Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Nja, men nog har du en bra ingång att tänka på där.

Det du får räkna med här är att alla svarar utefter sina egna erfarenheter, och de är ju inte precis lika.

Likaså så har vi tidigare trasslat in oss i detta med förväntningar som man förväntas ha osv. blev både trassligt och intressant.

Om ni trivs ihop, går det då inte att fundera lite mindre, kan det vara en väg?

Ptr

Det är en egenskap som det av nån anledning förväntas att inget handjur har överhuvud taget. Eller åtminstone så tror många mänskohannar att det är det som förväntas av dem. Och den som faller utanför det mönstret är helt enkelt lovlig att dumpa omedelbart, så bit ihop och prestera!
Hur det då blir med passionen kan man fundera på, men det förutsätts man sätta sig över det med!

Ptr

En del, det betyder inte alla.

Varför får inte en man säga nej eller visa tveksamhet även om båda har sexuella känslor för varandra?

I stort sätt ska där inte behövas några motiv oavsett från vems sida, och inte ska man döma den andre för det.

Att tjejer inte skulle få visa sina sexuella känslor känns mest som ett fånigt svar på den kommentaren.

Ptr

Om en människa (oavsett kön) känner sig tveksam till sex, anser jag, att man låter inte förspelet gå så långt, innan man säger nej. För att visa respekt mot partnern.

I så fall är nog bästa tipset att försöka hitta en kille som har en lite mer avspänd inställning till sex. Går det att undvika, så vill man ju helst slippa att få andras neuroser på halsen innan man ens känner dem.

Och hur vet man det utan att testa?
Snacka kan de flesta, men...

*lånar min egen knapp*

Jag kan ju förtydliga med att jag inte på något sätt lastar den här killen för att det inte funkade dessa gånger utan är bara frustrerad. Vi är som sagt alla olika och jag gillar sex, (sex kan innebära olika saker från gång till gång och från person till person). Jag är som jag skrev väldigt väldigt förtjust i den här killen och blev det innan sex kom med i bilden.

Jag bär tyvärr med mig tråkiga minnen från tidigare då någon annans tillkortakommanden skylldes på mig; om jag bara hade varit snyggare, smalare, roligare att ha sex med (ställa upp på minsta lilla nyck och saker jag inte alls tände på), mindre äcklig, inte smartare än hen osv så skulle allt ha fungerat bättre.
Detta innebär att
1, jag skulle aldrig utsätta någon annan för samma sak.
2, jag blir väldigt nervös när det inte fungerar och den andre personen verkar besvärad av det.
(Och det är ju givetvis mitt problem. Inte den andres problem. Jag vet om att det är jag som är ett freak.)

Fast det jag fetat sätter ju allt i en helt annan dager!

Det är nojor från dig som gör att jag bättre fattar varför du gick igång på några inlägg. Men det är ju inte lätt att veta när du inte sa de från början!!

Kan vi alla vara överens om att kvinnor är precis lika kåta/icke-kåta och i lika grad förtjusta i sex som män? Att det inte har med kön att göra? Och lämna just det ämnet?

Fast man kanske inte vet att man inte vill förrän man kommit till det steget då det tar stopp?

Jag kanske vill hångla och smekas utan kläder det känns helt ok men andra delar kanske jag inte vill. Det måste ju vara lika ok att som kille inte vilja penetrera eller vad det nu är man inte vill som för en tjej att inte vilja bli penetrerad.

Det där är en väldigt märklig logik. Jag har inget ansvar för din upphetsning.

Om en människa (oavsett kön) känner sig tveksam till sex, anser jag, att man låter inte förspelet gå så långt, innan man säger nej. För att visa respekt mot partnern.

Och jag anser att det är det dummaste jag läst i dag.
Sex första gången med någon kan ju faktiskt vara nervöst, man kanske vill, men vet inte om man vågar. Ett förspel kan leda till att man är mindre nervös eller att det inte lossnar. Så av respekt för sin partner anser du att man inte ska inleda något för tänk om man beslutar sig för att man inte fixar sex just då.

Jag anser att hur tråkigt det än kan vara för en själv så är det något man får ta att partnern plötsligt kan säga nej och ångra sig, tex pga nervositet. Det är en del av grejen med sex- att man alltid kan ångra sig om det inte känns ok i kroppen eller knoppen. Om man som partner inte kan hantera det så är det partnerns problem.

Det hade nog inte blivit några barn i mitt liv om jag inte hade fått gå in i förspelet och varit nervös eller tveksam. Är alla andra så säkra på att de vill ha sex? Är det något man MÅSTE vara säker på när man hamnar i sängen med en partner?

Första gången min man och jag skulle ha sex frågade han om jag ville ha sex då. Jag svarade "vet inte, kanske." för jag visste inte om jag "vågade" löpa linan ut just då. Det får partnern acceptera. Man dör inte av att vara kåt och inget få, trots att man trodde man skulle få, det är inte ens skadligt.

Och hur vet man det utan att testa?
Snacka kan de flesta, men...

Det kan man så klart inte veta, men små tecken som jag ser som varningssignaler är sådant som att den andre/-a vill skjuta upp sexet, att den andre/-a pratar i det oändliga om hur viktigt det är att sexet blir vid rätt tillfälle och stämning första gången eller på andra sätt gör stor affär av att ha sex i förväg.

Verkar den andre/-a besvärad om man själv visar att man vill ha sex, så är ju det ytterligare ett varningstecken. Män som störs av att kvinnor visar lust, går fetbort.

men det finns väl MASSOR av kvinnor som störs av att män har sexlust...hur tänkte du nu ?

Det kan man så klart inte veta, men små tecken som jag ser som varningssignaler är sådant som att den andre/-a vill skjuta upp sexet, att den andre/-a pratar i det oändliga om hur viktigt det är att sexet blir vid rätt tillfälle och stämning första gången eller på andra sätt gör stor affär av att ha sex i förväg.

Verkar den andre/-a besvärad om man själv visar att man vill ha sex, så är ju det ytterligare ett varningstecken. Män som störs av att kvinnor visar lust, går fetbort.

Jag har varit med om att min partner har varit nervös och inte fått till det i början, men jag är glad att jag inte dumpade honom för det. I mina ögon är det inget fel att vara försiktig/nervös - snarare tvärtom. Kan vara ett tecken på att partnern tar sex som något seriöst och inte bara knulla för sakens skull.

Och jag anser att det är det dummaste jag läst i dag.
Sex första gången med någon kan ju faktiskt vara nervöst, man kanske vill, men vet inte om man vågar. Ett förspel kan leda till att man är mindre nervös eller att det inte lossnar. Så av respekt för sin partner anser du att man inte ska inleda något för tänk om man beslutar sig för att man inte fixar sex just då.

Jag anser att hur tråkigt det än kan vara för en själv så är det något man får ta att partnern plötsligt kan säga nej och ångra sig, tex pga nervositet. Det är en del av grejen med sex- att man alltid kan ångra sig om det inte känns ok i kroppen eller knoppen. Om man som partner inte kan hantera det så är det partnerns problem.

Det hade nog inte blivit några barn i mitt liv om jag inte hade fått gå in i förspelet och varit nervös eller tveksam. Är alla andra så säkra på att de vill ha sex? Är det något man MÅSTE vara säker på när man hamnar i sängen med en partner?

Första gången min man och jag skulle ha sex frågade han om jag ville ha sex då. Jag svarade "vet inte, kanske." för jag visste inte om jag "vågade" löpa linan ut just då. Det får partnern acceptera. Man dör inte av att vara kåt och inget få, trots att man trodde man skulle få, det är inte ens skadligt.

Men, hallå! Varför är sex så laddat? Go with the flow, liksom :) Att konstant ha passionerade förspel med en partner och sen stoppa, kan också orsaka bekymmer i ett förhållande.

Att sen säga "jag vet inte", är ju att lägga över en stor del av ansvaret på partnern. Som att säga: "Om du får mig att blir tillräckligt tänd, så..."

Jag tycker det är synd att samhällets ålderdomliga moralsyn ska styra individers sexuella beteende.

Jag har varit med om att min partner har varit nervös och inte fått till det i början, men jag är glad att jag inte dumpade honom för det. I mina ögon är det inget fel att vara försiktig/nervös - snarare tvärtom. Kan vara ett tecken på att partnern tar sex som något seriöst och inte bara knulla för sakens skull.

Det är väl ganska självklart att man inte får till multipla orgasmer samtidigt i inledningsfasen? Och hur seriöst ska man ta sex? Är det jordens undergång som väntar runt hörnet, om ett par har sex utan att ha ordentliga planer för en gemensam framtid?

Men, hallå! Varför är sex så laddat? Go with the flow, liksom :) Att konstant ha passionerade förspel med en partner och sen stoppa, kan också orsaka bekymmer i ett förhållande.

Att sen säga "jag vet inte", är ju att lägga över en stor del av ansvaret på partnern. Som att säga: "Om du får mig att blir tillräckligt tänd, så..."

Jag tycker det är synd att samhällets ålderdomliga moralsyn ska styra individers sexuella beteende.

Ja om partnern inte kan ta att man stoppar ett passionerat förspel DÅ ska man nog dumpa personen.

I övrigt håller jag inte med dig alls.

Fast knulla för sakens skull, det är på mode nuförtiden. Den som inte gör det är det fel på.:confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 111
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 977
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka