Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

shit jag måste börja hänga här igen... har lite å lära :crazy:

ska på dejt på lördag... han bah: om allt känns bra på vår drink, får jag bjuda med dig hem för ett glas då?

jag bah (naiv å dum i huvudet): jaa?

några konversationer senare... : LIGGAAAA typ...

:arghh::arghh::arghh:

har inte bestämt mig om jag ska gå på den där dejten eller ej...

dejtar ni mkt äldre eller yngre eller samma ålder?

Vill är inte samma sak som att man gör.

Jag kan inte säga nej helt enkelt. Det bara funkar inte. Nåt litet nej kan jag få fram, men de lyssnar ju inte på det utan fortsätter längre ändå. Det hela är slut snabbare om man är med på det. Jag har ruskigt svårt för att bli arg på folk när de är taskiga mot mig. Hade en kille gjort så mot en polare så hade jag slagit ihjäl honom :cautious:

Vi får väl se om jag kan lösa det med terapi. 5 dagar kvar till första besöket... Wish me luck :D

Jag är 26, och att dejta någon yngre går bort direkt för mig faktiskt. Äldre män är mer tålmodiga och har mer respekt för en rent generellt tycker jag (det finns många undantag dock..). Även om jag rent fysiskt ofta dras till killar som är mer 23-28 nånstans.

KL

Jag vet att jag är lite mörk numera i tråden, jag ber om ursäkt för det. Jag fick mitt hjärta krossat igen igår av en man som jag verkligen tyckte om. Enligt honom så var jag hans livs kärlek och jag har fått så sjukt många kärleksförklaringar så ni anar inte. Och ändå så vill han inte ha mig.

Jag har lite svårt att se hur jag skulle kunna hitta någon då, när inte ens någon som kallar mig sitt livs kärlek vill ha mig.

Jag är precis tom och kall inombords, jag kan inte ens gråta längre.

usch :(
sådant är inte kul... har inte heller fått fram en enda tår efter han senaste... tror att jag inte har gett upp... måste ringa... MÅSTE... (sagt så i 1.5 månader nu)..

Jag kommer nog inte heller "ge upp" i första taget. Jag kommer inte kontakta honom eller så, men jag kommer verkligen inte ge mig på någon annan. Och det kommer nog dröja bra länge innan jag ger mitt hjärta till någon igen. Det är för jävla populärt att ha sönder det. Ingen hittills har tagit hand om det och vårdat det ömt.

Jag förstår inte hur folk lyckas hitta någon som tycker om dem? Det verkar ju helt omöjligt.

Jag är ledig i helgen och skulle behöva avreagera mig rejäl, men fantasin är väldigt begränsad. Det blir väl att gå ett antal mil om det inte är för dåligt väder.

jag tror att många sätter sitt eget välbefinnande först - på ett bra och konstruktivt sätt. Det gör att man ganska snabbt sållar bort de som inte behandlar en väl (obs behandlar! Säga fina saker kan vem som helst göra).
Det är bl a det jag själv försöker lära mig nu - att inse att jag är den viktigaste personen i mitt liv och att det är mig jag ska hålla glad och ta hand om, vare sig jag är singel eller i en relation. fixar jag det kan jag också vara objektiv till hur en annan person beter sig, samt ge mig själv förutsättningarna att vara den bästa personen jag kan vara. Mot mig själv (främst) och andra. Den enda personen jag behöver bekräftelse från är således mig själv.

(inte riktigt där än, men fake it til you make it!)

Jag sätter i regel alltid alla andras välbefinnande först. Jag kan verkligen inte med när någon är arg eller besviken på mig.

nä men han senaste känns riktigt j*a B att ha förlorat... fick lixom inte känslan av att det var "DET" samtalet... så jag skämta å körde min vanliga "DUUUU KAAAAAN va hemma" å så... tydligen fel ämne att skämta om.
Om det skiter sig pga ett skämt och om han tycker det är din sak att ta hand om en unge medan han jobbar så ska du vara jävligt glad att det är över! Det är verkligen inget pappamaterial, låter som nyttnicks kille, det är bara han som är viktig. :cautious:

Om det skiter sig pga ett skämt och om han tycker det är din sak att ta hand om en unge medan han jobbar så ska du vara jävligt glad att det är över! Det är verkligen inget pappamaterial, låter som nyttnicks kille, det är bara han som är viktig. :cautious:

försöker tänka så... men jag VET att han är bra med barn osv... det är ingen dålig idiot-kille så att säga...

sen förstår jag honom... om någon skulle skämta lite ironiskt om MIN dröm så skulle det sätta sig som en tagg... jag uppfattade det bara inte som DET seriösa samtalet om våra framtida barn... han skämta ju också när det kom förbi en grinande unge typ "ehhh japp, inte så sugen längre"...

grämmer... fan helvete liksom...

bara det att sållar man bort alla så finns ju ingen... jag träffar ju inte ens AS längre :D

kl

...och jag väntar på besked om min date kommer hit igen nästa helg som han föreslog och som vi snackade om. Han "har inte full koll på den helgen ännu" dock.
Då han var här berättade han att han har planer på att hälsa på sitt ex under december (om de får tidtabellerna att passa). Hon har flyttat ca 50 mil bort, så han skulle givetvis sova där då också. Jag har en klump i magen för det där :( Vet att jag inte kan hindra honom och vi har inte lovat varandra någonting, men jag hoppas och önskar att han väljer att inte åka dit (eller inte får ihop det med hennes tidtabell). Vi hade så mysigt i helgen så jag skulle gärna spinna vidare på det - utan klump i magen.

jag undra mest varför han valde att berätta det för dig, det är ju inget någon mår bra av att höra när man just börjat ses. O_o

jag undra mest varför han valde att berätta det för dig, det är ju inget någon mår bra av att höra när man just börjat ses. O_o

Hmm...ja nå, vi pratade om ditten och datten till kl 5 på morgonen. Våra diskussioner hamnade lite in på våra ex också. På nåt sätt gillar jag ändå hans ärlighet...även om ärligheten gör lite ont.

jag gillar också ärlighet, men blir med en gång mkt vaksam om folk börjar dra upp ex (och gör det inte själv heller längre). Just pga den där känslan av ont. varför vill man prata med ett potentiellt nytt kärleksintresse om ett gammalt?! Man kan vara ärlig ändå, utan att det ger det resultatet.

Men hur "man mår" är väl ändå väldigt olika? Mitt ex har hälsat på mig och sovit över, eftersom vi bor långtifrån varann. Helt odramatiskt, vi har bara haft trevligt. Om jag hade en ny dejt på gång som haft synpunkter på det hade jag fimpat den dejten.

Dessutom, säger han inget riskerar han ju få höra att han förteg vem han skulle hälsa på, om det kommer på tal..?

Fine.

Nu pratade jag inte alls om att ha sypunkter på huruvida man fortfarande umgås med sitt ex eller inte, utan om att prata om ex när man börjar dejta. Det blir liksom alltid lite konstigt och alltid någon slags jämförelse från någon part. I mina ögon en konversation som passar bättre lite längre fram när man etablerat sin egen relation till varandra först.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka