Alternativ till Mollbergs blandning?

Ska man bojkotta alla företag som har betett, eller beter, sig som svin, får man nog odla all sin mat på egen hand. Och det samma med kläder och allt annat.
Vem pratar om att bojkotta alla företag som betett sig som svin? Jag väljer själv vilka företag jag vill stödja och där ingår inte Nestle. Sen behöver inte du komma och generöst upplysa mig om att minsann så finns det fler dåliga företag.

@niphredil
Visst är det märkligt att så fort någon gör ett val så ska det alltid upplysas om att det minsann finns andra alternativ som är lika dåliga? Gärna med någon form av skuldbeläggande för att en person inte gör allt.

Oavsett om det gäller att välja bort vissa producenter, välja bort vissa livsmedel eller säga en generell kommentar om strukturer i samhället så verkar det omöjligt att prata om en sak utan att en måste ta in allt som har den minsta anknytning till ämnet i samma diskussion/analys.

Ska man bojkotta alla företag som har betett, eller beter, sig som svin, får man nog odla all sin mat på egen hand. Och det samma med kläder och allt annat.
Det finns fler företag jag undviker, Dole tillexempel. Men tänk att det alltid ska komma en sån kommentarer i sådana här diskussioner. Ja visst fler företag kanske beter sig som svin, men det gör knappast Nestlé till ett bättre företag.

Kaffe är så mycket vana och min uppfattning är att det handlar en del om att vänja in sig. Om man har fastat på t ex Zoegas och har svårt att vara nöjd med annat märke så kan man prova att hålla ut ett tag så kommer smaken (vanan) att ändra sig.

Vad gäller Nestlé måste jag säga att det är sjukt plumpt sätt att arbeta för att förbättra bilden av företaget. @Barkelund det du skriver är sådana uppenbara pr-lögner att jag nästan tycker synd om dig för att du har sådana arbetsuppgifter.

Vad gäller Nestlé måste jag säga att det är sjukt plumpt sätt att arbeta för att förbättra bilden av företaget. @Barkelund det du skriver är sådana uppenbara pr-lögner att jag nästan tycker synd om dig för att du har sådana arbetsuppgifter.
Pungspark! :rofl:

Angående smakerna, man kanske kan vänja sig som när man byter foder till djuren. Byta en liten del i taget så det både är bekanta smaker och det nya. Kanske ösa i mer av "blasket" om det ger mer smak.

Hej.

Skandalen i slutet på 70-talet då ersättning felaktigt marknadsfördes mot föräldrar i fattiga länder var förfärlig. När man tillreder ersättning behöver man rent kokt vatten, men då många i tex de afrikanska länder där ersättningen såldes inte var läskunniga förstod man inte detta utan tillredde med smutsigt vatten. Barn dog på grund av detta, en enorm tragedi som aldrig får glömmas. Denna tragiska händelse ledde till att producenterna såsom Nestlé och myndigheterna gemensamt tog fram en global kod för hur ersättning får säljas och marknadsföras =WHO koden. Nestlé var med och tog fram koden , tillsammans med andra företag, myndigheter, läkare. Vi följer koden i alla lägen och har gjort så sedan den togs fram. För att vara så säkra vi kan på att verkligen göra rätt anlitar vi en extern firma för att granska att allt sköts på ett etiskt sätt. Jag tror att krisen på 70-talet ledde till att Nestlé idag satsar så mycket på att ta ansvar och vara ett etiskt företag.
Annelie Barkelund, Nestlé

http://www.nestle.com/csv/nutrition/baby-milk

http://www.ftse.com/products/indices/FTSE4Good
Verkligen?
Jag som i min enfald trodde att ni kanske idag skulle inse, och erkänna, Nestlés skuld i det hela? Inte skylla ifrån er. Vämjeligt.

Alla odlare har idag inte resurser nog att bli certifierade eller kravmärkta. Dem stöttar Nestlé. Vi stöttar odlarna genom att ge dem utbildning i hållbart och effektivt jordbruk och skänker klimattåliga kaffeplantor (220 miljoner buskar under en tioårsperiod). Detta gör vi utan motkrav och odlarna förbinder sig inte att sälja till oss. Utbildningarna ges av 1200 agronomer och 10 000 fältarbetare. På så sätt ökar odlarnas inkomster. Det är bara en del av allt kaffe som är certifierat idag.
Skulle detta vara svar på mina frågor? Du ger ingen ledtråd till varför ni skapar nya smaker istället för att certifiera de smaker som redan finns (vore det enda vettiga om ni är så seriösa som du vill låta påskina), eller vad det är som gör att Mollbergs inte klarar kraven.

Vem pratar om att bojkotta alla företag som betett sig som svin? Jag väljer själv vilka företag jag vill stödja och där ingår inte Nestle. Sen behöver inte du komma och generöst upplysa mig om att minsann så finns det fler dåliga företag.

Tog upp melaminskandalen i Kina, Nestlé och Arla var ju bägge inblandade där.

Nej, jag tänker fortsätta köpa mitt Hazienda, tack.

Det står väl på förpackningen vem som äger företaget? Kan man missa sånt?
Ja, om man inte tittar. Det jag kollar på en del av det jag köper är ursprungsland. Men vilket företag som äger (ofta i komplicerade företagsstrukturer), kollar du verkligen det på allt du köper i livsmedelsaffären?

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 664
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 451
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?
  • Evolve
  • Vikt o ålder