Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Finns väl naturbegåvningar med ;)

Viktigast är att vara lyhörd gentemot varandra anser jag.

Lite OT, men hörde en rätt kul grej på radio igår. En man i någon panel de har på lokalradion som fick frågan vad han förväntade sig av det kommande året; mer ligga, svarade han:D Och han MENADE det verkligen, hade småbarn och det hade inte blivit så mycket av den varan under året, så nu hoppades han kunna få ägna sig mer åt den sysselsättningen som ju var både gratis och härlig! Skön typ!!!

Är inne och kikar på en online dating sida. Flera har skrivit till mig och kommeneterat min bild. Problemet är bara att jag inte har laddat upp någon bild? Det går ju helt bort om man inte ens har den kollen på vem man skriver till.

En kille inleder sin presentation med att han inte har några syskon och att hans pappa dog för 15 år sen! Och hur mycket han hjälper sin mamma...Inte direkt attraktivt.

Är inne och kikar på en online dating sida. Flera har skrivit till mig och kommeneterat min bild. Problemet är bara att jag inte har laddat upp någon bild? Det går ju helt bort om man inte ens har den kollen på vem man skriver till.

En kille inleder sin presentation med att han inte har några syskon och att hans pappa dog för 15 år sen! Och hur mycket han hjälper sin mamma...Inte direkt attraktivt.

Välkommen till nätdejtingträsket :D :D

Ja det känns inte som om det går att hitta vettiga män när man läser här. Men jag är nyfiken. Jag vill ju ha närhet och sex.

Det är väl klart att det går att hitta en partner via nätet! Det finns massor av goda exempel.

Vi som klagar raljerar väl en hel del också. För att det FINNS så många puckon där. Precis som i Det Verkliga Livet.

Lånar egen knapp

Just nu skriver jag med en man som är rätt kortfattad i sin presentation och sina fakta, men vill veta om mig. Jag fick i morse en fråga om hur jag är som person. Fast han inte avslöjat speciellt mycket om sig själv.
De vill välja och vraka. Det är deras val, inte kvinnans. Jag vill också kunna välja. Och då är det rätt väsentligt att även han avslöjar något om sig själv. I den mån han känner sig själv...

Det är intressant.

Precis som de män som skriver att de har ett fint hus som de vill dela med någon. Med andra ord är det för dem självklart att kvinnan de söker inte ska ha något hus utan letar efter någon att flytta in hos.
Jag är inte det minsta flyttbar. Kanske avskräcker det en del?

nu raljerar jag igen....

Jo, många skriver om sitt fina hus. "Varsågod och flytta in" ungefär. Det går ju också bort. Den attityden är inte lockande alls.

Precis som med ridningen vill det ju till att man faktiskt jobbar på att förbättra sig med och inte bara gör.

Det kan ju finnas folk som legat hur många gånger som helst och ändå inte utvecklats något. Det bör alltså finnas engagemang och en vilja att utvecklas såväl som träning för att resultatet skall blir bra. ;)

Hahaha - finns den sortens kvinna ens längre?? annat än på postorder?

Jag tycker också att det känns väldigt förlegat. Tror inte att jag känner någon som vill flytta in en mans färdiga hus och liv. (Möjligen om man söker en man främst för trygghet och försörjning, men då börjar vi ju närma oss postorder.)

Jag har ju dejtat några sådana... De vill ju gärna att man "köper" hela kitet, dvs även ingående tonårsbarn och eventuella djur... De letar, enligt mig då, inte efter ett nytt liv, de vill fortsätta sitt gamla, men med annan partner! De går fetbort!!!

Men hur i all fridens namn ska någon som ärvt Största gården hitta någon?
Ska personen inte ärligt berätta att, så här är det. Jag har ett jäkligt bra boende.
Ska den utgå från att den måste sätta sig i en trea när den har en hel herrgård?
Och den som svarar är per automatik lycksökare?

Men hur i all fridens namn ska någon som ärvt Största gården hitta någon?
Ska personen inte ärligt berätta att, så här är det. Jag har ett jäkligt bra boende.
Ska den utgå från att den måste sätta sig i en trea när den har en hel herrgård?
Och den som svarar är per automatik lycksökare?

Fast... det är ju en lite annan sak? Släktgårdar är speciellt.

De jag stött på är de som har en villa eller kanske en trevlig lägenhet. Och vill att det ska komma någon som flyttar in i deras liv.

Den mycket trevliga man jag dejtade två gånger sa att han nog inte ville flytta in en tredje kvinna i huset utan skaffa något nytt gemensamt. Han blev lite fundersam när jag frågade om det. Han hade helt enkelt inte tänkt tanken att han skulle flytta in hos en kvinna...

Jamen säg att man har en jättefin fastighet inne i centrala Stockholm då - ett drömboende som denna person investerat kärlek o pengar i.
Måste man flytta därifrån då? Det är väl HUR man hanterar en eventuell inflytt som är det viktiga.

Jamen säg att man har en jättefin fastighet inne i centrala Stockholm då - ett drömboende som denna person investerat kärlek o pengar i.
Måste man flytta därifrån då? Det är väl HUR man hanterar en eventuell inflytt som är det viktiga.

Fast nu talar jag inte om enstaka fall, utan om ett mönster jag uppfattat :D

Jovisst. Men dom flesta tycker väl att dom bor bra och har svårt att tänka sig att andra inte gillar det dom gillar.
Fast jag förstår dina erfarenheter; - Va, vill du inte komma hit och bli min lilla husfru, du får ju bo HÄR hos MIG?

Man MÅSTE ju inte bo tillsammans, bara för att man har ett förhållande!

Det som jag uppfattar som "läskigt" är att de här männen, som inte vill förändra något, i stort sett tar sig friheten att planera MIN framtid. De går händelserna långt i förväg, genom att lägga fram sina planer på första eller andra dejten. Iofs bra för mig, då kan jag dumpa dem snabbt!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 111
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 978
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka