Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Screenshot_20241031_102732_Vinted.webp

Det här är både trevligt och nervöst, har sålt lite dyrare grejer och skickat iväg.
Hoppas köparna är ärliga :nailbiting:

Funderar på att sälja bärselen. Vi använder den inte, har bara provat den. Men så kom vi att tänka på att den kanske är bra att ha, bära på ryggen när barnet blir större och vi vill ut och vandra lite.
Men är det värt att spara bara för ett kanske eventuellt framtida behov?

Nåja. Jag har en ångmopp jag ska försöka sälja i varje fall.

Funderar på att sälja bärselen. Vi använder den inte, har bara provat den. Men så kom vi att tänka på att den kanske är bra att ha, bära på ryggen när barnet blir större och vi vill ut och vandra lite.
Men är det värt att spara bara för ett kanske eventuellt framtida behov?

Nåja. Jag har en ångmopp jag ska försöka sälja i varje fall.
Tycker ni om bärselen annars, sitter den bra och så?

Min andrefödda i princip levde på min rygg mellan 0.5-4 årsåldern. Promenader, dammsugning, matlagning, handling, vid behov av närhet, efter förskolan för att "tanka mamma" osv.

..Och så tappade jag tråden, tror jag skulle ha en slutkläm här men den försvann.

Tycker ni om bärselen annars, sitter den bra och så?

Min andrefödda i princip levde på min rygg mellan 0.5-4 årsåldern. Promenader, dammsugning, matlagning, handling, vid behov av närhet, efter förskolan för att "tanka mamma" osv.

..Och så tappade jag tråden, tror jag skulle ha en slutkläm här men den försvann.
Jodå, det lilla vi använt den satt den bra. Men ungen var inte så förtjust i den. Fast det kanske ändras tänker jag. Hmm

Inte klokt hur många argument man kan hitta på för att rättfärdiga något :laugh:
Jag kämpar med detta konstant 😬😅 Varje gång jag får något sålt så glömmer jag hur mycket jag hatar kaoset av att ha hundrafemtioelvatusen prylar liggande överallt och fastnar i fällan att just DET behöver jag och kommer definitivt (jo säääkert 🙄) att använda. Framförallt så hatar jag det som ligger och väntar på att säljas för det känns mer kaos än bara mitt vanliga kaos.
Just nu kämpar jag med att hitta och köpa bara en rosa mössa och inte tio i olika färger för att matcha allt jag äger 😅🤣

Jag kämpar med detta konstant 😬😅 Varje gång jag får något sålt så glömmer jag hur mycket jag hatar kaoset av att ha hundrafemtioelvatusen prylar liggande överallt och fastnar i fällan att just DET behöver jag och kommer definitivt (jo säääkert 🙄) att använda. Framförallt så hatar jag det som ligger och väntar på att säljas för det känns mer kaos än bara mitt vanliga kaos.
Just nu kämpar jag med att hitta och köpa bara en rosa mössa och inte tio i olika färger för att matcha allt jag äger 😅🤣
Jag funderar, helt seriöst, på att skaffa mig en dag-räknare som visar hur många dagar jag INTE köpt en sadel :cautious:

Postat ett gäng nya paket idag. Lika skön känsla varje gång!
Fick iväg några kassar till loppisen i torsdags också. Sakta men säkert så minskar det på grejer och sparkontot ökar. Hade ju som mål att sälja för 5000kr på Vinted innan sommaren, det uppnåddes inte till dess men nu är det passerat med råge! 🙌🏻
Tror nya målet får bli 7500kr Vintedförsäljning. :)

Vad har ni andra för säljmål just nu? :)

Postat ett gäng nya paket idag. Lika skön känsla varje gång!
Fick iväg några kassar till loppisen i torsdags också. Sakta men säkert så minskar det på grejer och sparkontot ökar. Hade ju som mål att sälja för 5000kr på Vinted innan sommaren, det uppnåddes inte till dess men nu är det passerat med råge! 🙌🏻
Tror nya målet får bli 7500kr Vintedförsäljning. :)

Vad har ni andra för säljmål just nu? :)

kul, bra jobbat!

Just nu fokuserar jag främst på att få iväg lite dyrare grejer för att få loss lite pengar att ha på sparkontot.

Sen var det väldigt trevligt att betala vinterfodret med vintedpengar så har fortsatt använda det kontot för pengar från småförsäljningar. Uppe i 2200 kr där 😊

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 501
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 557
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 898
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar