Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Kl

Tänk så fantastiskt nätet är. En kvinna (!) från andra sidan världen har hittat mig :love: Hon kallar mig "älskade"

från miss Egni kamera .
Abidjan , Elfenbenskusten .
Västafrika.

Kära älskade en
Det är ett nöje att skriva till dig efter övervägande , eftersom jag inte kan ha möjlighet att se dig ansikte mot ansikte , vid första , snälla jag behöver din hjälp . Jag är miss Egni kamera . den enda dottern av sena mr . kamera , från Elfenbenskusten . ( jag är 22år gammal. ) Min far var en skuld kakao och guld köpman i Abidjan Elfenbenskusten innan hans förtidiga död . efter hans affärsresa till Tunisien för att förhandla om en kakao och guld affärer han ville investera i Tunisien , en vecka efter att han kom tillbaka från Tunisien , misslyckas han sjuk och dog fem dagar efter i ett privat sjukhus . på den trogna eftermiddag ,
gjorde jag inte vet att min pappa skulle lämna mig efter jag hade tidigare förlorat min mamma när jag var en bebis , men innan han gav upp andan , var det som om han visste att han skulle dö. han � �r min far , ( maj hans själ vila i perfekt frid ) han kallade mig till hans säng sidan och berättade att han deponerade summan av ( $ 6,700,000.00 ) $ 6.700.000 i en bank här i Elfenbenskusten .

att pengarna var avsedd för hans kakao och guld affärer han ville etablera sig i Tunisien , enligt min far han in pengarna i ett fast avräkningskonto med mitt namn som de närmast anhöriga , instruerade han mig att söka efter en pålitlig och förtroende värdig affärspartner för mitt liv tid i utlandet . Nu har jag lyckats lokalisera insättning dokument och den bank där pengarna finns här i Abidjan , Elfenbenskusten . på grund av den politiska problem i mitt land Elfenbenskusten . , är jag n u söker för din hjälp för att hjälpa mig att
överföra dessa pengar ut ur mitt land Elfenbenskusten att ditt konto i utlandet så att vi borde satsa på något meningsfullt och lönsamt verksamhet i ditt land , eftersom detta är mitt enda hopp i livet . Jag är villig att erbjuda dig 15 % av den totala fondförmögenheten om bara du kan hjälpa mig ur min nuvarande situation .

Jag söker ditt stöd på följande sätt :

( 1 . ) För att ge ett bankkonto där pengarna kan överföras till .
( 2 . ) För att göra arrangemang för mig att komma över till ditt land efter den lyckade överföringen av dessa pengar på ditt konto , för att komma och vidareutbilda mig .
( 3 . ) För att hjälpa till att investera dessa pengar i en lönsam affär eftersom jag är bara 22 år ålde r och vet inte mycket om verksamheten .
( 4 ) . Jag vill att du lovar mig att du inte kommer att förråda mig efter att pengarna kommer in på ditt konto .

den värsta delen av det är att min
farbror försöker döda mig över dessa pengar eftersom jag vägrade att lämna över honom de handlingar som dessa pengar har han sålt all min fars landade fastigheter inklusive hans bilar so m rättmätiga tillhör mig och nu vill han mig att lämna över bank- dokument av min far i min ägo , som jag vägrade . Nu sa han att han kommer att ha dessa pengar med alla medel , även om det innebär att döda mig , så på grund av detta i kombination med den politiska krisen i vårt land nu , sprang jag hemifrån och gömma sig i ett hotell , i väntan på när pengarna kommer att vara överförs så att jag kan lämna landet för min säkerhet .

du svara så att jag kommer att ge dig mer information.

tack och bli välsignad.
Med vänlig hälsning
Egni

"Kära Egni!
Låt du din onkel få pengarna, han vill ju så gärna ha dem. Pengar är inte allt! Sen kan du leva trygg och lycklig i ditt eget land!"

:D

Det ska man inte tänka på när man ligger med nån som är superbra - inte om man är svartsjukt lagd iaf :D Tänk hur många och hur många gånger drömligget måste ha legat :cautious: :D

Haha, nä det kan ju bli lite fel om man tänker så :p.
Men vissa kan ju vara naturbegåvningar oxå :idea::up::D.

Precis som med ridningen vill det ju till att man faktiskt jobbar på att förbättra sig med och inte bara gör.

Det kan ju finnas folk som legat hur många gånger som helst och ändå inte utvecklats något. Det bör alltså finnas engagemang och en vilja att utvecklas såväl som träning för att resultatet skall blir bra. ;)

Oh nej, ingen press på folk här inte! :D:p

Jag har faktiskt en liten ekvation i slutet av min presentation, med uppmaning om att jag vill att de skriver svaret på den det första de gör, de som skriver något annat blockerar jag direkt utan nåd :o

Det har tagit bort en hel del knölar inbillar jag mig, antalet killar jag behöver svara har blivit väldigt få, men de jag faktiskt svarar blir det riktiga konversationer med, inte bara heeeeeeej, ska vi knulla???! ;)

Vilken dating sida använder du?
Jag kan förstå att du vill begränsa utbudet. Jag funderar ofta varför jag nästan aldrig får några svar på dessa sidor. Sen tittar man man på antalet besökare tjejerna har... över 1000 i månaden. Helt sjukt. Jag har 5 besökare denna månad och de är av dom som jag har mailat eller besökt profil på...

Ush, för dessa sidor.

Precis som med ridningen vill det ju till att man faktiskt jobbar på att förbättra sig med och inte bara gör.

Det kan ju finnas folk som legat hur många gånger som helst och ändå inte utvecklats något. Det bör alltså finnas engagemang och en vilja att utvecklas såväl som träning för att resultatet skall blir bra. ;)

Den där är otroligt bra! Och viktigt.

Att man är ren och fräsch och sen börjar pilla lite smeka och sen bara börja köra på är lika konstruktivt som att i stallet vara pigg och utvilad och ändamålsenligt klädd. Och sedan börja rida på ren slentrian. Det kan bli bra och då är det nog tur. Visst du är mjuk i handen och har bra sits och kan tekniken. Barasåatt liksom. Men det räcker inte alltid och du åstadkommer inga stordåd om inte både du och hästen är elittränade. Tillsammans.

Det handlar om att du ska anpassa dig till hästen. Den du har just då. Veta vilka hjälper som är rätt och hur hårt/mjukt du ska agera. Var är tyngdpunkten, vad har jag i handen, är sidorna lika, spänningar etc etc...?!?!

Är det sex så lyssnar man på andningen, känner muskler, jag kollar hur tårna rör sig tex. Sex är så likt ridning eftersom det är ett samspel med subtila signaler.

Om man är det minsta seriös inom sex så handlar det inte om att ge varandra en orgasm var och somna alla gånger, det är ju vardagsex, den dagliga kollen av hur hästen går sen behöver de flesta nåt mer,en upplevelse för livet, då och då som blir som kitt i relationen, orkar man inte det kan man ju avstå från det just den dagen.

Tycker jag då, som inte anser att en kvinna har det lätt som bara behöver bli blöt i fittan, som stod i tråden. Bra sex är en konst och ett hantverk som tom kan kräva sportdryck och mindfullness förutom övning! Övning övning och åter övning!

Tur som fan att det är kul och ger så mycket energi. Som ridningen igen då.

Senast ändrad:

asså FannyN... jag garva åt din beskrivning meeeen i samma andetag: du har så rätt så!! :D

jag måste träääna meeeeeraaa :p;)

körde årets sista förnedring (trodde jag) å sms:a killen jag bara inte KAN släppa... å VOILA, HAN SVARA!!!! Jag lipa som en 5-åring med mobilen i handen...

nykter...

:nailbiting:

Tror minsann att jag ska visa alla presumtiva älskare din beskrivning Fanny :)

Träffade en härlig man på ett uteställe i mellandagarna och vi ska ses idag tjojhoo. Kanske är det måhända en aning påfluget om jag tar med mig beskrivningen redan idag.

För övrigt tycker jag det är mycket, mycket lättare att träffa någon när jag går ut irl istället för alla timmar jag lagt på nätdejting.

Det som jag uppfattar som "läskigt" är att de här männen, som inte vill förändra något, i stort sett tar sig friheten att planera MIN framtid. De går händelserna långt i förväg, genom att lägga fram sina planer på första eller andra dejten. Iofs bra för mig, då kan jag dumpa dem snabbt!

