Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med risk för "favorit i repris", men vissa annonser...

Har just läst en ganska välformulerad köpes-annons. Det mesta nödvändiga står med.

Men som annonsör står det "vän för livet" och aktuellt län.

För mig signalerar "vän för livet" snarast mindre seriös annonsör, luktar kontaktannons.

"Retroträns full storlek Jacson"
Typ 6 bilder på ett vanligt svart träns i tydligt begagnat skick, lite ytliga sprickor, jag tror det hade varit svårt att ens skänka bort det. 200 spänn begärs. Jag blir typ lite provocerad av att man saknar verklighetsuppfattning så till den milda grad. Alltså "retroträns", isf har jag hela sadelkammaren full med retrogrejer. Jesus christ.

"Retroträns full storlek Jacson"
Typ 6 bilder på ett vanligt svart träns i tydligt begagnat skick, lite ytliga sprickor, jag tror det hade varit svårt att ens skänka bort det. 200 spänn begärs. Jag blir typ lite provocerad av att man saknar verklighetsuppfattning så till den milda grad. Alltså "retroträns", isf har jag hela sadelkammaren full med retrogrejer. Jesus christ.

kreativt försäljningsargument!

Hej, har en fin brun skäck hingst. Svart vit man och fina bruna fläckar. Han är otroligt snäll och stabil i psyket.
Han är en otrolig lugn kille och en gentleman jämnetmot sina ston.

För mer info eller priser så kommer vi överens om något, beroende på avstånd osv.
Vi har möjlighet att mötas/hämta/lämna stoet
Bete/hö/kraft foder finns att erbjuda.

Ras, stam, prestationer och andra resultat är petitesser, fläckarna är det enda som betyder något.

I annonsen finns en bild på en skäck i en hage tagen på avstånd. Det går att se att det antagligen är någon form av ponny.

Har just läst en ganska välformulerad köpes-annons. Det mesta nödvändiga står med.

För mig signalerar "vän för livet" snarast mindre seriös annonsör, luktar kontaktannons.

För mig signalerar "vän för livet" att man inte har särskilt mycket pengar men att man tycker att ett livslångt hem ska vara viktigare för säljaren än att få pengar för hästen.

Jag förstår inte riktigt hur du menar? Jag ser den formuleringen i just köpesannonser där man vill ha en häst billigt.
Jag menar så här:
Längst ner på hastnet-annonsen står det info om annonsören:

Annonsör: Vän för livet
Län: XXX län

Så "vän för livet" är alltså annonsören, inte annonsrubriken (i så fall hade jag inte tyckt att det var lika udda)

Hej, har en fin brun skäck hingst. Svart vit man och fina bruna fläckar. Han är otroligt snäll och stabil i psyket.
Han är en otrolig lugn kille och en gentleman jämnetmot sina ston.

För mer info eller priser så kommer vi överens om något, beroende på avstånd osv.
Vi har möjlighet att mötas/hämta/lämna stoet
Bete/hö/kraft foder finns att erbjuda.

Ras, stam, prestationer och andra resultat är petitesser, fläckarna är det enda som betyder något.

I annonsen finns en bild på en skäck i en hage tagen på avstånd. Det går att se att det antagligen är någon form av ponny.
DET ÄR JU FINA BRUNA FLÄCKAR :D

(och "jämnetmot" :laugh:)

Jag förstår inte riktigt hur du menar? Jag ser den formuleringen i just köpesannonser där man vill ha en häst billigt.

Så skrev jag i min sökesannons. Söker en häst att bara ha kul med, träna med fåtal tävlingar. Alltså en häst man köper och vill behålla tills den dör om det går.

XXX är inriden men har mest ridits i skogen rakt fram och är därför inte särskilt utbildad inom dressyren.

Undrar hur utbildad den är inom hoppning:angel:

Hela fenomenet med att konsekvent vägra skriva under annonser med sitt eget namn förundrar mig.
Eller vad vet jag? Det kanske bara finns otroligt många människor med tilltalsnamnet "ponny", "ring", "halvblod", "Uppsala" och "säljes" där ute.

Hela fenomenet med att konsekvent vägra skriva under annonser med sitt eget namn förundrar mig.
Eller vad vet jag? Det kanske bara finns otroligt många människor med tilltalsnamnet "ponny", "ring", "halvblod", "Uppsala" och "säljes" där ute.

Med tanke på att det finns personer med tilltalsnamn som Potatis och Ragata så är kanske typ Ponny Johansson kanske inte helt orimligt? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 063
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
98 574
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 167
Senast: Lilla
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
65 66 67
Svar
1 330
· Visningar
42 383
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar