Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

KL
Apropå första kontakter! Jag fick ett meddelande från en man, ganska snygg, lite player- typ. Han skrev:
"Om du vill kan du få mitt telefonnummer :)"

Jag svarade:
"Vad tycker du att jag ska göra med det då?"

Sen fick jag inget mer svar... :( Konstigt...

Idag är det tisdag och om bara en lite stund ska jag åka till honom för att duscha och fixa mig inför julbordet med jobbet. Förhoppningsvis hinner vi lite annat också:d

Här är det bergochdalbana på känslolivet.
Jag och J har inte haft jättemycket kontakt efter förra tisdagen (som för övrigt var väldigt trevlig den lilla tid vi träffades) men det har ändå känts ok.
Igår hade vi jättebra samtal via KiK och bokade in att han ska komma till mig på nyår.

Precis efter det hör den gamla Toyboyen av sig (han som jag var lite kär i) och vill träffas. Jag är inte riktigt över honom så det var skittufft att tacka nej till det och det fick mig att tvivla på om jag verkligen ska gå vidare med J.

Och om inte detta var nog så ytterligare lite senare så hörde en gammal KK av sig, vi har inte haft någon kontakt sedan i våras så det var väldigt oväntat.
Här var det dock lätt att säga "tack men nej tack", han lever i ett förhållande och just nu är jag ju ute efter mer än kk. Fast lite synd för det är väääldigt bra sex:p.

Var hela världen bakfyllekåt efter juldagen igår eller?

Sen kommer slutklämmen, J ringer och säger att han precis blivit uppringd av sitt ex och fått uppmaningen att testa sig för klamydia. JIPPI :yuck:!

kl:

Reggat en anonym användare. Om det ändå märks vem jag är så kan ni ju kanske låta bli att säga det :)

Har varit reggad på en dejtingsite i ungefär ett år. Skrev lite vänskapligt i kanske ett halvår med en kille innan vi träffades. Han är jättetrevlig, jättesnäll, har bra jobb och ekonomi, gillar samma saker & musik som jag, har samma värderingar osv. Med andra ord, han är perfekt. Och han verkar gilla mig.

Men... det tog till tredje gången vi träffades innan vi gjorde något mer än kramades. Och det på mitt initiativ. Och sen försökte vi ha sex. Vilket misslyckades. Och det kan det ju göra när man är trött och har druckit lite, inga konstigheter. Men det brukar ju lösa sig när man sovit ihop en natt. Morgonstånd och så. Men icke.

Och sen så i förra veckan så var jag hos honom igen, åt middag, tittade på film, drack ett glas vin, hånglade... utan kläder... men han ville inte mer. Och ingen förklaring. Så vi sov istället.

Så. Nu är jag helt förvirrad. Och det känns inte helt lätt att ta upp frågan heller. Börjar kännas som att jag antingen träffar killar som vill ha sex, men inget mer eller killar som "dyrkar" mig - men sexet fungerar inte. Är det verkligen meningen att man inte ska kunna få både och?

Ge det lite tid så löser det sig kanske :)

Min nuvarande sambo gav mig hjärnspöken i början när vi träffades, han blev hård om vi låg och "gosade med en sexuell touch" med kläderna på, men så fort kläderna åkte av funkade den inte. Han sa ingenting om det och jag som aldrig varit med om det förut blev väl mest obekväm och försökte lite diskret styra av det så att vi kunde sova istället. Till slut hade vi faktiskt sex trots att han var halvmjuk eftersom han uppenbarligen ville det och jag mest kände mig oförstående och förvirrad i situationen, och efter det så har den alltid funkat felfritt. :D

Han berättade för mig i efterhand att han blev väldigt nervös så fort kläderna åkte av och därför funkade det inte, så fort han väl hade fått ligga en gång så släppte det :)

Men hey - ni har setts utan kläder två gånger. Det är väl inget märkligt att ståndet inte finns där?

Jag har haft en relation med en man som inte blev ordentligt hård förrän han kände sig trygg och bekväm i relationen. Vi hade ljuvligt sex ändå. Det finns så himla mycket mer än penetrationssex att ägna sig åt i stället.

Det tog lite tid men sedan var det inga bekymmer alls. Finns ingen anledning att avstå bara för att erektionen inte är tillräcklig. Jag tror att det löser sig om du ger det tid?

(gah vilken prestationsångest jag skulle ha om jag var man. Tack och lov att jag är kvinna... Vi kan lösa bekymren med glidmedel)

(gah vilken prestationsångest jag skulle ha om jag var man. Tack och lov att jag är kvinna... Vi kan lösa bekymren med glidmedel)

Numera har ju läkemedelsindustrin funnit lösningar även på mäns problem på området, iofs.

Jag hade nog gissat att män som vet att de inte kan lita på sina funktioner, använde sig av sådana läkemedel. Det verkar ju mycket enklare än att behöva "misslyckas" tillsammans med nya sexpartners.

Alltså, det har funnits ett stånd. Senaste gången verkade det inte vara några problem alls med det. Och det var inte så att jag ville avstå, men man kan ju inte tvinga sig på någon?

Och det är ju bra för dig att allt som krävs för dig är glidmedel... min prestationsångest ligger på helt andra plan.

Numera har ju läkemedelsindustrin funnit lösningar även på mäns problem på området, iofs.

Jag hade nog gissat att män som vet att de inte kan lita på sina funktioner, använde sig av sådana läkemedel. Det verkar ju mycket enklare än att behöva "misslyckas" tillsammans med nya sexpartners.

Impotens kan fortfarande vara väldigt skambelagt för en del män och de kan kanske inte dela med sig av problemet, ens till sin läkare... Och dessa preparat kräver ju recept, om man inte chansar o köper via suspekta sajter på internet...

Andra människor gör som de vill. Jag gissade bara. Får jag fortsätta att gissa, skulle jag säga att det verkar mer besvärande att vara impotent när man ska ha sex (med någon man knappt känner), än att tala med en läkare om det.

Dessutom finns ju internet, som du påpekar. Om skammen att prata öppet är oöverkomlig.

Andra människor gör som de vill. Jag gissade bara. Får jag fortsätta att gissa, skulle jag säga att det verkar mer besvärande att vara impotent när man ska ha sex (med någon man knappt känner), än att tala med en läkare om det.

Dessutom finns ju internet, som du påpekar. Om skammen att prata öppet är oöverkomlig.

De kan ju avstå från sex. Det är ju också en metod.

De här läkemedlen kan ju orsaka biverkningar. Därför bör användandet följas upp av sjukvårdspersonal, vilket inte sker om man köper dem på nätet!

De kan ju avstå från sex. Det är ju också en metod.

Fast nu gällde det ju personer som dejtat i syfte att ha sexuella relationer och där det hela verkade ställa till med bekymmer.

Jag är inte ute efter att råda någon. Jag tycker bara det är konstigt att man inte löser det, när/om det är möjligt.

Varför ska en del tjejer ha så bråttom? Nu har jag inte varit helt emot detta senaste gångerna, men helt bekvämt har det inte varit.

När det känns rätt så funkar det nog, den har lite förmåga att slakna om det känns tveksamt. Har inget med att göra om man gillar tjejen eller inte!

Ptr

Varför ska en del tjejer ha så bråttom? Nu har jag inte varit helt emot detta senaste gångerna, men helt bekvämt har det inte varit.

När det känns rätt så funkar det nog, den har lite förmåga att slakna om det känns tveksamt. Har inget med att göra om man gillar tjejen eller inte!

Ptr

Wow. Så om jag tolkar dig rätt så är jag ett fullständigt monster för att jag samlade ungefär allt mod jag hade tillgängligt och vågade kyssa honom när vi var ute tillsammans för tredje gången? Och jag borde ha förstått att han inte ville ha sex och stoppat det hela när vi hamnade hemma hos honom, trots att han på alla sätt verkade vara med på det hela? Och det är fullständigt onaturligt att fundera på om något är fel när man har sovit ihop 2 ggr (helt utan press på något annat än att just sova) och "problemet" (vad det nu består i) inte verkar ha släppt då?

Så jag ska trösta mig med att han gillar mig men att han är osäker om det är rätt att ha sex? Fantastiskt.

Så i fortsättningen så är taktiken att sitta knäpptyst i ett hörn och definitivt inte ta några initiativ alls, till något alls, i mina eventuellt kommande kontakter med det manliga släktet?

Eller kunde han kanske eventuellt möjligen sagt något? Eller nej, givetvis ska inte kvinnor inte tycka om, eller förvänta sig sex - oavsett kontexten.

Fan det var enklare när jag raggade på 25-åringar... Tyvärr har jag ju slutat med det...

Wow. Så om jag tolkar dig rätt så är jag ett fullständigt monster för att jag samlade ungefär allt mod jag hade tillgängligt och vågade kyssa honom när vi var ute tillsammans för tredje gången? Och jag borde ha förstått att han inte ville ha sex och stoppat det hela när vi hamnade hemma hos honom, trots att han på alla sätt verkade vara med på det hela? Och det är fullständigt onaturligt att fundera på om något är fel när man har sovit ihop 2 ggr (helt utan press på något annat än att just sova) och "problemet" (vad det nu består i) inte verkar ha släppt då?

Så jag ska trösta mig med att han gillar mig men att han är osäker om det är rätt att ha sex? Fantastiskt.

Så i fortsättningen så är taktiken att sitta knäpptyst i ett hörn och definitivt inte ta några initiativ alls, till något alls, i mina eventuellt kommande kontakter med det manliga släktet?

Eller kunde han kanske eventuellt möjligen sagt något? Eller nej, givetvis ska inte kvinnor inte tycka om, eller förvänta sig sex - oavsett kontexten.

Fan det var enklare när jag raggade på 25-åringar... Tyvärr har jag ju slutat med det...

Så aggressiv du blev?

Min syn på saken är att människor är väldigt olika. Samt att det största bekymret är att man inte pratar. En del vill vänta. Andra stökar undan sexet direkt (som jag :D ) Åter andra är osäkra och vill vänta. Någon misstänker att det kan bli bekymmer med erektionen och blir osäker.

Enklaste sättet att reda ut saken är att prata öppet om det. Eller?

Ptr

Får tjejer ha sexuella känslor? Får de ta initiativ till sex? Motivera gärna dina svar!

Milda moster, hur kan du tolka inlägget som att det ifrågasätter tjejers sexuella känslor?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka