Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
En annons till i kategorin "Vadå genomtänkt avel, det räcker väl med ett sto?"...

"Söker billig hingst till mitt sto
1f642.png
hon är ett varmblod så ska ju vara nåt i hennes storlek
1f603.png
vi bor i Värmland också så vi vill helst inte åka för långt"

Och till det en suddig bild där stoet står i en hundgård (?) och där ägaren sitter på ryggen barbacka och utan träns samt utan några ridkläder och hjälm O_o

En annons till i kategorin "Vadå genomtänkt avel, det räcker väl med ett sto?"...

"Söker billig hingst till mitt sto
1f642.png
hon är ett varmblod så ska ju vara nåt i hennes storlek
1f603.png
vi bor i Värmland också så vi vill helst inte åka för långt"

Och till det en suddig bild där stoet står i en hundgård (?) och där ägaren sitter på ryggen barbacka och utan träns samt utan några ridkläder och hjälm O_o

Såg också den... sen när någon svarade skrev hon att hon var 16 och skulle försöka övertala sin mamma :meh:

Jag har svårt för annonser där det är hästen som pratar och att den kallar ägaren för mamma.
"Jag gillar mammor mer än pappor. Jag älskar min mamma jättemycket och är så mammakär. jag vill att min nya mamma ska vara likadan som min nuvarande mamma."
Nästan så jag förväntade mig lite bebisspråk i slutet av annonsen...

Senast ändrad:
Jag har svårt för annonser där det är hästen som pratar och att den kallar ägaren för mamma.
"Jag gillar mammor mer än pappor. Jag älskar min mamma jättemycket och är så mammakär. jag vill att min nya mamma ska vara likadan som min nuvarande mamma."
"jag gillar mammor mer än pappor" så fruktansvärt. :wtf: Det är nog det värsta jag sett efter "min mamma brukar rida mig ibland" som jag såg för ganska länge sedan, det har etsat sig fast. :yuck:

"jag gillar mammor mer än pappor" så fruktansvärt. :wtf: Det är nog det värsta jag sett efter "min mamma brukar rida mig ibland" som jag såg för ganska länge sedan, det har etsat sig fast. :yuck:
Håller med.
Jag förstår överhuvudtaget inte tramset med att skriva att hästen pratar om ägaren som mamma.

Jag kanske är taskig- men jag tänker spontant att den fd ägaren är nog annorlunda än mig..
Typ att det ska daltas och vara så puttenuttigt..

Håller med.
Jag förstår överhuvudtaget inte tramset med att skriva att hästen pratar om ägaren som mamma.

Jag kanske är taskig- men jag tänker spontant att den fd ägaren är nog annorlunda än mig..
@SkorpSmulan
Jag ska tillägga att jag kan också tramsa och fåna mig med hästar...
Men jag tycker ändå det ska vara en häst... inget barn.. och en häst som ska klara av lite rejäla saker..

"Efter många års trogen tjänst är det dags för mig att satsa på en yngre förmåga, därför söker nu denna förbygel från Equipe efter ett nytt hem.
Den är inte ny, har en gång i tiden varit mörkbrun men kan lika gärna passera för svart. Den har haft en namnbricka och har således två bonushål samt några ytliga (!!) sprickor i öglorna till sadelgjordsfästena trots kärleksfull vård och noggrann puts. Martingaldelen finns tyvärr inte med oss längre och snabbspännet till sadelgjorden omkom hastigt i en frambensrelaterad olycka.
Fina meriter i bagaget, den har nollat både Breeders och Falsterbo. Ta chansen till en rutinerad utrustningspartner! Säljes för accepterat bud till gott och varaktigt hem." :D

Det är rejält frånstötande och skulle definitivt kunna få mig att avstå från att svara även om jag tyckte hästen var intressant. Sen kan jag inte låta bli att undra över hästhanteringen när man har sådan inställning till sin häst att man skriver en sådan annons.

Det är rejält frånstötande och skulle definitivt kunna få mig att avstå från att svara även om jag tyckte hästen var intressant. Sen kan jag inte låta bli att undra över hästhanteringen när man har sådan inställning till sin häst att man skriver en sådan annons.
Håller med. Jag hade tänkt likadant.
Sen tänkte jag att det annars låter som det är ett barn som har skrivit det? Eller någon person med någon diagnos eller liknande? Formuleringen om "mammor och pappor" etc får mig att tänka lite så..

"Efter många års trogen tjänst är det dags för mig att satsa på en yngre förmåga, därför söker nu denna förbygel från Equipe efter ett nytt hem.
Den är inte ny, har en gång i tiden varit mörkbrun men kan lika gärna passera för svart. Den har haft en namnbricka och har således två bonushål samt några ytliga (!!) sprickor i öglorna till sadelgjordsfästena trots kärleksfull vård och noggrann puts. Martingaldelen finns tyvärr inte med oss längre och snabbspännet till sadelgjorden omkom hastigt i en frambensrelaterad olycka.
Fina meriter i bagaget, den har nollat både Breeders och Falsterbo. Ta chansen till en rutinerad utrustningspartner! Säljes för accepterat bud till gott och varaktigt hem." :D
JAG TAR DEN!! :love::love::rofl::rofl:

Håller med.

@SkorpSmulan
Jag ska tillägga att jag kan också tramsa och fåna mig med hästar...
Men jag tycker ändå det ska vara en häst... inget barn.. och en häst som ska klara av lite rejäla saker..
Nej jag är också ganska tramsig med mina hästar/djur men jag är deras matte inte deras mamma. Och även om man kallar sig själv mamma till vardags, det må ju vara, men att skriva såna annonser blir bara obehagligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 063
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
98 574
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 167
Senast: Lilla
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
65 66 67
Svar
1 330
· Visningar
42 385
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar