Jamen då kanske det ska stå i rollutdelandet att just en viss roll har högre grad av hintningsförbud än andra? *obs ironi*Sen angående hintande generellt så har jag en åsikt om att lite eller snarare mycket av poängen med att ha hintningsförbud är att det inte ska gå att tala om vilken roll en själv eller andra har. Så då går ju den poängen förlorad när det ändå görs. Därför vill jag ha en ganska sträng regel.
Sedan går det ju att variera gränsen mellan olika lekar, men såväl rollista som balans kan behöva anpassas efter det då.
Ska vi ta den här leken som exempel så låg det ju ett spänningsmoment i att Angel och Faiths identitet var okända och de spelade dessutom stor roll för utgången av leken. Det lede till att det blev problematiskt att just de rollerna blev avslöjade och det var därför jag tyckte det behövdes en ganska kraftfull kompensation. Jag tycker det vid kompensationer ska kompenseras för "skadan" hinten gjort snarare en för storleken på regelbrottet. Så en stor kompensation behöver inte betyda ett stort misstag bara ett märkbart.
Det var i den här leken inga stora misstag/regelbrott utan bara många små som var för sig troligt inte utgjort något större problem men de sammantagna konsekvenserna var sådanna att det fick stor inverkan på leken och därför behövdes det kompenseras på något vis.
Och sen blir det lite fånigt att säga hintningsförbud för det går faktiskt delvis ut på att hinta även om ordet har en egen betydelse i ulvleksvärlden.