Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

men det finns väl MASSOR av kvinnor som störs av att män har sexlust...hur tänkte du nu ?

Jag ser inte kopplingen, riktigt. Bör jag stå ut med män som störs av kvinnors lust, därför att det finns, enligt dig, kvinnor som störs av mäns lust?

Det är ju det där med hora/madonna-grejen, som Pepson (var det väl) snuddade vid.

Vad baserar du det på?

Pepsons uttalande om ålderdomlig moralsyn på sex, "go with the flow" och att det är fel att känna sig fram om man inte redan vet att man vill ha sex. Det är liksom fel att känna sig nervös inför det.

Jag syftar inte bara på första gången :) Men, OK, om man kör passionerade förspel tjugo gånger i rad, och alltid stoppar- då är ju varje gång som första gången :)

Kan vara ett tecken på att partnern tar sex som något seriöst och inte bara knulla för sakens skull.

"Sex som något seriöst", är helt klart ett av varningstecknen. Det brukar hänga ihop med en massa jobbiga föreställningar om kön och sexualitet, som jag helst inte vill befatta mig med.

Att vara nervös och att inte "få till det", är inte varningstecken som sådana.

Ja, men man låter det ju inte gå för långt, innan man kommunicerar till sin partner att man är nervös.

Senast ändrad:

"Sex som något seriöst", är helt klart ett av varningstecknen. Det brukar hänga ihop med en massa jobbiga föreställningar om kön och sexualitet, som jag helst inte vill befatta mig med.

Att vara nervös och att inte "få till det", är inte varningstecken som sådana.

Vi definierar nog "seriöst" på olika sätt här nu, verkar det som.

Jag syftar inte bara på första gången :) Men, OK, om man kör passionerade förspel tjugo gånger i rad, och alltid stoppar- då är ju varje gång som första gången :)

Jag anser att man har rätt att säga nej alltid. Men att det framför allt kan vara lite nervöst att få till sex första gången, eller för den delen, andra gången några timmar senare. Det blir ju oftast bättre ju längre tid som går, och för den delen, om det nu är mannen som har problem med att ens får den hård, är det då något man ska dumpa denne för?

Inte vet jag. Jag skulle aldrig falla mig in att använda uttrycket så som det ofta används i dejtingsammanhang (och andra) på buke. Nu anpassade jag mig bara till rådande språkbruk.

Jag anser att man har rätt att säga nej alltid.

Det är klart man har! Men ingen sexpartner är skyldig att stå ut med att man säger nej mitt i 500 gånger i sträck. Och då står det ju sexpartnern fritt att tacka för kaffet och gå.

Stundvis fel på mig då :p (och det är jag glad för) ...även om jag ibland också knullar för knullandets skull :o

Det är stora fel på mig också, ska du veta. Jag borde nog inte ens haft någon partner, om alla funkar som de som skriver i tråden. :D Jag har till och med stoppat ett passionerat förspel med min man när vi varit gifta i några år :wtf::eek::banghead: Tror till och med att någon av de sista gångerna vi hade sex innan han dog faktiskt var en sådan gång :o

Jag anser att man har rätt att säga nej alltid. Men att det framför allt kan vara lite nervöst att få till sex första gången, eller för den delen, andra gången några timmar senare. Det blir ju oftast bättre ju längre tid som går, och för den delen, om det nu är mannen som har problem med att ens får den hård, är det då något man ska dumpa denne för?
Men, slappna av lite! Det blir ju vad det blir :) Om du går in i ett förhållande och kräver seriöst, perfekt sex från första stund så... Och dessutom anser att det är din partners uppgift att "förföra" dig... Sorry, I don't agree!

Men, slappna av lite! Det blir ju vad det blir :) Om du går in i ett förhållande och kräver seriöst, perfekt sex från första stund så... Och dessutom anser att det är din partners uppgift att "förföra" dig... Sorry, I don't agree!

Fast det är väl inte vad Enya skriver...och knappast heller menar.

Jag har till och med stoppat ett passionerat förspel med min man när vi varit gifta i några år :wtf::eek::banghead: Tror till och med att någon av de sista gångerna vi hade sex innan han dog faktiskt var en sådan gång :o

Men då hade ni ju inte sex, eftersom du stoppade det! :)

Vad är för långt? Vart går gränsen mellan "förspel" och sex? Hur vet man om man "gått hela vägen". Finns det en definition?

När är det sex man håller på med? Är den när man vidrör varandras könsorgan eller enbart vid penetration i någon form? Måste sexet alltid leda till orgasm? Hos bara den ena eller alla inblandade parter i akten?

Också en bökig fråga!
Det är väl upp till var och en, och envars värderingar.
Behöver inte vara samma från stund till stund heller, helt tillåtet att ändra sig från stund till stund.

Så lite mera gosande och mysande är inte fel, kanske ändrar det på sig om en stund, eller inte men då var det mysigt ändå.

Läge för misstolkningar och onödiga konflikter, skulle tro det.

Ptr

Senast ändrad:

Fast knulla för sakens skull, det är på mode nuförtiden. Den som inte gör det är det fel på.:confused:

Varför skulle man annars göra det? Det enda andra syftet med knullerier jag kan komma på är man prompt vill ha barn. Men alla andra gånger gör man det ju för själva görandets skull, så att säga. För att det är trevligt:p

Varför skulle man annars göra det? Det enda andra syftet med knullerier jag kan komma på är man prompt vill ha barn. Men alla andra gånger gör man det ju för själva görandets skull, så att säga. För att det är trevligt:p

Fast det är b
väl knappast trevligt med vemsomhelst, varsomhelst o närsomhelst

Vad är för långt? Vart går gränsen mellan "förspel" och sex? Hur vet man om man "gått hela vägen". Finns det en definition?

När är det sex man håller på med? Är den när man vidrör varandras könsorgan eller enbart vid penetration i någon form? Måste sexet alltid leda till orgasm? Hos bara den ena eller alla inblandade parter i akten?

Å då trycker jag gilla för jag tänkte fråga Pepson2 exakt samma sak.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 111
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 978
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka