Alternativ till Mollbergs blandning?

Ja, man kan missa. Är det stora koncerner finns det bolag under moderbolaget. Jäkla meck att hålla koll på.

Ja, om man inte tittar. Det jag kollar på en del av det jag köper är ursprungsland. Men vilket företag som äger (ofta i komplicerade företagsstrukturer), kollar du verkligen det på allt du köper i livsmedelsaffären?
Ibland. Fast företag säljs ju hit och dit.

Tydligen

Paketet har en lite logga och jag har inte tittat så noga eftersom jag "alltid" har köpt Zoega
Det står iallafall på nestles hemsida vilka företag/märken de äger.

Med tanke på hur många stora internationella företag äger varandra i diverse olika konstellationer är det inte info jag skulle lita på direkt.
Tips, börja med att gräva i ägarförhållandena bakom Colgate o Palmolive, eller för den delen Pepsodent eller Coca Cola eller Fanta.

Ja, jag brukar inte ha Nestles sida uppe när jag går och handlar, jag har nog med shoppinglistan och middagsplaneringen
NU har jag lärt mig att inte köpa Zoega
En lär sig något nytt var dag :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 664
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 451
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Rider ni med snokrem?
  • Evolve