Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Du tror alltså inte att de bara vill ha kärlek och älska någon precis som alla andra människor vill?

Läser du överhuvudtaget vad jag skriver?

Jo, jag är rätt övertygad om att det där är ganska exakt vad de här männen skulle svara om man frågade dem varför de nätdejtar.

Jag skulle säga att de männen svarar precis så, men de glömmer tillägget: "på mina villkor"

Jag skulle säga att de männen svarar precis så, men de glömmer tillägget: "på mina villkor"

Precis. Och jag tror inte att de riktigt fattar att de menar "på mina villkor". De har inte tänkt tillräckligt mycket vare sig över sig själva och sina motiv eller över andra människor - kanske särskilt inte kvinnor - för att fatta att det där villkoret är helt inbyggt i hela deras föreställningsvärld om förhållanden.

Med andra ord, du letar efter någon som ska flytta in hos dig?

Menar du då att män, generellt sett, har en lägre utbildningsnivå än kvinnor?

Din inställning till hushållsarbete förvånar mig. Men jag har stött på den tidigare, en tonårstjej funderade länge på vem som sköter hushållsarbetet hemma hos ett bögpar. Hon kunde inte få ekvationen att gå ihop.

Nej, i ett inlägg skrev jag att jag i så fall skulle vara särbo, läste du det? Jag letar inte heller efter nån, för jag vill inte dela mitt liv med någon, bara bli älskad. Med andra ord ger jag mig inte in i dejtandet, eftersom man inte kan få det ena och utesluta det anda.

Nej, jag menar att flera här dömer män efter hur de skriver till folk när de nätdejtar. Det pratas aldrig om kvinnor här, bara om män, som i deras (dina?) ögon bara har en dålig syn på kvinnor och söker någon som passar in i deras i övrigt perfekta liv. Jag vänder mig mot det. Jag anser att det många gånger mer har med utbildningsnivå att göra framför just könet hur vissa män skriver i nätdejtingannonser och första kontakt med en kvinna. Jag tror det är likadant bland kvinnor med samma utbildningsnivå, men det märks ju inte här då det är mest kvinnor och de flesta söker ju efter män.

Min inställning till hushållsarbete? För att jag anser att flera män som inte tar sin del av hushållsarbete faktiskt skulle vara precis likadana i ett förhållande med en man och att det inte har med att en kvinna är just en kvinna att göra, så har jag en "inställning" till hushållsarbete? Självklart finns det kvinnoförnedrande slavdrivande män som är uppfostrade med att kvinnor står vid spisen, men här på buke verkar det bara vara sånna män i folks närhet.

Med andra ord, du letar efter någon som ska flytta in hos dig?

Menar du då att män, generellt sett, har en lägre utbildningsnivå än kvinnor?

Din inställning till hushållsarbete förvånar mig. Men jag har stött på den tidigare, en tonårstjej funderade länge på vem som sköter hushållsarbetet hemma hos ett bögpar. Hon kunde inte få ekvationen att gå ihop.

men läser du inte att hon vill vara SÄRBO i såfall !!!

En kille inleder sin presentation med att han inte har några syskon och att hans pappa dog för 15 år sen! Och hur mycket han hjälper sin mamma...Inte direkt attraktivt.

Vad är det som är oattraktivt? Att han inleder presentationen på det sättet eller att hans liv ser ut så?

Och i nästa inlägg skriver hon att hon inte letar efter någon, eftersom hon inte vill dela sitt liv med någon...

Och i nästa inlägg skriver hon att hon inte letar efter någon, eftersom hon inte vill dela sitt liv med någon...

Ja, men OM hon ska ha ett förhållande ska det vara som särbo , hur svårt kan det vara att läsa egentligen ...Varför måste folk alltid hitta på en massa egna slutsatser jämt ..det är ju bara att läsa rakt upp o ner.

Ja, men OM hon ska ha ett förhållande ska det vara som särbo , hur svårt kan det vara att läsa egentligen ...Varför måste folk alltid hitta på en massa egna slutsatser jämt ..det är ju bara att läsa rakt upp o ner.

Jag glömde att man måste vara ÖverTydlig på buke. :D

Du har uppfattat det helt korrekt! :)

Alltså, till den som inte läst:

OM jag ska ha ett förhållande någon gång till i mitt liv, OM alltså, så ska vi i så fall vara SÄRBO, inte sambo, inte gifta eller liknande.

Eftersom jag inte vill kompromissa sådär överdrivet mycket i mitt liv, inte offra mig hela tiden för någon annan och vill ha en viss frihet kvar, så är det svårt att dela livet med någon. Med andra ord letar jag inte efter någon alls. Oftast är det väl så att många män söker någon att dela livet och barn med. Jag ska inte ha fler barn och har varit gift och därmed är jag inte speciellt intressant heller.

Men visst. Den man som är
*vettig
*inte allergisk mot vare sig djur eller barn
*som vill vara särbo
*som gillar sin egen frihet också
*som tycker om att gosa och kramas framför att ha sex
*som inte är en barnrumpa som är otrogen lite då och då, bråkar om städ och disk eller hur mycket tid jag lägger ner på annat än honom
*inte bryr sig om mitt utseende
*inte har barn
*inte vill ha barn
*inte vill gifta sig

den man som är allt det här är välkommen att höra av sig så kan vi gå på en dejt. Jag tror dock det är få som funkar så. Därför letar inte jag efter någon, för om man ska tro folk i den här tråden så verkar det vara rätt deprimerande med dejting.:crazy:

Well, jag gör ingen elitsatsning vare sig inom ridning eller sex, jag ser det mer som rekreation ;).

Well, jag gör ingen elitsatsning vare sig inom ridning eller sex, jag ser det mer som rekreation ;).

Elitsatsning :D Nej nån sån är det inte här heller! Jag gillar inte dressyr och är dålig på att rida. På vilket sätt man kan mena.. :D

Jag gillar working equitation och skogsridning, vad kan det tänkas säga om mig! :o:D

Trevligt att det finns fler som jag :D Men hittar du någon som passar in på det?

KL.

Fast hur man kan specificera att mannen minsann inte får ha nåt barn när man själv har X stycken känns ju lite märkligt. ;)
Lite som "är du inte 20-30 i partysvängen så bry dig inte".

KL.

Fast hur man kan specificera att mannen minsann inte får ha nåt barn när man själv har X stycken känns ju lite märkligt. ;)
Lite som "är du inte 20-30 i partysvängen så bry dig inte".

Jag har tre barn och känner att det räcker med dem. Hur ska man ha tid med varandra om båda har småbarn? Nu är min yngsta 7 år och min äldsta 12 år om en månad, jag känner mig färdig med småbarnsåren och njuter av att barnen börjar bli större. Jag vill inte heller råka bli en typ av styvmamma.

Jag har en vän som träffade en trevlig man som har två barn. Han kunde inte ha barnvakt eller liknande så att de kunde gå på bio en kväll ens. Under det året de var tillsammans var de inte ensamma utan barn en enda gång. Så där vill inte jag ha det.

Jag vill ju inte ta bort mina barn för att det ska vara rättvist och lika :p

Förresten så skrev du ju att det var dina kriterier också ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 111
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 977
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka