Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Egentligen en liten svår fråga, men jag har valt att endast räkna när det är penetration med en penis. Fast det är väl mer samlag kanske, och att jag använder ordet sex lite slarvigt. För egentligen finns det ju många olika former av sex...

Men om jag frågar en polare "Har ni knullat?" Så är det samlag jag frågar efter, och ibland får man svaret "typ" och då förklarar de helt enkelt mer exakt vad som har gjorts. Men så är jag och mina vänner väldigt öppna med.

KL

Btw, mannen som kallade mig sitt livs kärlek kan inte hålla sig borta. Vi har dock bestämt att vi inte ska ha sex (samlag, för att vara extra tydlig nu...) innan det verkligen är vi isf. Känner mig jätte duktig som har tagit upp det, och han förstår att det inte är jag som kommer säga nej, utan att det är han som inte får ta det steget helt enkelt. Och jag vet att han respekterar mig så pass mkt att han verkligen kommer att vänta.

Vi får se om alla komplikationer kommer lösa sig. Eller om jag "väntar" i onödan. Men jag kommer inte vänta särskilt länge, jag är en rastlös själ med väldigt kort tålamod av naturen.

För mig är det individuellt. Det viktiga är väl att man informerar sin partner om när man nått sin gräns? (I stället för att kläcka ur sig ett tveksamt "jag vet inte"?)

Senast ändrad:

Varför skulle man annars göra det? Det enda andra syftet med knullerier jag kan komma på är man prompt vill ha barn. Men alla andra gånger gör man det ju för själva görandets skull, så att säga. För att det är trevligt:p
Och de som har samlag för att alstra barn, enligt min erfarenhet i bekantskapskretsen, styrs mest av den kvinnliga menstruationscykeln och mindre av lust. Det skulle man väl kunna kalla "att knulla för knullandets skull"?

Btw, mannen som kallade mig sitt livs kärlek kan inte hålla sig borta. Vi har dock bestämt att vi inte ska ha sex (samlag, för att vara extra tydlig nu...) innan det verkligen är vi isf. Känner mig jätte duktig som har tagit upp det, och han förstår att det inte är jag som kommer säga nej, utan att det är han som inte får ta det steget helt enkelt. Och jag vet att han respekterar mig så pass mkt att han verkligen kommer att vänta.

Vi får se om alla komplikationer kommer lösa sig. Eller om jag "väntar" i onödan. Men jag kommer inte vänta särskilt länge, jag är en rastlös själ med väldigt kort tålamod av naturen.

Åh, modigt! Good for you :)

Alla komplikationer kommer inte lösa sig, och det finns inget "i onödan" när du väljer att göra saker på dina egna termer, inte andras.
Vinningen i det hela är att du sätter dig själv och dina känslor först, inte andras. Får du "rätt svar" och några lösta komplikationer så är det en bonus på situationen.

Vad är det du väntar på, vet du det?

Senast ändrad:

Oh ja, det vet jag. Han har sambo och barn, så jag väntar på ett beslut om hur han vill göra helt enkelt.

För att förtydliga nu så var det verkligen inte jag som tog första steget, utan han blev kär i mig, och har charmat mig totalt efter det.
Jag som aldrig skulle stöta på någon som var upptagen, eller hade barn... Hur gick detta till undrar jag...

Jag har varit ganska noga med att påpeka att om han lämnar sin sambo så ska han inte göra det för mig, utan för sin egen skull. Jag stöttade honom när han sa att han skulle göra ett försök med sambon, och höll mig undan helt. Men han säger att han inte kan glömma mig, och hade det inte varit för barnen så hade han flyttat ifrån sambon för länge sen.

Jag har inte jätte mkt hopp, jag vet ju hur sånt här brukar sluta. Det är inte bara att bryta upp en familj hur som helst. Så vi får se vad som händer helt enkelt. Och jag kan inte bli sur på honom om han inte väljer mig, för det bästa för honom och hans familj vore ju om han blev kär i sambon, något som han tydligen aldrig varit. Han trodde inte kärlek fanns, att folk hittade på typ, tills han träffade mig...

Men som sagt, vi får se vad som händer. Vi tar det lugnt och går inte mer framåt alls förens han har tagit ett beslut.

Jag har varit med om att min partner har varit nervös och inte fått till det i början, men jag är glad att jag inte dumpade honom för det. I mina ögon är det inget fel att vara försiktig/nervös - snarare tvärtom. Kan vara ett tecken på att partnern tar sex som något seriöst och inte bara knulla för sakens skull.

Men om man tar sex seriöst så knullar man väl för knullandets skull? För att det är roligt kul skönt och ger lyckorus?

Jag rider för ridandes egens skull också. Jag har en bra häst och vi kommer aldrig att bli proffs utan jag har henne och rider nästan varje dag för att det är kul skönt och jag får lyckorus?

Barnbiten är jag klar med liksom att inbilla mig att jag leva på ridningen och hästeri.

Jag fattar verkligen inte hur du och några till menar just nu! Varför krångla till saker? Klart man få avbryta när man vill och klart man får dumpa om inte sexbiten lever upp till det som eftersöks. En bra partner känner väl av när den andre är sugen? Känner man inte av sånt med mig så är det iaf tack och adjö och jag vet inte att jag missat nåt sånt heller. Om jag uppfattar min partner som trött sliten ovillig eller bara upp i nåt annat så inte börjar jag väl hångla utan frågar väl om jag kan hjälpa till med det som stressar honom/henne!

Kan vara ett tecken på att partnern tar sex som något seriöst och inte bara knulla för sakens skull.

Med seriöst i det här fallet menar jag att partnern vill känna och känna för den han har sex med - inte bara knulla för att det är roligt.

Ja, men man låter det ju inte gå för långt, innan man kommunicerar till sin partner att man är nervös.

Det vet partnern nog redan om. Men visst borde man säga något innan. Men om vi tänker på första gången så är det kanske inte så konstigt om det inte funkar som tänkt? Det kanske inte heller är så konstigt att man inte pratat öppet om det heller?

Det är klart man har! Men ingen sexpartner är skyldig att stå ut med att man säger nej mitt i 500 gånger i sträck. Och då står det ju sexpartnern fritt att tacka för kaffet och gå.

Men det är väl inte det som diskuteras?

Men, slappna av lite! Det blir ju vad det blir :) Om du går in i ett förhållande och kräver seriöst, perfekt sex från första stund så... Och dessutom anser att det är din partners uppgift att "förföra" dig... Sorry, I don't agree!

:banghead: Men snälla, det är ju DET jag säger att man inte alltid har! Nu har jag inte sex med nån men om jag skulle träffa nån skulle jag absolut inte ta åt mig och tänka jobbiga tankar om han skulle ångra sig mitt i. Skulle det fortgå skulle jag vilja prata med honom om det, ifall sex plötsligt skulle vara så där hemskt viktigt för mig (vilket det inte är, så jag skulle själv nog mest vara nöjd:D), men inte att jag skulle dumpa honom efter de första gångerna.

Vi är ju olika som människor?

Jag går in i ett förhållande och kräver ärlighet, vänlighet, omtänksamhet. Inget perfekt sex eller att bli förförd. Det ger mig 300 gånger så mycket att ligga bredvid varandra och mysa jämfört med att bli påsatt på "perfekt" vis.

Men då hade ni ju inte sex, eftersom du stoppade det! :)

Skulle ha sex :) Nu gjorde det visserligen honom skitsur, men det var HANS problem, jag tappade lusten eftersom han ville gå fortare fram än vad jag ville den gången. Jag tyckte det var lite obehagligt när han liksom "glömde" bort mig och drev på så där.
(Visst ligger biten med dåliga erfarenheter i sängen (minst sagt...) hos mig givetvis, men för att det ska funka så är det inte för mycket begärt att partnern faktiskt tar det lite lugnt. Tycker jag. Men detta är nog rätt OT :) )

För mig är det individuellt. Det viktiga är väl att man informerar sin partner om när man nått sin gräns? (I stället för att kläcka ur sig ett tveksamt "jag vet inte"?)

MÅSTE man veta alltid? Jag har inte mött konstigheter från partnern när jag sagt "vet inte".

Kan vara ett tecken på att partnern tar sex som något seriöst och inte bara knulla för sakens skull.

Med seriöst i det här fallet menar jag att partnern vill känna och känna för den han har sex med - inte bara knulla för att det är roligt.

Och det är ju just det som är ett av de där underliga sätten att använda ordet seriöst, som dyker upp ofta på buke (inte så ofta annars, kring mig i alla fall).

Ordet seriöst är ju positivt värdeladdat, och du förstärker det genom hur du använder ordet bara. Varför är det ena motivet till att ha sex bättre än det andra?

Jag förstår ännu mindre nu. Jag och de partners jag haft och samtliga jag umgås med som jag pratar sex med har det för att det är roligt. Både singlarna och de i förhållanden eftersom jag inte umgås med någon som planerar barn så blir det väl så. Vi är väl gamla helt enkelt.:) och känner når för den man har sex med hoppas jag alla gör.

Ja vad folk krånglar till det!

Vi sysslar visserligen med barnalstrande just nu men jag använder ägglossningsstickor, så vi har ett "barnalstringssex" i månaden och resten när lusten faller på (vilket det visserligen väldigt påtagligt brukar göra när det är lämpligt att ha sex för att få barn...) Himlans trevligt :D

De flesta ligger väl bara med folk de åtminstone känner sexuell lust för? Då känner man ju något för den man ligger med.

Är "seriöst" som i "han är kär i mig och kan ev tänka sig att fria när vi har knullat"? :confused:

Kan du mena att det är tre "3 juck och sprut", att killen inte är intresserad att göra skönt/ ge orgasm till den han har sex med?

Eller en till teori :p

Att han utger sig för att vilja träffas igen men hör inte av sig efter sex?

Det har jag! Jag håller just nu på o ger honom råd och tips om hur han ska få sitt förhållande att funka, det är läskigt kan jag lova! En del av mig hoppas att han inte lyssnar :D Men jag vet ju att jag aldrig skulle kunna gå in i en relation med honom med rent samvete och fullt förtroende för honom om jag inte verkligen försökte hjälpa till med den biten.

Men jag känner mig ändå nöjd, även om han skulle bestämma sig för att stanna med sin sambo så har han hjälpt mig otroligt mkt med min självbild. Han har fått mig att verkligen förstå att jag är värd något, att jag är underbar. Han är väldigt poetisk och kan verkligen sätta ord på sina känslor. Frågar jag vad han menar så kommer det är lååååång beskrivande utläggning, och det går liksom inte att inte tro på honom.

Antalet kärleksförklaringar överstiger med all säkerhet tusental vid det här laget.

Även om han inte väljer mig så kommer jag alltid ha detta med mig, och det är ovärderligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 111
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 978
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka