Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
man bör vara uppmärksam om någon skriver om den siade som god /ond dagen efter, tror jag? (har aldrig varit spion)

Jag har bara varit det en gång. Nyss, paddis och caisas lek (?) när habina var ond spion och Mirtai ängel.
Men den var ju extra lätt för mig eftersom spionen blev återuppväckt så var det ju lätt att veta vilken spelares teorier man skulle läsa :D

Ok, två exempel från @LenaH som är nära gränsen men på vars en sida enligt mig.

Ja, om jag blir käk i natt så är det väl bäst att jag luftar mina tankar:

@Habina Jag har en stark tro att hon är god. Hon agerar som en god Habina... Men om jag dör i natt så vill jag uppmana goda spelare att syna Habina imorgon. Då bör hon ligga före alla andra ulvkandidater på priolistan.

Detta här över frågade LenaH mig om det var Ok att skriva, jag gick med på det lite motvilligt men Lena hann egentligen posta innan hon fick klartecken. Egentligen skulle jag vilja ha mer teorier till varför hon dels tror hon är god, och dels varför hon i så fall skall lynchas. Det är ju en ganska tydlig hint till Habinas roll men man får ju säga vilken roll man tror någon annan har, bara man bygger det på ordentliga teorier! Biten om "om jag dör" är väl också ok för det skulle ju kunna tolkas som någon som vill få fram sina tankar för att man är rädd att dö.

Jag tror att det står klart om jag dör. :)

Det här tycker jag dock är lite på fel sida om gränsen, då det flyttar fokus mer till Lenas egen roll, att hon försöker få ut info om sin egen roll. Alltså att när de andra får reda på hennes roll så kommer de fatta resten.

Förresten @Sasse så fattade jag inte att du var ond förrän igår när det var uteslutningsmetoden. :p Du verkade som så god :D
Jag hade ju inte sådär jättemycket koll, antagligen därför :p

@Snurrfian var jag bergis på var ledarvargen. Det var först när hon ifrågasatte Koppens röst på henne, med hur en god Koppen kunde rösta på det sättet, men att hon förstod min röst - då förstod jag att hon visste att jag var ond, och att det var hon som tjuvat från mig.

Detta här över frågade LenaH mig om det var Ok att skriva, jag gick med på det lite motvilligt men Lena hann egentligen posta innan hon fick klartecken. Egentligen skulle jag vilja ha mer teorier till varför hon dels tror hon är god, och dels varför hon i så fall skall lynchas. Det är ju en ganska tydlig hint till Habinas roll men man får ju säga vilken roll man tror någon annan har, bara man bygger det på ordentliga teorier! Biten om "om jag dör" är väl också ok för det skulle ju kunna tolkas som någon som vill få fram sina tankar för att man är rädd att dö.

Det här tycker jag dock är lite på fel sida om gränsen, då det flyttar fokus mer till Lenas egen roll, att hon försöker få ut info om sin egen roll. Alltså att när de andra får reda på hennes roll så kommer de fatta resten.
Alltså, jag är helt med på att det är över gränsen men att tjata om samma teorier i flera inlägg samma dag eller i flera dagar blir mest tungläst. Lite som @cirkus sa igår kväll också.

I de exempel du ger ovan så skriver jag ju samma sak men du tycker alltså att jag ska upprepa allting ordagrant igen två inlägg senare?

Ah. Då förstår jag! Jag fattade ju inte det där, det tog ju ett bra tag trots att jag såg att cirkus fattat efter att hon kollat rollistan. Jag fattade inte ändå. :crazy: Bra med exempel!

Och @bollen__ , eftersom du också ville ha lite hjälp med hintandet så tycker jag att där du skrev att din roll var mindre viktig än många andra men eventuellt blev viktigare längre fram (orkar inte leta citat nu), var över gränsen.
Man får ju referera till sig själv som allmänt god och lägga fram argument till varför man bör vara god, men att säga att ens egen roll är mer eller mindre viktig tycker jag inte är ok.

Utöver det här kan jag tillägga att det fanns fler inlägg av @LenaH som var gränsfall, var och ett för sig hade de kanske ite utgjort något problem men samantaget gjorde inläggen både Lenas och @Habina s roll(eventuellt med hjälp av habinas svar) ganska uppenbara och det var i huvudsak det som det behövdes kompenseras för.

Sedan fanns det flera inlägg från andra i leken som rent regelmässigt inte var okej enligt mig men det påverkade inte leken såpass att det krävt kompensation tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar