Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

fast... män i min ålder? De har i allmänhet vuxna utflugna barn. Vad finns det för anledning att fara med osanning om det?

Nja det är en sanning med modifikation. Jag har ett barn, han är 13 och själv är jag 56.
Men jag skulle välja "har barn".

Nja det är en sanning med modifikation. Jag har ett barn, han är 13 och själv är jag 56.
Men jag skulle välja "har barn".

Jag är ledsen, men det alternativet finns inte.
Antingen har du dem heltid, deltid - eller så är de utflugna.
Annars ljuger du, enligt Bukefalos Folkdomstol.

Fast barn har man väl ändå, oavsett om de bor hemma eller är utflugna? Min mamma har tre även om ingen av oss bor hemma längre sedan många år och jag är välsignad med inga. :D

Fast barn har man väl ändå, oavsett om de bor hemma eller är utflugna? Min mamma har tre även om ingen av oss bor hemma längre sedan många år och jag är välsignad med inga. :D

Ja, men nu gällde det ju inte riktigt det.
I varje fall jag diskuterar enbart de val man har att ange sitt föräldraskap på dejtingsajter, företrädesvis HP som är den jag sett på nära håll.

På HP har du tre möjligheter att pinpointa ditt föräldraskap.
Du har
Heltid
Deltid
Utflugna

Om vi konstaterar att varje barn bör ha två föräldrar,
så kan båda ange Utflugna, om barnen är vuxna.

Båda kan också ange Deltid, om barnen delas föräldrarna emellan.

Men,
Om den ene anger Heltid, finns det inget val kvar åt den andre föräldern. Denne förälder är hänvisad till att ljuga, om man inte vill använda det suspekta Ej angett.

Men hur suspekt är det att inte välja något och sedan skriva en rad om det i sin presentation? Hur svårt menar du att detta är?

"Jag har även världens finaste son som bor med sin mor".

Men hur suspekt är det att inte välja något och sedan skriva en rad om det i sin presentation? Hur svårt menar du att detta är?

"Jag har även världens finaste son som bor med sin mor".

Jag menar inte att det är svårt att välja Ej angett
Däremot menar jag att det finns inget alternativ som passar, som i alla andra möjliga fall.

Och det är en känt fenomen att då en människa fyller i ett webformulär, och tycker att ingenting passar - då blir resultatet i bästa fall det man tycker passar bäst av de alternativ man har att välja på.
Och Ej angett ses inte som ett alternativ, utan som att man inte tagit ställning.

Jag är ledsen, men det alternativet finns inte.
Antingen har du dem heltid, deltid - eller så är de utflugna.
Annars ljuger du, enligt Bukefalos Folkdomstol.

Där fokuserad jag inte på "att ha eller inte ha" utan mer på vad tanten skrev:)
"fast... män i min ålder? De har i allmänhet vuxna utflugna barn. Vad finns det för anledning att fara med osanning om det? "

Kan hålla med er!

Varför ska man i presentationen behöva uppge exakt HUR mycket man träffar sina barn? Kan fatta om man kryssar lite "fel" när inget passande alternativ finns!!

Ja räcker det inte med ja eller nej? Om det är intressant exakt hur mycket barnen är hos den man tänkt ligga med så får man väl fråga...

Klart hunden är viktigare än några trista ungar ;) (:eek:)

Helt sjukt, haha. Blev väldigt förvånad när jag råkade snoka reda på en unge. När jag sen upptäckte att han hade två blev jag ännu mer förvånad. :p
I efterhand har jag dessutom fått veta att han var intresserad av mig på riktigt så jag undrar när han hade tänkt berätta det. Haha. Sjukt.

*kl*

Verkar som att jag ska på dejt idag:o

Fika med killen från HP som jag haft kontakt med ett bra tag (numer via FB). Han verkar lite försiktig och lindade in förslaget lite innan det kom fram att han ville ses:D

De bilder jag sett av honom på FB tilltalar mig, där är det ju inte lika arrangerat som på dejtingsidorna, utan mer vardagliga bilder, och ja, han ser trevlig ut.

Får se om det blir någon fika idag då;)

*kl*

Har träffat en kille från HP. En gång. Sen smsat lite. Vi vill gärna ses igen, men lite ont om tid. Och sen är det jul. Så det kommer att dröja.

Jag vill gärna veta mer om honom. Och när vi sågs var det väldigt naturligt och oskyldigt, inte direkt något flirtande. Så jag vill skriva mer med honom på HP och fråga lite mer personliga saker, för att få reda på om vi kan passa ihop eller inte, om det är värt att lägga tid på eller inte.
Men jag blir nästan lite stum samtidigt som jag undrar massor, vet inte vad jag ska fråga honom. O_o
Jag vill ju veta såna där lite djupare frågor, som hur han är som person, hur han ser sig själv mm. Men jag vill ha en mer konkret fråga liksom.

Vad frågar ni era intressenter/dejter? ;)

KL

Fick ett meddelande på MP. Det mest udda och konstiga meddelande jag kunnat tänka mig.

Hej!
Förstår att min fråga inte riktigt passar här, men jag känner mig lite skärrad och behöver allt stöd jag kan få. Det är så att jag i går på julaftonen blev tvingad att ta hand om en mycket stökig släkting och det hela slutade med att jag gav honom ett par smällar i ansiktet. Utöver att han blödde ganska ordentligt från munnen blev det inga allvarligare skador på honom och de som var där tyckte jag handlade rådigt. Hur skulle du reagera om vi då var ett par?
Hälsar och undrar Erik

Vad är det för fel på folk.

Är han ett " troll" eller har han inga vänner?

Hand å panna

KL

Fick ett meddelande på MP. Det mest udda och konstiga meddelande jag kunnat tänka mig.
Jag tycker du ska vara glad att han kan uttrycka sig bildat, grammatiskt sett.
Efter att ha mognat ett par veckor i ditt kylskåp, kommer säkert även uttrycka sig bildat även innehållsmässigt.

Är du inte JÄTTEsugen på att dejta honom?

Jag gav honom ett medkännande, vänligt och ömsint svar...:meh:

OK - du vänder dig alltså till en fullständigt okänd människa på nätet och vill veta hur hon skulle reagerat om det var din partner? Du saknar alltså vänner?
Märklig inledning på en mailkonversation.

Jag skulle bli rätt allvarligt förbannad och be dig fundera ett varv till på hur man löser konflikter. Sedan skulle jag själv fundera ett varv på om jag verkligen vill ha en relation med en person som tar till våld i konflikter.

Antagligen skulle jag komma fram till att du inte har i mitt liv att göra.

Så - där har du mitt svar.

KL

Vad är det för fel på folk.

Är han ett " troll" eller har han inga vänner?

Hand å panna

ÖHHH!!!

Tja han lär då knappast vilja träffa någon..... VEM i hela världen skulle vara intresserad efter en sån första kontakt???:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat