Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Huvudsaken är att jag vet vad jag menar och är nöjd med det.

Är iaf säker på att du är totalt ut och cyklar i dina inlägg.

Det har jag! Jag håller just nu på o ger honom råd och tips om hur han ska få sitt förhållande att funka, det är läskigt kan jag lova! En del av mig hoppas att han inte lyssnar :D Men jag vet ju att jag aldrig skulle kunna gå in i en relation med honom med rent samvete och fullt förtroende för honom om jag inte verkligen försökte hjälpa till med den biten.

men varför i hela friden ska du vara hans terapeut? deras förhållande har väl ingenting med dig att göra? Och defintivt inte något du borde "hjälpa till" med O_o det är lite som att du bara måste ägna dig åt någon form av självspäkning för att känna dig bekväm... (förlåt jag var bara tvungen :p)

Men jag känner mig ändå nöjd, även om han skulle bestämma sig för att stanna med sin sambo så har han hjälpt mig otroligt mkt med min självbild. Han har fått mig att verkligen förstå att jag är värd något, att jag är underbar. Han är väldigt poetisk och kan verkligen sätta ord på sina känslor. Frågar jag vad han menar så kommer det är lååååång beskrivande utläggning, och det går liksom inte att inte tro på honom.

Antalet kärleksförklaringar överstiger med all säkerhet tusental vid det här laget.

Även om han inte väljer mig så kommer jag alltid ha detta med mig, och det är ovärderligt.

jag är glad för din skull att du känner att det ger dig något och utvecklar dig :) små steg framåt!

Senast ändrad:

Nä jag vet, men det är lite svårt att låta bli faktiskt.

Han ska dock snart träffa en kurator eller liknande, då han har lite att reda ut i sitt huvud även innan jag kom med i bilden.

Jag vill helst inte påverka honom i någon riktning, så istället blir det att jag påverkar i alla riktningar :angel:
Riktigt svårt är detta.

Är nog rätt väg att få honom till att få hjälp så kan du fasa ut ditt engagemang utan att bete dig på ett vis du inte gillar. Folks röror kan vara röriga och kan kosta så mycket energi att röra i.

Ptr

Samt alla möjliga och omöjliga stickspår!

De här trådarna är lite spretiga, men relationer är spretiga.

Ptr

Huvudsaken är att jag vet vad jag menar och är nöjd med det.

Är iaf säker på att du är totalt ut och cyklar i dina inlägg.

Det gör mig glad! Jag gillar ju dig!

För mig är det bara så om jag funderar, vilket jag gjort att jag skalar ner det till att om man är seriös i nåt så övar man massor! Och att knulla bra är ju lika svårt som att rida dressyr bra. Man måste vara förbannat ambitiös helt enkelt och att avstå ett träningstillfälle för att man anser FÖR ser seriös det är enligt mig fjolleri och lättja! Kan förstå det på typ vm nivå.

Har man känslan finns det något litet om så pyttelitet att lära av varje ridtillfälle som knulltifälle! Om så en nybörjarlektion på en trist avdankad skithäst. Men känslan ska ju finnas såklart!!

Senast ändrad:

Det gör mig glad! Jag gillar ju dig!

För mig är det bara så om jag funderar, vilket jag gjort att jag skalar ner det till att om man är seriös i nåt så övar man massor! Och att knulla bra är ju lika svårt som att rida dressyr bra. Man måste vara förbannat ambitiös helt enkelt och att avstå ett träningstillfälle för att man anser FÖR ser seriös det är enligt mig fjolleri och lättja! Kan förstå det på typ vm nivå.

Har man känslan finns det något litet om så pyttelitet att lära av varje ridtillfälle som knulltifälle! Om så en nybörjarlektion på en trist avdankad skithäst. Men känslan ska ju finnas såklart!!

Haha, kul jämförelse att jämföra dressyr och sex :D. Men ju mer man övar, desto bättre borde man ju bli ;)

*kl*

Har läst tråden men inte själv skrivit så mkt.

Men hur ser ni på likheter/olikheter partner emellan?

Mitt ex och jag var väldigt olika varandra, i så gott som allt! Så nu söker jag någon som är mer lik mig. Men när jag varit ute och spanat, så undrar jag hur bra det egentligen är att vara för lika?

Jag har nu kontakt med en kille som verkar lite för perfekt för att vara sann. Vi ska ses nästa vecka när han kommer hem (han är iväg nu). Jag är kritisk, men hur bra är det egentligen att han är lik mig och har liknande syn på livet som jag?

De är väl betydligt enklare att leva med någon som delar värderingar och uppfattning om livet?

Det betyder väl inte att man är ense om allt - bara att plattformen är gemensam.

Jag tror att jag skulle ha svårt att vara med någon som inte har samma grundsyn på människors lika rätt och värde, på demokrati och på djur.

Kl

Jag vill som tanten ha ganska lika värderingar, men viktigast för mig är att vi har liknande bagage i ryggsäcken, för att jag ska kunna vara avslappnad.

*kl*

Har läst tråden men inte själv skrivit så mkt.

Mitt ex och jag var väldigt olika varandra, i så gott som allt! Så nu söker jag någon som är mer lik mig. Men när jag varit ute och spanat, så undrar jag hur bra det egentligen är att vara för lika?

Jag har nu kontakt med en kille som verkar lite för perfekt för att vara sann. Vi ska ses nästa vecka när han kommer hem (han är iväg nu). Jag är kritisk, men hur bra är det egentligen att han är lik mig och har liknande syn på livet som jag?

Jag & mitt ex var extremt olika - på alla plan, både de betydelsefulla och de som egentligen kanske inte hade gjort något om vi var lika på något annat sätt. Det var jobbigt, vi tänkte liksom alltid helt tvärt emot varandra & kunde inte riktigt förstå varandra, tror jag.

Min sambo & jag är däremot väldigt lika, när det gäller det mesta. Samma värderingar i princip, samma tankesätt, samma sätt att reagera, samma extremt långa stubin, samma otroliga tålamod etc etc. Vi gillar samma musik, samma filmer, älskar finöl & mysiga pubar osv osv. Så egentligen är vi lika både i stort & smått. Det är inte så att vi "måste" tycka samma jämt, men vi gör oftast det, just för att vi tänker ganska lika. Vi har gemensamma "deal breakers", tankar om relationer osv. Det är... harmoniskt. Det bara flyter.

Den största & bästa likheten är att vi båda är genomsnälla & alltid vill varandras bästa. Det ger en helt fantastisk relation, där vi slipper det tjafset & (i mina ögon) onödiga konflikterna som "man" kan få annars. Vi är helt enkelt BFF's & kära.

Jag har kommit fram till att jag fungerar absolut bäst ihop med någon som är väldigt lik mig i många avseenden. Sen får partnern gärna vara bättre än jag på mina svaga områden, eller åtminstone några av dem. Jag vill att vi tillsammans ska vara "bättre" än vi är var för sig. Att vi gör varandra bättre.

I den mån vi är olika, vill jag inte att det hänger ihop alltför mycket med könsrollsförväntningar, utan att det handlar om något mer individuella saker, eller hur man ska säga.

Jag är alltså inte intresserad av att en man ska kunna traditionellt manliga saker som jag inte kan, och jag är inte intresserad av att en man tex är halvdålig på att prata om känslor på ett sådant där sätt som många säger att män är. Jag menar, jag vill inte ha kön som förklaring till olikheter och likheter, då jag är tillsammans med en man.

Jag & mitt ex var extremt olika - på alla plan, både de betydelsefulla och de som egentligen kanske inte hade gjort något om vi var lika på något annat sätt. Det var jobbigt, vi tänkte liksom alltid helt tvärt emot varandra & kunde inte riktigt förstå varandra, tror jag.

Min sambo & jag är däremot väldigt lika, när det gäller det mesta. Samma värderingar i princip, samma tankesätt, samma sätt att reagera, samma extremt långa stubin, samma otroliga tålamod etc etc. Vi gillar samma musik, samma filmer, älskar finöl & mysiga pubar osv osv. Så egentligen är vi lika både i stort & smått. Det är inte så att vi "måste" tycka samma jämt, men vi gör oftast det, just för att vi tänker ganska lika. Vi har gemensamma "deal breakers", tankar om relationer osv. Det är... harmoniskt. Det bara flyter.

Den största & bästa likheten är att vi båda är genomsnälla & alltid vill varandras bästa. Det ger en helt fantastisk relation, där vi slipper det tjafset & (i mina ögon) onödiga konflikterna som "man" kan få annars. Vi är helt enkelt BFF's & kära.

Mkt fint förklarat! :)

Jag ser fram mot att träffa denna man, hoppas bara inte vi tröttnar på kik-meddelanden till varandra tills dess ;). Det borde ju så klart vara lättare att ha en man som är lik sig själv och har samma syn som en själv.

Men när jag funderar på mina vänner, så har de flesta varit ganska olika mig. Min bästa vän, är ganska olik mig. Vi är båda ordentliga och tycker om att vara noggranna, vi är väldigt måna om varandra, hon är ganska fräck och rak på sak och på något sätt van att få som hon vill (men för den saken skull inte alls att hon skulle köra över mig), och jag mkt mer försiktig och läser av situationen lite mer och väldigt försiktig.
Även en god killkompis till mig, vi påpekade ofta hur olika vi var varandra, och gissade att det var därför vi jobbade så bra tillsammans (pluggade ihop). Hade vi inte båda haft förhållande när vi träffades, hade det inte alls varit omöjligt att det hade hänt något mer än bara vänskap mellan oss.

Bla därför jag undrar, om det bara är så att jag borde ha en man som är olik mig. Även att det lockar väldigt mkt att ha en som är lik mig.

Min partner är lik mina vänner. För mig är vänskapsdelen av förhållandet, så att säga, väldigt viktig. Vi ska vara som kompisar. Förutom att vi också är ett par.

Mitt intryck är att många väljer en partner som är helt olik dem själva och helt olik deras vänner. För mig är det väldigt konstigt, och för mig antyder det att man gör en väldigt, väldigt stor skillnad mellan vänskapsrelationer och kärleksrelationer. Själv tycker jag egentligen inte att skillnaden är så himla stor.

Mkt fint förklarat! :)

Jag ser fram mot att träffa denna man, hoppas bara inte vi tröttnar på kik-meddelanden till varandra tills dess ;). Det borde ju så klart vara lättare att ha en man som är lik sig själv och har samma syn som en själv.

Men när jag funderar på mina vänner, så har de flesta varit ganska olika mig. Min bästa vän, är ganska olik mig. Vi är båda ordentliga och tycker om att vara noggranna, vi är väldigt måna om varandra, hon är ganska fräck och rak på sak och på något sätt van att få som hon vill (men för den saken skull inte alls att hon skulle köra över mig), och jag mkt mer försiktig och läser av situationen lite mer och väldigt försiktig.
Även en god killkompis till mig, vi påpekade ofta hur olika vi var varandra, och gissade att det var därför vi jobbade så bra tillsammans (pluggade ihop). Hade vi inte båda haft förhållande när vi träffades, hade det inte alls varit omöjligt att det hade hänt något mer än bara vänskap mellan oss.

Bla därför jag undrar, om det bara är så att jag borde ha en man som är olik mig. Även att det lockar väldigt mkt att ha en som är lik mig.

Hm. Alltså man är ju ändå inte samma person, och som Petruska skrev är det ju fint om den andre är lite bättre på något man själv är sämre på & vice versa. På det viset blir det inte så mycket att man är "jobbigt olika" utan mer just att man kompletterar varandra.

Jag är t ex väldigt mesig & försiktig, medan min sambo är lite mer "bestämd" - där kompletterar han ju mig fint och ger mig t ex lite styrka när folk kör rätt över mig; dvs med hans "goda råd" kan jag bli lite modigare. Det behöver ju inte vara något allvarligt; det kan t ex gälla en sådan enkel sak att han hjälper mig att kryssa mig emellan alla obehagliga försäljare som finns; jag tar mig inte förbi dem riktigt annars medan han helt enkelt kan säga "nej tack, inte idag".

Han kan dessutom brusa upp ordentligt när han möter människor han upplever grisiga och där har jag med mitt obefintliga temperament en lite lugnande effekt på honom, t ex.

Jag vill ju tro att det hade varit bra för mig att träffa någon som faktiskt är ganska lik mig. Och som ni säger, även att personen är lik, så har man ju alltid olikheter.

Jag ville väl mest bara kolla hur ni ser på det hela.
Jag är som sagt väldigt nyfiken på denna man. Vi verkar ha ganska mycket tankar som är lika om hur vi vill ha det och vad vi tycker.
Han verkar dessutom ganska enkel/anpassningsbar, och det gillar jag.
Vi har planerat in att ses på måndag nästa vecka. Men just nu känns en vecka som ganska lång tid. Jag hoppas att det blir av iaf, och som sagt att vi inte har tråkat ut varandra tills dess... :p

Och Sörlatungu, det låter väldigt bra det du skriver!:)

Jag vill ju tro att det hade varit bra för mig att träffa någon som faktiskt är ganska lik mig. Och som ni säger, även att personen är lik, så har man ju alltid olikheter.

Jag ville väl mest bara kolla hur ni ser på det hela.
Jag är som sagt väldigt nyfiken på denna man. Vi verkar ha ganska mycket tankar som är lika om hur vi vill ha det och vad vi tycker.
Han verkar dessutom ganska enkel/anpassningsbar, och det gillar jag.
Vi har planerat in att ses på måndag nästa vecka. Men just nu känns en vecka som ganska lång tid. Jag hoppas att det blir av iaf, och som sagt att vi inte har tråkat ut varandra tills dess... :p

Och Sörlatungu, det låter väldigt bra det du skriver!:)

Hoppas det går vägen! :)

(Och med risk för att låta lite skrytig & överdriven sådär så har vi det väldigt bra, jag & min skäggige raring. :o:love:)

Haha, kul jämförelse att jämföra dressyr och sex :D. Men ju mer man övar, desto bättre borde man ju bli ;)

Det ska man inte tänka på när man ligger med nån som är superbra - inte om man är svartsjukt lagd iaf :D Tänk hur många och hur många gånger drömligget måste ha legat :cautious: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 111
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 988
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka