Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag tycker det var rätt gjort, vet han inte vad han vill efter 5 månader så tvivlar jag på att han kommer komma på det någonsin liksom :meh:

Förra karln väntade jag på att han skulle fria i 8,5 år. Med nästa karl kan jag ju säga att sitter inte en ring på mitt finger inom 2 år så är det bäst att det finns en jävligt bra orsak :D

Och lycka till på dejten! Jag själv har lite paus, har återhämtat mig lite från min hjärtesorg, men jag känner ändå att det är bäst att ta det lite lugnt :)

allt jag gjort hittills är hissat en flagg, vi har inte pratat om det ännu.. händer det inte innan julafton så droppar jag det utan snack. Är fullt medveten om att han drar sig för det och att han säkert vet på ett ungefär vad jag kommer säga, han är inte dum.

skönt att höra att du mår bättre :)

KL

är jag överdrivet misstänksam när jag reagerar på följande presentation:

om du vill ha en kille som är snäll mot dig och inte behandlar dig illa och som kommer att ge dig mycket glädje och skratt så... mailar du mig

Nej, det tycker inte jag. Jag drar öronen åt mig när nån på fullaste allvar känner att den måste påpeka att den "inte kommer behandla dig illa" och kommer att vara snäll. Varför skulle den flika in det om det var en självklarhet? Nej, för mig känns det märkligt.

Nej, det tycker inte jag. Jag drar öronen åt mig när nån på fullaste allvar känner att den måste påpeka att den "inte kommer behandla dig illa" och kommer att vara snäll. Varför skulle den flika in det om det var en självklarhet? Nej, för mig känns det märkligt.

Tack. Jag började fundera på om det var min avighet (som jag fått kritik för) som trädde in.

Det var så jag också kände. För mig är det så självklart att jag inte tolererar att behandlas illa att jag inte skulle komma på tanken att skriva det.
Jag skulle inte ens leta efter en sådan man (som inte behandlar mig illa) - det finns inte ens på kartan.

Det där är intressant. Varför vissa killar ska påpeka att de är snälla. Som om att det är så fantastiskt och att man ska vara så tacksam. Hör aldrig tjejer som säger samma sak.

Det där är intressant. Varför vissa killar ska påpeka att de är snälla. Som om att det är så fantastiskt och att man ska vara så tacksam. Hör aldrig tjejer som säger samma sak.

Mmm...

eller den här:
lugn pålitlig och som en karl ska vara (det är hela presentationen)

jag skulle aldrig dejta någon som jag inte ansåg pålitlig. Det är på något vis självklart - så varför påpeka?

Mmm...

eller den här:

jag skulle aldrig dejta någon som jag inte ansåg pålitlig. Det är på något vis självklart - så varför påpeka?

Och som en karl ska vara? Och hur ska en karl vara då? Jag skulle bli tveksam- är rädd att det är någon med mkt traditionella könsroller.

Mmm...

eller den här:

Om jag tillåts gissa, så skulle jag tro att män som skriver på detta sätt har via diverse media matats med en bild av att det finns gott om sådana män - och att de är ett problem för sin partner. Möjligtvis har de också missförstått ration mellan 'problemmän' och 'snälla-män', eftersom media inte rapporterar lika intensivt om de 'snälla' män som finns.

Jag tror inte att män med sådana presentationen skulle vara vargar som döljer sig i fårakläder (alltså att de lömskt ljuger om sin snällhet), utan mer att deras erfarenhet av relationer kommer mer från just media, än vad deras IRL-upplevelser i ämnet är.

Senast ändrad:

Om jag tillåts gissa, så skulle jag tro att män som skriver på detta sätt har via diverse media matats med en bild av att det finns gott om sådana män - och att de är ett problem för sin partner. Möjligtvis har de också missförstått ration mellan 'problemmän' och 'snälla-män', eftersom media inte rapporterar lika intensivt om de 'snälla' män som finns.

Jag tror inte att män med sådana presentationen skulle vara vargar som döljer sig i fårakläder (alltså att de lömskt ljuger om sin snällhet), utan mer att deras erfarenhet av relationer kommer mer från just media, än vad deras IRL-upplevelser i ämnet är.

och - nu kommer den konspiratoriska tanten fram igen - att de inte funderat så värst mycket över sig själva och sin egen könsidentitet eller dito roll?

Väldigt stor andel av männen på de där sidorna är barnlösa. Större andel än i Det Verkliga Livet. Det får mig också att fundera. Varför fler på dejtingsidorna?

KL

är jag överdrivet misstänksam när jag reagerar på följande presentation:

om du vill ha en kille som är snäll mot dig och inte behandlar dig illa och som kommer att ge dig mycket glädje och skratt så... mailar du mig

Nu tycker jag inte att du är avig;)

Jag gillar snällhet, snäll är ett bra adjektiv - många andra tycker att det låter mesigt, jag tycker det inte.

Men: en kille som ser som sin stora fördel att han inte kommer att behandla dig illa, han kan inte ha mycket att komma med.

och - nu kommer den konspiratoriska tanten fram igen - att de inte funderat så värst mycket över sig själva och sin egen könsidentitet eller dito roll?

Väldigt stor andel av männen på de där sidorna är barnlösa. Större andel än i Det Verkliga Livet. Det får mig också att fundera. Varför fler på dejtingsidorna?
Vad grundar du detta på?
Vad man skrivit i sin profil, och/eller att man angivit [Inga] under barn-fliken?

Jag gissar att allt som skrivs och anges inte nödvändigtvis behöver vara 100% sanning. Funderar på om jag ska intervjua den 49-åriga kvinna jag bytte ett par mail med i början på sommaren om den saken.

Idag är hon 45.

Vad grundar du detta på?
Vad man skrivit i sin profil, och/eller att man angivit [Inga] under barn-fliken?

Jag gissar att allt som skrivs och anges inte nödvändigtvis behöver vara 100% sanning. Funderar på om jag ska intervjua den 49-åriga kvinna jag bytte ett par mail med i början på sommaren om den saken.

Idag är hon 45.

Aha, du tänker så.

Jag har nog inte ens tänkt tanken att människor ljuger i sin profil :o

Ja, det är under faktarutan som det står så.

Se'n behöver det ju inte vara en lögn heller;
Alternativet [Jag är tekniskt sett pappa, men barnen bor heltid hos sin mor, och kommer inte störa en relation oss emellan. Åtminstone inte i ett inledningsskede.] finns ju inte (inte på HP i varje fall), och det kanske då känns bättre att ange [Inga] än det kanske mer suspekta, diffusa och rent av fega [Ej angett].

Senast ändrad:

Fast det är väl ändå rätt gräsligt? Att säga att man inte hur ungar eftersom de inte kommer att "störa relationen"? Skulle jag gå på dejt med någon som sedan visade sig ha ljugit om huruvida han har barn så skulle det avslutas rätt snabbt. Inte för att jag är anal med ärlighet men för att det vore så jävla avtändande med någon som direkt ljuger bort sina ungar för att få gå på dejt.

Precis så tänker faktiskt jag också. Är det så viktigt att få napp på en dejtingsajt att man förnekar sina barn?

Fast det är väl ändå rätt gräsligt? Att säga att man inte hur ungar eftersom de inte kommer att "störa relationen"? Skulle jag gå på dejt med någon som sedan visade sig ha ljugit om huruvida han har barn så skulle det avslutas rätt snabbt. Inte för att jag är anal med ärlighet men för att det vore så jävla avtändande med någon som direkt ljuger bort sina ungar för att få gå på dejt.

Nu omtolkar du vad jag skriver.
Jag har inte på något sätt påstått exakt hur någon resonerat, jag har bara beskrivit en situation som det inte finns ett val för.

Jag tror att på de där droppmenyerna läggs det bara en bråkdel av den totala tankemödan på i profilproduktionen. Finns inte ett alternativ som passar, så väljer man nåt som under en bråkdel av en sekund känns som det minst dåliga. Ungefär som man slarvar sig igenom en test, för att man vill ut på andra sidan.

Om man kollar barnmenyn, så är det inte direkt avpassat för hur en del män - påtvingat eller självvalt - har sitt föräldraskap. Då blir resultatet statistiskt därefter, dvs vad-som-helst. Eller 100% 'fel', om man analyserar i sömmarna.

Antingen har man barn, eller så har man det inte. Jag har svårt att se gråzonen.

Men har man barn så anger man väl det - och sedan reder man ut vid vidare kontakter hur stor del av ens vardagsliv barnet är? Alla vet väl numera att det finns hela skalan av pappor - alltifrån fulltid till sådana som anser att föräldraskapet är valbart. Därför är det väl en sådan sak man tar upp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat