Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I så fall är nog bästa tipset att försöka hitta en kille som har en lite mer avspänd inställning till sex. Går det att undvika, så vill man ju helst slippa att få andras neuroser på halsen innan man ens känner dem.
*lånar min egen knapp*
Jag kan ju förtydliga med att jag inte på något sätt lastar den här killen för att det inte funkade dessa gånger utan är bara frustrerad. Vi är som sagt alla olika och jag gillar sex, (sex kan innebära olika saker från gång till gång och från person till person). Jag är som jag skrev väldigt väldigt förtjust i den här killen och blev det innan sex kom med i bilden.
Jag bär tyvärr med mig tråkiga minnen från tidigare då någon annans tillkortakommanden skylldes på mig; om jag bara hade varit snyggare, smalare, roligare att ha sex med (ställa upp på minsta lilla nyck och saker jag inte alls tände på), mindre äcklig, inte smartare än hen osv så skulle allt ha fungerat bättre.
Detta innebär att
1, jag skulle aldrig utsätta någon annan för samma sak.
2, jag blir väldigt nervös när det inte fungerar och den andre personen verkar besvärad av det.
(Och det är ju givetvis mitt problem. Inte den andres problem. Jag vet om att det är jag som är ett freak.)
Om en människa (oavsett kön) känner sig tveksam till sex, anser jag, att man låter inte förspelet gå så långt, innan man säger nej. För att visa respekt mot partnern.
Och hur vet man det utan att testa?
Snacka kan de flesta, men...
Det kan man så klart inte veta, men små tecken som jag ser som varningssignaler är sådant som att den andre/-a vill skjuta upp sexet, att den andre/-a pratar i det oändliga om hur viktigt det är att sexet blir vid rätt tillfälle och stämning första gången eller på andra sätt gör stor affär av att ha sex i förväg.
Verkar den andre/-a besvärad om man själv visar att man vill ha sex, så är ju det ytterligare ett varningstecken. Män som störs av att kvinnor visar lust, går fetbort.
Och jag anser att det är det dummaste jag läst i dag.
Sex första gången med någon kan ju faktiskt vara nervöst, man kanske vill, men vet inte om man vågar. Ett förspel kan leda till att man är mindre nervös eller att det inte lossnar. Så av respekt för sin partner anser du att man inte ska inleda något för tänk om man beslutar sig för att man inte fixar sex just då.
Jag anser att hur tråkigt det än kan vara för en själv så är det något man får ta att partnern plötsligt kan säga nej och ångra sig, tex pga nervositet. Det är en del av grejen med sex- att man alltid kan ångra sig om det inte känns ok i kroppen eller knoppen. Om man som partner inte kan hantera det så är det partnerns problem.
Det hade nog inte blivit några barn i mitt liv om jag inte hade fått gå in i förspelet och varit nervös eller tveksam. Är alla andra så säkra på att de vill ha sex? Är det något man MÅSTE vara säker på när man hamnar i sängen med en partner?
Första gången min man och jag skulle ha sex frågade han om jag ville ha sex då. Jag svarade "vet inte, kanske." för jag visste inte om jag "vågade" löpa linan ut just då. Det får partnern acceptera. Man dör inte av att vara kåt och inget få, trots att man trodde man skulle få, det är inte ens skadligt.
Jag har varit med om att min partner har varit nervös och inte fått till det i början, men jag är glad att jag inte dumpade honom för det. I mina ögon är det inget fel att vara försiktig/nervös - snarare tvärtom. Kan vara ett tecken på att partnern tar sex som något seriöst och inte bara knulla för sakens skull.
Men, hallå! Varför är sex så laddat? Go with the flow, liksomAtt konstant ha passionerade förspel med en partner och sen stoppa, kan också orsaka bekymmer i ett förhållande.
Att sen säga "jag vet inte", är ju att lägga över en stor del av ansvaret på partnern. Som att säga: "Om du får mig att blir tillräckligt tänd, så..."
Jag tycker det är synd att samhällets ålderdomliga moralsyn ska styra individers sexuella beteende.
Jag har varit med om att min partner har varit nervös och inte fått till det i början, men jag är glad att jag inte dumpade honom för det. I mina ögon är det inget fel att vara försiktig/nervös - snarare tvärtom. Kan vara ett tecken på att partnern tar sex som något seriöst och inte bara knulla för sakens skull.
Eller så blir man själv dumpad.Ja om partnern inte kan ta att man stoppar ett passionerat förspel DÅ ska man nog dumpa personen.
I övrigt håller jag inte med dig alls.
Fast knulla för sakens skull, det är på mode nuförtiden. Den som inte gör det är det fel på.![]()
Eller så blir man själv dumpad.