Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Satt och kollade på lite hästannonser och dök över den här:
"Utgångspris ca 100 000 pga en liten benbit på ett bakben, som veterinären inte trodde skulle orsaka besvär."
100 000 för en lös benbit? Tror det gör man i kyrkan för övrigt... Jag vill inte veta något tror jag vill veta fakta. Undra om det är någon som betalar så mycket för en häst, där det verkar lite osäkert?
Hästen var tänkt för fälttävlan.
Annonsen lät inte direkt som någon superhäst oavsett benbit eller ej...Det beror ju helt på vad hästen är värd utan benbit?
En lös benbit är ju ingen dödsdom liksom.
"Utgångspris ca 100 000 pga en liten benbit på ett bakben, som veterinären inte trodde skulle orsaka besvär."
100 000 för en lös benbit? Tror det gör man i kyrkan för övrigt... Jag vill inte veta något tror jag vill veta fakta. Undra om det är någon som betalar så mycket för en häst, där det verkar lite osäkert?
Oavsett, det är bra det står med i annonsen, men tycker ändå att "trodde" låter så himla oseriöst i sammanhanget. Tror gör man som sagt i kyrkan.Ingen veterinär kan ju säga 100% bergsäkert att den inte ska orsaka besvär, därför skulle jag bli mer skeptisk till en annons där man skrivit det.
Var jag intresserad skulle jag be att min egen veterinär fick titta på plåtarna så skulle jag utgå från det omdömet.
Oavsett, det är bra det står med i annonsen, men tycker ändå att "trodde" låter så himla oseriöst i sammanhanget. Tror gör man som sagt i kyrkan.
Oavsett, det är bra det står med i annonsen, men tycker ändå att "trodde" låter så himla oseriöst i sammanhanget. Tror gör man som sagt i kyrkan.
Så olika man kan vara.
Jag drar öronen åt mig om någon uttalar sig tvärsäkert om någonting som gäller hästar. Det är ju levande djur, så inget är ju säkert.
En bättre formulering hade kanske varit "veterinär har gjort bedömningen att förändringen är utan betydelse för användbarheten"?
När min tränare provred en häst på Irland så sa försäljaren att den absolut inte kunde gå på tygeln. Efter att försäljaren ridit hoppade hon upp, och hästen gick på tygeln. Då höjde försäljaren priset avsevärtIntressant när en häst ökar och minskar i pris. Finns en ute som varierar mellan 45 och 50 upp och ner.
Att man sänker priset efter ett tag förstår jag men ökar på det igen blir ju bara konstigt.
När min tränare provred en häst på Irland så sa försäljaren att den absolut inte kunde gå på tygeln. Efter att försäljaren ridit hoppade hon upp, och hästen gick på tygeln. Då höjde försäljaren priset avsevärt
Haha, aa såg den på Facebook.
Kan ni se länken?
Hon fick frågor om denna saluhästen var snäll med barn och det efterfrågades film på det. Så dom gick all in.
Nej, ser ingen länk.
Kan ni se länken?
Hon fick frågor om denna saluhästen var snäll med barn och det efterfrågades film på det. Så dom gick all in.
Kan ni se länken?