Precis, de har planerat ditt liv, innan de ens har träffat dig och innan de ens visste att det var dig de skulle träffa. Vad de i själva verket har gjort, är att de har tittat på sitt eget liv, kommit fram till att det enda som saknas i det är en kvinna och de fördelar som de anser kommer med en kvinna. Sedan är du välkommen att flytta in och ta den plats i deras liv som de har tänkt sig.

Jag ser inte att en så kallad släktgård gör något enklare. Tvärtom, med ett minimum av otur ligger planen för ditt liv på den gården fast sedan generationer tillbaka (med små korrigeringar). Jag skulle snarare befara att din individuella person i än högre grad reduceras till "det måste finnas en kvinna på en gård".

Precis, de har planerat ditt liv, innan de ens har träffat dig och innan de ens visste att det var dig de skulle träffa. Vad de i själva verket har gjort, är att de har tittat på sitt eget liv, kommit fram till att det enda som saknas i det är en kvinna och de fördelar som de anser kommer med en kvinna. Sedan är du välkommen att flytta in och ta den plats i deras liv som de har tänkt sig.

Jag ser inte att en så kallad släktgård gör något enklare. Tvärtom, med ett minimum av otur ligger planen för ditt liv på den gården fast sedan generationer tillbaka (med små korrigeringar). Jag skulle snarare befara att din individuella person i än högre grad reduceras till "det måste finnas en kvinna på en gård".

Du har en så oerhört negativ syn på män. Du ser män som något som bara är intresserad av hushållsslavar och bara vill köra över kvinnor och "äga" dem nästan.
Jag ser inte det på samma vis. Självklart finns män som är kvinnoförnedrande, men jag tror att många av de männen som du dömer ut faktiskt inte alls har den synen på kvinnor, jag tror att de mest inte tänker. Och jag tror inte alls att de har baktankar med allt.

Det är inte bara i den här tråden utan jag ser det i flera andra trådar då och då där män kommer på tal.

Jag har en negativ syn på män just nu, men jag ser inte alls de baktankar du ser.

Och jag förstår att om man har en släktgård eller för den delen en lägenhet man köpt, gjort till sin och älskar så förstår jag att man inte är flyttbar så lätt. Precis som min häst inte är något att göra mig av med pga en man. JAG är inte flyttbar pga en man heller, det är särbo som gäller för min del i så fall. Betyder det att jag har hemska baktankar om hushållsslavar och inte vill förändra mitt liv något alls utan bara tillföra en man?

Nej, jag tror inte att de som skriver i sina presentationer att det bara är för en kvinna att flytta in hos dem, eller vad det nu var för formulering som någon hade stött på, direkt har några baktankar eller ser kvinnor som något slags slavar.

Jag tror att de inte har tänkt särskilt mycket alls. Jag tror att de tittar på sina liv och ser att det som saknas är en kvinna, och att de (inte att förvånas över) har en del idéer om vilken sorts plats i deras liv den där kvinnan ska fylla.

Problemet är att det inte funkar så, om man vill ha ett vettigt förhållande. Det funkar så, om man vill ha partner att fylla luckor i sitt eget liv med, däremot. Men man måste ju tänka lite också. Det är det som saknas i de där formuleringarna.

Du tror alltså inte att de bara vill ha kärlek och älska någon precis som alla andra människor vill? Hur ska man göra om man inte riktigt vill flytta från sin släktgård eller lägenhet eller gård man älskar och slavat för att få, när man nu vill dela sitt liv med någon?

Jag tror att kvinnor är bättre på att uttrycka sig än män, därav klumpigheten när män skriver. Vi ser det ju här på buke bara, män som skriver något och kvinnor som tolkar det helt annorlunda än vad som var menat. Det finns dessutom lågutbildade män som inte har den bästa skriftkunskapen men som likt alla andra känner kärlek och mycket väl kan vara jämställda på andra vis osv osv.

Jag tror att många kvinnor själv helt utan mannens hjälp sätter sig i situationen att vara en hushållsslav många gånger. Har man olika syn på vad städning innebär så hamnar man lätt i den positionen. Jag gifte mig med en bortskämd man, sladdbarnet i familjen, uppassad av äldre föräldrar och syskon. Han hade varit likadan om han gift sig med en man och så tror jag många män är. De ser bara inte med samma ögon som kvinnan och därmed blir det lätt så att man tar över den biten av hushållet, för att man vill ha det på sitt sätt.

