"Sommarbete för djur"
Sjuttsingen, jag som sökte sommarbete till min moster.
Är hon fångkänslig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Sommarbete för djur"
Nästan lite diskriminering tycker jag"Sommarbete för djur"
En annons till i kategorin "Vadå genomtänkt avel, det räcker väl med ett sto?"...
"Söker billig hingst till mitt stohon är ett varmblod så ska ju vara nåt i hennes storlekvi bor i Värmland också så vi vill helst inte åka för långt"
Och till det en suddig bild där stoet står i en hundgård (?) och där ägaren sitter på ryggen barbacka och utan träns samt utan några ridkläder och hjälm
Såg också den... sen när någon svarade skrev hon att hon var 16 och skulle försöka övertala sin mamma
Nej hon har funkat bra på bete hittills i alla fallÄr hon fångkänslig?
Sadel säljes
"Finns några små skav på bankvalvet annars i fint skick"
Jag hoppas bankvalvet är fullt med pengar
"jag gillar mammor mer än pappor" så fruktansvärt. Det är nog det värsta jag sett efter "min mamma brukar rida mig ibland" som jag såg för ganska länge sedan, det har etsat sig fast.Jag har svårt för annonser där det är hästen som pratar och att den kallar ägaren för mamma.
"Jag gillar mammor mer än pappor. Jag älskar min mamma jättemycket och är så mammakär. jag vill att min nya mamma ska vara likadan som min nuvarande mamma."
Nästan så jag förväntade mig lite bebisspråk i slutet av annonsen...
Håller med."jag gillar mammor mer än pappor" så fruktansvärt. Det är nog det värsta jag sett efter "min mamma brukar rida mig ibland" som jag såg för ganska länge sedan, det har etsat sig fast.
@SkorpSmulanHåller med.
Jag förstår överhuvudtaget inte tramset med att skriva att hästen pratar om ägaren som mamma.
Jag kanske är taskig- men jag tänker spontant att den fd ägaren är nog annorlunda än mig..
Typ att det ska daltas och vara så puttenuttigt..
Jag har svårt för annonser där det är hästen som pratar och att den kallar ägaren för mamma.
"Jag gillar mammor mer än pappor. Jag älskar min mamma jättemycket och är så mammakär. jag vill att min nya mamma ska vara likadan som min nuvarande mamma."
Nästan så jag förväntade mig lite bebisspråk i slutet av annonsen...
Håller med. Jag hade tänkt likadant.Det är rejält frånstötande och skulle definitivt kunna få mig att avstå från att svara även om jag tyckte hästen var intressant. Sen kan jag inte låta bli att undra över hästhanteringen när man har sådan inställning till sin häst att man skriver en sådan annons.
"Sto 10 år. Typisk märr."
Det var allt.
Vissa fattar inte att en annons bör vara säljande eller få folk att bli intresserade.
För mig är en ärlig annons säljande.Jag som ÄSLAKR sura fuxmärrar vill hellre ha en ärlig annons än en säljade. Dock saknade ju denna allt
JAG TAR DEN!!"Efter många års trogen tjänst är det dags för mig att satsa på en yngre förmåga, därför söker nu denna förbygel från Equipe efter ett nytt hem.
Den är inte ny, har en gång i tiden varit mörkbrun men kan lika gärna passera för svart. Den har haft en namnbricka och har således två bonushål samt några ytliga (!!) sprickor i öglorna till sadelgjordsfästena trots kärleksfull vård och noggrann puts. Martingaldelen finns tyvärr inte med oss längre och snabbspännet till sadelgjorden omkom hastigt i en frambensrelaterad olycka.
Fina meriter i bagaget, den har nollat både Breeders och Falsterbo. Ta chansen till en rutinerad utrustningspartner! Säljes för accepterat bud till gott och varaktigt hem."
Håller med.
Jag förstår överhuvudtaget inte tramset med att skriva att hästen pratar om ägaren som mamma.
Jag kanske är taskig- men jag tänker spontant att den fd ägaren är nog annorlunda än mig..
Typ att det ska daltas och vara så puttenuttigt..
Nej jag är också ganska tramsig med mina hästar/djur men jag är deras matte inte deras mamma. Och även om man kallar sig själv mamma till vardags, det må ju vara, men att skriva såna annonser blir bara obehagligt.@SkorpSmulan
Jag ska tillägga att jag kan också tramsa och fåna mig med hästar...
Men jag tycker ändå det ska vara en häst... inget barn.. och en häst som ska klara av lite rejäla saker..