin garderob konstant, och säkert skaffat sig en bunt med följare.

Kan tänka mig att många av dem säljer billiga barnkläder i populära märken.
Kanske är det så. En jag såg hade startat för en månad sedan och gjort mellan 140-150 försäljningar redan och någon hade tjänat över 30 000 på 1-2 månader O_o

Jag fick iallafall sålt ett skärp för 100kr nyss 😁 men jag är lite orolig över att jag satt det som bra. Jag har skrivit och visat att där är en del skav i färgen och att jag tror att det är för att lädret är torrt, men kanske skulle jag satt det som tillfredsställande ändå 😕

Precis. Går segt med försäljning här.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 501
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 557
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 898
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar