Mirre
Trådstartare
Kollar på denna dokumentär just nu tv3 dokumentär
En mamma ammar sin 5 åriga dotter och har tänkt göra det upp i förskoleåldern.
En annan familj ger barnen enbart LCHFkost och en familj hemundervisar sina barn.
Det ger ju en annan vinkling på hur det "ska" vara, hur man "ska" göra med sina barn. Men vad anser ni om saken?
Är det ok att amma barn upp till skolåldern?
Varför, varför inte?
Skulle ni ge era barn enbart LCHF?
Det har ju pratats, skrivits osv mycket om den kosten, att den kanske inte är så bra.
Vad anser ni om hemundervisning?
Bättre/sämre än skolan?
Det är visst inte tillåtet i Sverige, är det bra eller dåligt?
Familjen i dokumentären flyttade till Åland för att kunna hemundervisa.
Jag kan inte riktigt se varför man ska amma sina barn så länge som skolålder.
Folk får väl göra som de vill men jag skulle inte kunna amma mina barn så länge. Närhet får de ändå, för mig känns det nästan lite sjukt att amma så länge. Vet inte riktigt varför men det är känslan jag får av det.
Angående LCHF, så känner jag väl spontant att vi inte skulle ge bara det.
Sedan kan man väl ta delar av det och komplettera med, men vill att barnen ska få en mer allsidig kost än en "färdig diet".
Den hemundervisande familjen verkar ha ett oerhört lugnt och skönt liv.
Av det man såg i dokumentären så verkade det finnas mycket positiva sidor med det, det fanns trots allt en poäng i en del av sakerna de sade.
Barnen får lära sig i sin egen takt, de kan lära sig på ett mer praktiskt sätt vilket nog passar många barn bättre än att bara lära sig ur en bok.
Men samtidigt undrar jag hur det påverkar barn att inte få den sociala biten med kompisar osv, som man får i skolan. Hur kommer det bli när barnen blir äldre och kanske vill läsa vidare osv.
Kan man verkligen lära barnen allt själv, får de rätt behörigheter för att kunna läsa vidare?
En mamma ammar sin 5 åriga dotter och har tänkt göra det upp i förskoleåldern.
En annan familj ger barnen enbart LCHFkost och en familj hemundervisar sina barn.
Det ger ju en annan vinkling på hur det "ska" vara, hur man "ska" göra med sina barn. Men vad anser ni om saken?
Är det ok att amma barn upp till skolåldern?
Varför, varför inte?
Skulle ni ge era barn enbart LCHF?
Det har ju pratats, skrivits osv mycket om den kosten, att den kanske inte är så bra.
Vad anser ni om hemundervisning?
Bättre/sämre än skolan?
Det är visst inte tillåtet i Sverige, är det bra eller dåligt?
Familjen i dokumentären flyttade till Åland för att kunna hemundervisa.
Jag kan inte riktigt se varför man ska amma sina barn så länge som skolålder.
Folk får väl göra som de vill men jag skulle inte kunna amma mina barn så länge. Närhet får de ändå, för mig känns det nästan lite sjukt att amma så länge. Vet inte riktigt varför men det är känslan jag får av det.
Angående LCHF, så känner jag väl spontant att vi inte skulle ge bara det.
Sedan kan man väl ta delar av det och komplettera med, men vill att barnen ska få en mer allsidig kost än en "färdig diet".
Den hemundervisande familjen verkar ha ett oerhört lugnt och skönt liv.
Av det man såg i dokumentären så verkade det finnas mycket positiva sidor med det, det fanns trots allt en poäng i en del av sakerna de sade.
Barnen får lära sig i sin egen takt, de kan lära sig på ett mer praktiskt sätt vilket nog passar många barn bättre än att bara lära sig ur en bok.
Men samtidigt undrar jag hur det påverkar barn att inte få den sociala biten med kompisar osv, som man får i skolan. Hur kommer det bli när barnen blir äldre och kanske vill läsa vidare osv.
Kan man verkligen lära barnen allt själv, får de rätt behörigheter för att kunna läsa vidare?