Du tror alltså inte att de bara vill ha kärlek och älska någon precis som alla andra människor vill? Hur ska man göra om man inte riktigt vill flytta från sin släktgård eller lägenhet eller gård man älskar och slavat för att få, när man nu vill dela sitt liv med någon?

Jag tror att kvinnor är bättre på att uttrycka sig än män, därav klumpigheten när män skriver. Vi ser det ju här på buke bara, män som skriver något och kvinnor som tolkar det helt annorlunda än vad som var menat. Det finns dessutom lågutbildade män som inte har den bästa skriftkunskapen men som likt alla andra känner kärlek och mycket väl kan vara jämställda på andra vis osv osv.

Jag tror att många kvinnor själv helt utan mannens hjälp sätter sig i situationen att vara en hushållsslav många gånger. Har man olika syn på vad städning innebär så hamnar man lätt i den positionen. Jag gifte mig med en bortskämd man, sladdbarnet i familjen, uppassad av äldre föräldrar och syskon. Han hade varit likadan om han gift sig med en man och så tror jag många män är. De ser bara inte med samma ögon som kvinnan och därmed blir det lätt så att man tar över den biten av hushållet, för att man vill ha det på sitt sätt.

Tänk dig att det är en kvinna som "slavat" för att få sin lägenhet/ släktgård och hon träffar en man som också har en lägenhet/ släktgård...

Du anser, seriöst?, att det finns en skillnad i mänskliga känslor beroende på utbildningsnivå???

Angående hushållsarbete, finns det ju gränser. Om min man har städat, när jag kommer hem från stallet, blir jag glad, även om städningen kanske inte lever upp till min åsikt om städning. Men jag gör inte om städningen. Det vore att nedvärdera hans arbetsinsats. Jag släpper prestigen och är tacksam över att jag slapp städa. En inställningsfråga.

Tänk dig att det är en kvinna som "slavat" för att få sin lägenhet/ släktgård och hon träffar en man som också har en lägenhet/ släktgård...

Du anser, seriöst?, att det finns en skillnad i mänskliga känslor beroende på utbildningsnivå???

Angående hushållsarbete, finns det ju gränser. Om min man har städat, när jag kommer hem från stallet, blir jag glad, även om städningen kanske inte lever upp till min åsikt om städning. Men jag gör inte om städningen. Det vore att nedvärdera hans arbetsinsats. Jag släpper prestigen och är tacksam över att jag slapp städa. En inställningsfråga.

Fast det är ju det jag skriver! Jag är inte flyttbar och jag är kvinna. Har det med könet att göra? Inte i mina ögon.

Och nej, om du läser det jag skriver så ser nog du också att det är just det jag inte skriver. Att män uttrycker sig klumpigt behöver inte ha något att göra med att de är män och har dålig kvinnosyn utan med att de har svårare att uttrycka sig i skrift beroende på utbildningsnivå. Jag skriver ju att de har samma känslor som alla andra.

Det finns många kvinnor som tar över städningen för att deras man inte gör ett i deras ögon tillräckligt bra jobb. Varför ska den andra parten anstränga sig då om det inte ens duger?

Fast det är ju det jag skriver! Jag är inte flyttbar och jag är kvinna. Har det med könet att göra? Inte i mina ögon.

Och nej, om du läser det jag skriver så ser nog du också att det är just det jag inte skriver. Att män uttrycker sig klumpigt behöver inte ha något att göra med att de är män och har dålig kvinnosyn utan med att de har svårare att uttrycka sig i skrift beroende på utbildningsnivå. Jag skriver ju att de har samma känslor som alla andra.

Det finns många kvinnor som tar över städningen för att deras man inte gör ett i deras ögon tillräckligt bra jobb. Varför ska den andra parten anstränga sig då om det inte ens duger?

Med andra ord, du letar efter någon som ska flytta in hos dig?

Menar du då att män, generellt sett, har en lägre utbildningsnivå än kvinnor?

Din inställning till hushållsarbete förvånar mig. Men jag har stött på den tidigare, en tonårstjej funderade länge på vem som sköter hushållsarbetet hemma hos ett bögpar. Hon kunde inte få ekvationen att gå ihop.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 111
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 978
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka