Death wish coffee?Jag tar också gärna emot tips på annat kaffe än Mollbergs/Hazienda... kalkrikt vatten och jag vill ha _starkt_ fylligt kaffe. Tycker att det allra mesta smakar blask.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Death wish coffee?Jag tar också gärna emot tips på annat kaffe än Mollbergs/Hazienda... kalkrikt vatten och jag vill ha _starkt_ fylligt kaffe. Tycker att det allra mesta smakar blask.
Vem pratar om att bojkotta alla företag som betett sig som svin? Jag väljer själv vilka företag jag vill stödja och där ingår inte Nestle. Sen behöver inte du komma och generöst upplysa mig om att minsann så finns det fler dåliga företag.Ska man bojkotta alla företag som har betett, eller beter, sig som svin, får man nog odla all sin mat på egen hand. Och det samma med kläder och allt annat.
Det finns fler företag jag undviker, Dole tillexempel. Men tänk att det alltid ska komma en sån kommentarer i sådana här diskussioner. Ja visst fler företag kanske beter sig som svin, men det gör knappast Nestlé till ett bättre företag.Ska man bojkotta alla företag som har betett, eller beter, sig som svin, får man nog odla all sin mat på egen hand. Och det samma med kläder och allt annat.
Pungspark!Vad gäller Nestlé måste jag säga att det är sjukt plumpt sätt att arbeta för att förbättra bilden av företaget. @Barkelund det du skriver är sådana uppenbara pr-lögner att jag nästan tycker synd om dig för att du har sådana arbetsuppgifter.
Verkligen?Hej.
Skandalen i slutet på 70-talet då ersättning felaktigt marknadsfördes mot föräldrar i fattiga länder var förfärlig. När man tillreder ersättning behöver man rent kokt vatten, men då många i tex de afrikanska länder där ersättningen såldes inte var läskunniga förstod man inte detta utan tillredde med smutsigt vatten. Barn dog på grund av detta, en enorm tragedi som aldrig får glömmas. Denna tragiska händelse ledde till att producenterna såsom Nestlé och myndigheterna gemensamt tog fram en global kod för hur ersättning får säljas och marknadsföras =WHO koden. Nestlé var med och tog fram koden , tillsammans med andra företag, myndigheter, läkare. Vi följer koden i alla lägen och har gjort så sedan den togs fram. För att vara så säkra vi kan på att verkligen göra rätt anlitar vi en extern firma för att granska att allt sköts på ett etiskt sätt. Jag tror att krisen på 70-talet ledde till att Nestlé idag satsar så mycket på att ta ansvar och vara ett etiskt företag.
Annelie Barkelund, Nestlé
http://www.nestle.com/csv/nutrition/baby-milk
http://www.ftse.com/products/indices/FTSE4Good
Skulle detta vara svar på mina frågor? Du ger ingen ledtråd till varför ni skapar nya smaker istället för att certifiera de smaker som redan finns (vore det enda vettiga om ni är så seriösa som du vill låta påskina), eller vad det är som gör att Mollbergs inte klarar kraven.Alla odlare har idag inte resurser nog att bli certifierade eller kravmärkta. Dem stöttar Nestlé. Vi stöttar odlarna genom att ge dem utbildning i hållbart och effektivt jordbruk och skänker klimattåliga kaffeplantor (220 miljoner buskar under en tioårsperiod). Detta gör vi utan motkrav och odlarna förbinder sig inte att sälja till oss. Utbildningarna ges av 1200 agronomer och 10 000 fältarbetare. På så sätt ökar odlarnas inkomster. Det är bara en del av allt kaffe som är certifierat idag.
Vem pratar om att bojkotta alla företag som betett sig som svin? Jag väljer själv vilka företag jag vill stödja och där ingår inte Nestle. Sen behöver inte du komma och generöst upplysa mig om att minsann så finns det fler dåliga företag.
Är det någon som försökt hindra dig?Nej, jag tänker fortsätta köpa mitt Hazienda, tack.
Så det var det egna samvetet som gnagdeTog upp melaminskandalen i Kina, Nestlé och Arla var ju bägge inblandade där.
Nej, jag tänker fortsätta köpa mitt Hazienda, tack.
Det står väl på förpackningen vem som äger företaget? Kan man missa sånt?
Ja, om man inte tittar. Det jag kollar på en del av det jag köper är ursprungsland. Men vilket företag som äger (ofta i komplicerade företagsstrukturer), kollar du verkligen det på allt du köper i livsmedelsaffären?Det står väl på förpackningen vem som äger företaget? Kan man missa sånt?
TydligenDet står väl på förpackningen vem som äger företaget? Kan man missa sånt?